AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #1 Skrevet 10. oktober 2018 Hei. Som mange andre her inne driver jeg og tar helsesekretær som privatist. I den forbindelse må jeg ha praksis, og jeg sliter veldig med å finne steder som har kapasitet til å ta meg inn. Jeg har møtt opp personlig og levert 16 søknader, CVer og attester hos legesentre, flere sykehusavdelinger, helsestasjoner, og en privatklinikk - med andre ord har jeg vært på absolutt alle mulige plasser. Jeg har fra tidligere seks måneders erfaring fra tannklinikk, og lurer på om praksis på tannlegekontor eller -klinikk kan være aktuelt, og om det vil være gyldig praksis for VG3 helsesekretær? Anonymkode: 1e7c0...bbc
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #2 Skrevet 10. oktober 2018 Nei, det er det tannhelsesekretærer som gjør. To forskjellige utdanninger, to forskjellige yrker. Anonymkode: 06141...985 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #3 Skrevet 12. oktober 2018 Nei, det er samme andre året, men tredjeåret er helsesekretær og tannhelsesekretær to forskjellige retninger så praksis der vil ikke telles. Anonymkode: 59d2a...11a 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #4 Skrevet 12. oktober 2018 Er det ikke sånn at du ikke må ha praksis? Men at det er foretrukket? Tenker du stiller ganske sterkt i arbeidslivet selv om du ikke har praksis fra akkurat helsesekretær siden du har hatt praksis hos tannlege? Er det vanskelig å ta det som privatist forresten? Vurderer det selv! Tar det mye tid? Anonymkode: 5236b...2ff
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #5 Skrevet 12. oktober 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke sånn at du ikke må ha praksis? Men at det er foretrukket? Tenker du stiller ganske sterkt i arbeidslivet selv om du ikke har praksis fra akkurat helsesekretær siden du har hatt praksis hos tannlege? Er det vanskelig å ta det som privatist forresten? Vurderer det selv! Tar det mye tid? Anonymkode: 5236b...2ff Det er nok en fordel å ha praksis i forhold til tverrfaglig eksamen. Også vil jeg ha praksis uansett så jeg lærer meg så mye som mulig før jeg skal ut i jobb. Det er ikke så vanskelig, nei, så lenge man er strukturert nok til å gjøre det man skal. Jeg har ikke jobb så jeg holder på med dette på fulltid. Jeg begynte med VG1 i januar og tok eksamen i mai, begynte på VG2 rett etter dette og har eksamen i november, også er jeg forhåpentligvis ferdig med VG3 i mai. Anonymkode: 1e7c0...bbc
Serafin Skrevet 12. oktober 2018 #6 Skrevet 12. oktober 2018 På 10.10.2018 den 23.31, AnonymBruker skrev: Hei. Som mange andre her inne driver jeg og tar helsesekretær som privatist. I den forbindelse må jeg ha praksis, og jeg sliter veldig med å finne steder som har kapasitet til å ta meg inn. Jeg har møtt opp personlig og levert 16 søknader, CVer og attester hos legesentre, flere sykehusavdelinger, helsestasjoner, og en privatklinikk - med andre ord har jeg vært på absolutt alle mulige plasser. Jeg har fra tidligere seks måneders erfaring fra tannklinikk, og lurer på om praksis på tannlegekontor eller -klinikk kan være aktuelt, og om det vil være gyldig praksis for VG3 helsesekretær? Anonymkode: 1e7c0...bbc Kan bare sitere min en av mine foreldre, som er tannlege, og vedkommende sier at det er ikke av betydning om man er helsesekretær eller tannhelsesekretær. Til og med jeg kunne ha gjort jobben med litt opplæring. Det viktigste er at man er nøyaktig og gjør det som man blir bedt om å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #7 Skrevet 13. oktober 2018 15 timer siden, Serafin skrev: Kan bare sitere min en av mine foreldre, som er tannlege, og vedkommende sier at det er ikke av betydning om man er helsesekretær eller tannhelsesekretær. Til og med jeg kunne ha gjort jobben med litt opplæring. Det viktigste er at man er nøyaktig og gjør det som man blir bedt om å gjøre. Dette vil jeg også tro er riktig. Har også sett annonse på tannlegekontor hvor de har skrevet tannhelsesekretær/helsesekretær så tror det vil telle. Jeg vurderer som sagt også helsesekretær men tenkte bare å ta skiftestue eller hva det heter på folkeuniversitetet. 8 kvelder i uka hvor du lærer hvordan man tar ulike prøver som blorprøver osv. Anonymkode: 5236b...2ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå