Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2005 #1 Skrevet 20. mars 2005 Går det an å anmelde ein person som gir seg ut for å selge ting på nettet, og som greier å få betaling for "varene" utan å levere? Korleis går ein eventuelt fram når ein skal anmelde noko slikt? Eg har alle kontakt-opplysningar, som navn, adresse og telefon-nummer, samt skriftlege bekreftelsar på handelen. Håpar noko kan hjelpe, er ganske frustrert her...
Gjest Madam Felle Skrevet 20. mars 2005 #2 Skrevet 20. mars 2005 Ville tatt meg en tur på politistasjonen, for de kan nok hjelpe deg der.
Gjest Violetta Skrevet 20. mars 2005 #3 Skrevet 20. mars 2005 Hva med Forbrukerrådet? Jeg ville trodd det var rette instans. Men politiet kan kanskje være like greit?
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2005 #4 Skrevet 20. mars 2005 Hva med Forbrukerrådet? Jeg ville trodd det var rette instans. Men politiet kan kanskje være like greit? Har ikkje peiling eg..... Korleis gjer eg om eg skal ta kontakt med Forbrukerrådet då?
Gjest Violetta Skrevet 20. mars 2005 #5 Skrevet 20. mars 2005 Du kan jo sikkert kontakte dem på mail. Jeg ville gjort det, så kan de evt. ta "støyten" ved en anmeldelse. Så slipper du å risikere å ha noe med rettssak å gjøre. De har vel også fagkunnskapen som skal til. http://forbrukerportalen.no/
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2005 #6 Skrevet 20. mars 2005 Du kan jo sikkert kontakte dem på mail. Jeg ville gjort det, så kan de evt. ta "støyten" ved en anmeldelse. Så slipper du å risikere å ha noe med rettssak å gjøre. De har vel også fagkunnskapen som skal til. http://forbrukerportalen.no/ Takk skal du ha Tante Fiolett! Skal sende dei ein mail i morgon eg, dersom ikkje ting har endra seg til då...
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #7 Skrevet 20. mars 2005 Går det an å anmelde ein person som gir seg ut for å selge ting på nettet, og som greier å få betaling for "varene" utan å levere? Korleis går ein eventuelt fram når ein skal anmelde noko slikt? Eg har alle kontakt-opplysningar, som navn, adresse og telefon-nummer, samt skriftlege bekreftelsar på handelen. Håpar noko kan hjelpe, er ganske frustrert her... Tror det er lite forbrukerrådet gjør. Kontakt politiet, dette er da svindel.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #8 Skrevet 20. mars 2005 En kompis av meg anmeldte en slik sak. Gå til politiet du!
Gjest gjest1 Skrevet 21. mars 2005 #9 Skrevet 21. mars 2005 En kompis av meg anmeldte en slik sak. Gå til politiet du! Men korleis går eg fram då. Skal eg berre stikke innom politistasjonen? Det er i mitt tilfelle berre snakk om 1000,- kr då, men veit det er fleire som har hatt problem med samme person.
Amanja Skrevet 21. mars 2005 #10 Skrevet 21. mars 2005 Gå til politiet så hjelper de deg å fylle ut anmeldelsen.. :-) sånt er skikkelig frekt - og ikke minst irriterende.. jeg hadde anmeldt med en gang.
Veslejenta Skrevet 21. mars 2005 #11 Skrevet 21. mars 2005 Nå vet ikke jeg hvor på nettet dette ble solgt. Men er det gjennom et seriøst selskap, som finn.no, qxl etc. så ville jeg i tillegg sagt i fra til dem slik at de kan utestenge vedkommende.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #12 Skrevet 22. mars 2005 Tror saken gjelder noe som er solgt her på forumet, eller?
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #13 Skrevet 22. mars 2005 Men korleis går eg fram då. Skal eg berre stikke innom politistasjonen? Det er i mitt tilfelle berre snakk om 1000,- kr då, men veit det er fleire som har hatt problem med samme person. Han gikk bare ned på politistasjonen han og fikk hjelp der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå