Gå til innhold

Noen som har tatt bachelor/master med permisjon/huslån/barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok yrkesutdanning og arbeider idag med fagbrev, jeg har lenge hatt lyst til å ta bachelor innen mitt fag på universitet. Siden dette er en heltidsutdannelse blir jeg isåfall nødt til å søke om permisjon i 3 år (en kollega har tidligere gjort nettopp dette).

Noen som har gjort noe lignende? Altså gått ifra full jobb til å bli student med huslån og barn? Jeg er altså aleneforelder.
Tjener idag ca 260 kroner timen som er bra det. På utdanning.no ligger eventuell fremtid stilling på mellom 320-380 kroner timen.

Om man går utifra 1750 arbeidstimer i året eks ferie vil jeg idag tjene 455000 (jobber mer så tjener i realiteten 520 000), mens i fremtidig yrke vil det bli rundt 610 000 statistisk sett. 

Ved å studere kontra å fortsette i jobben vil det ta 12 år fra jeg starter utdanningen til jeg akkumulert har tatt igjen hva jeg ville tjent i nåværende stilling. ( uten å ta høyde for lønnsvekst såklart + får jo studielån, taper ekstra innbetaling på huslånet under utdanningen, lever sparsommelig i 3 år, trolig niks ferie, osv osv.) Ville du gjort det?

Anonymkode: 5f40b...c55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...