Gå til innhold

Trondheim?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Men kan du ikke prøve å leie igjennom skibnadden så lenge da? Til dere vet om dere trives..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chica
Ja' date=' og den feile siden er Lade og deromkring :wink:[/quote']

Tror de fleste har en mening om hva som er rett og gal side av byen ut i fra hvor man selv bor;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ikke fra Trondheim opprinnelig, og begynner først nå å bli kjent der. Noen områder/bydeler er "belastet", men sånt betyr vel mer om man har barn i faresonealder.. Når det gjelder feil og riktig side ville jeg tenkt mer på avstand fra sentrum enn elva... Trondheim har nok en mer konsentrert sivilisajon enn Oslo - utafor byen bor man bare, evt går på tur, jakt og brygger heimbrent (tro meg, jeg bor her), mens byen i seg selv har de fleste tilbud et bymenneske kan ønske. Det er også færre kollektivtilbud når man kommer litt utafor, og man kan dermed føle seg litt isolert. Hvor dere vil bo avhenger altså av hvordan dere tilbringer fritida deres.

Vil også anbefale dere å leie, gjerne gjennom samskipnaden, før dere blir kjent i byen. En ulempe kan være at det er kø for å få leiligheter, men vil tro dere blir prioritert ettersom dere har barn. Har venner som leier toroms på Moholt for 4500 i måneden. Der er det både stille og bra standard, selv om det er stygt:) Ellers har jeg dårlig erfaring med å leie gjennom samskiknaden ved andre studiesteder, og foretrekker absolutt en grei privat utleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på Moholt, rettere sagt Eberg. Her går tre roms leiligheter for godt over halvannen million. Og tre roms leilighetene i sameiet her blir leid ut for 7-8000. Ganske nytt, men ikke spesielt høy standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Siden han skal gå på Gløshaugen, ville jeg ha valgt å bo på østsiden av elva. Ikke fordi det ene er mer "rett" enn det andre, men fordi det er få broer over elva og det blir lettere å komme seg til og fra dersom dere bor på samme side av elva som skolen ligger.

Jeg er ikke så godt kjent i byen, har ikke bodd her så lenge. Har dere bil eller blir dere avhengig av buss? I så fall ville jeg ha tenkt på hvilke ruter som går forbi Gløshaugen (nr 5 og 52?)når dere bestemmer dere for bosted, blir med en gang kronglete om dere må bytte buss! http://www.team-trafikk.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg er ikke så godt kjent i byen' date=' har ikke bodd her så lenge. Har dere bil eller blir dere avhengig av buss? I så fall ville jeg ha tenkt på hvilke ruter som går forbi Gløshaugen (nr 5 og 52?)når dere bestemmer dere for bosted, blir med en gang kronglete om dere må bytte buss!http://www.team-trafikk.no/[/quote']

Ingen grunn til å bytte buss hvis man skal til Gløshaugen - alt som kjører ut av & inn i byen over Elgeseter bru stopper jo ved Samfundet, og da kan man jo bare tusle opp Høyskolebakken.

Det er forøvrig et godt poeng at alle er lokalpatrioter i sitt område - jeg ville aldri vurdert f.eks. Moholt (elsker min egen bydel), men har jo venner som trives og blomstrer der ;)

(Men det stemmer også at noen områder er såkalt belasta - høy konsentrasjon av kommunale utleieboliger osv. Men hvor mye man bryr seg om sånt er vel individuelt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det finnes en "rett" og en "feil" side i Tronheim og, altså... :wink::ler:

Ja, det gjør det!

Øst for elva er riktig side av byen. Dvs Bakklandet, Møllenberg, Lade, Singsaker, Berg, Tyholt, Moholt, Nardo osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, det gjør det!

Øst for elva er riktig side av byen. Dvs Bakklandet, Møllenberg, Lade, Singsaker, Berg, Tyholt, Moholt, Nardo osv.

NEEEEI, hva med Øya??? Verdens beste sted å bo!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke særlig begeistret for såkalte "belastede" områder, jeg.... Om jeg skal flytte med et barn, vil jeg gjerne bo i stille, rolige strøk, helst leie hos privatpersoner (samskipsnaden går for en stund, men har ikke gode erfaringer med standaren fra Bergen...), og det må være fiin natur i nærheten. Har bil, så det skal ikke bli noe stort problem. Trenger bare masse frisk luft, og trygge omgivelser. (Hestesenter i nærheten hadde vært supert..men det er ikke øverst på lista...)

Hvor langt utenfor byen må man om man skal finne greie, litt rimelige treroms...både leie og kjøpe? Må man ut i en annen kommune? Hvor lang tid tar det da med bil inn til sentrum?

Utrolig interessant å høre andre sine meninger om byen...virkelig kjekt at dere svarer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Hvis du vil i nærheten av hestesenter er iallfall Reppe og Bratsberg to muligheter. I Bratsberg er det ganske billig og bo, men dårlig med bussforbindelse.

Hva mener du med rimelig pris for en 3-roms da? Jeg er på utkikk etter 3-roms i Trondheim nå, og i de strøkene jeg leter ligger prisene fra 1350' og oppover.

Studentsamskipnaden har ikke bare familieleiligheter i studentblokker, men har også kjøpt noen leiligheter her og der.

Tror det er vanskelig å få parkeringsplass på Gløshaugen for studenter, så jeg ville kanskje ikke bodd slik at jeg er avhengig av bil til å komme meg på skolen.

Trønderbanen stopper ved Gløshaugen, så om man velger å bo litt utafor byen kan man ta tog. Ser for meg at det er billigere å leie i Malvik enn i Trondheim. (Samme med kjøp) Da kan man ta tog helt fram til skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Byåsen har de også Hårstad Hestesenter. Og det er litt billigere å kjøpe/leie der enn feks. på Lade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm...ja hva mener man med billig...en toroms her hvor vi bor nå, går for litt under millionen.... Tenker vel under 1,5 millioner da... for en treroms.Men må vel opp i litt mer om det er litt standard på den. Tror rett og slett vi må ta oss en liten tur med kart i Trondheim, og finne ut hvor han skal gå på skole. Kan godt tenke oss å bo litt utenfor byen, gjerne ved sjøen. Men det er vanskelig, det her. Har likevel blitt litt klokere nå som jeg vet litt mer om de ulike bydelene. Hvilen kommune utenfor Trondheim er roligst og koseligst, da? Noen meiniger? Tar alt jeg kan få, jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarnet til mannen bor på Malvik, kort til byen og kjempe fint sted, vær naturen og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anneli

Lade er veldig bra hvis du ønsker å bo i naturskjønne omgivelser. Har bekjente som bor i bortettslag der, rolig og barnevennlig. Møllenberg, Tyholt, Moholt kan være et bra alternativ - og har den fordelen av det er kortere vei til NTNU. Tror det kan være mulig å finne rimeligere leiligheter i alle disse områdene. Møllenberg er kanskje dyrest hvis man tenker pris i forhold til kvadratmeter..., men så er det jo et fint og sentrumsnært område. På denne måten kan man kanskje unngå en del reiseutgifter?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ranheim har blitt svinedyrt i løpet av de siste årene, ikke snakk om at du finner en treroms under halvannen million der (unntatt kanskje hvis det er kjempehøye fellesutgifter). Skjønner ikke helt hvorfor folk er så skeptiske til Byåsen, jeg. En negativ ting er at det ikke er kveldssol der, men ellers? Det er jo kort vei opp i marka, kort vei ned til byen, grei tur til Gløs med buss eller sykkel, ridesenter er det der, og badevann og Sverresborg folkemuseum. Mange bra ting - og kanskje muligheter for en relativt rimelig leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...