Gå til innhold

Trondheim?

Anbefalte innlegg

Gjest Nøkle
Skrevet

Er kanskje ikke rette forum for dette, men jeg lurer på om det er noen som bor i Trondheim som kan anbefale en bra plass å bo med barn? Vi flytter mest sannsynlig til Tronheim neste sommer, og om alt går etter planen, blir det med et lite, nyfødt barn. Min kjære skal studere ved NTNU, noe elektronikkgreier, så det må ikke være for langt unna skolen....(er vel flere studiesteder...men vet ikke hvilket han skal gå på..) Vi ønsker å leie en tre-roms leilighet i første omgang, men vil helst kjøpe en treroms leilighet i fine, rolige omgivelser, med masse natur i nærheten... Men ingen av oss er kjent i Trondheim, så jeg lurer på om det er noen her som er litt bedre kjent, som kanskje kan fortelle litt om de ulike stedene som ligger litt utenfor sentrum? Vi vil ikke bo midt i byn....

Hmmm...ja, om noen kan hjelpe, blir jeg veldig glad... :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor ved NTNU er det han skal studere? På Dragvoll, Gløshaugen?

Hvis han skal være på Dragvoll er områdene Tyholt/Moholt svært rolige og barnevennlige.

Skrevet

Vet rett og slett ikke hvor han skal ennå.... Tror han skal studere nanoteknologi.... Er Moholt langt unna byn? Vet du hva leilighetene koster der, sånn ca?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det tar ca. 25 minutter å gå til sentrum fra Moholt. Prisene vet jeg dessverre ikke noe om.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har flere venner som bor i området og de beskriver det som svært trivelig og barnevennlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jepp Tyholt og Moholt. En treroms leilighet kan bli dyrt.

Men jeg syns det er enda finere på Rotvoll.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, bor selv på Øya, og får snart det første barnet :D

Her er det masse fine områder langs elva, hvor man kan leke og mate ender osv. Turveien langs Nidelva er perfekt til trilleturer med barnevogn, og både sentrum og Gløshaugen er ti minutter unna til fots. Vil du opp i Bymarka, kan du f.eks. gå til Ila (fem-ti minutter) og ta trikk eller buss opp. Også kort vei til Marinen (parkområde langs elva nedenfor domkirken), Festningen og andre grønne lunger. Busser i alle retninger i nærheten, kort vei til mange barnehager, skoleveien er veldig grei (Kalvskinnet barneskole ligger på andre siden av elva, man må bare over en gangbro + krysse en lite traffikert vei). Alle blir sikkert like lokalpatriotiske, og barn kan sikkert ha det supert i omtrent alle bydelene her - men for meg er det bare Øya som gjelder, altså 8)

Åja, priser - tror nok ikke dette er det billigste strøket, vi kjøpte en (riktignok stor og utrolig fin og luftig) leilighet for 1,8 mill. i fjor vår, og prisene har vel steget noe siden da. Men tenk alt du sparer på å slippe å ha bil & busskort!

Skrevet

De fleste steder rundt byen er vel ganske så barnevennlige. Jeg ville satset på Moholt/Tyholt-området eller kanskje Nardo.

Prisene for å kjøpe en treroms er ganske så store for tiden, men jeg tror ikke det blir noe billigere heller, for den saks skyld

Gjest Anonymous
Skrevet

Han skal sikkert studere på Gløshaugen. Tyholt/Rosenborg/Møllenborg er vel fine områder, kjempefine etter min mening. Disse områdene ligger veldig nær skolen, og gåavstand til sentrum. Og dere kan leie leilighet gjennom samskipnaden - Moholt er der jeg er mest kjent, Berg ligger nærmere NTNU, men vet ikke noe om standarden. Ellers er Byåsen kanskje billigere? Men da blir dere fort avhengige av buss/bil, tror jeg.

Prisene er nok ikke så lave på det private markedet, selv om de ligger under Oslo.

Skrevet

Velger dere Byåsen blir dere avhengig av bil/buss,ja

Gjest Nøkle ikke innlogget
Skrevet

Bil eller buss er ikke noe stort problem...et kvarters kjøretur eller en halvtime- tre kvarter busstur unna sentrum er greit. Bare han kan ta buss til skolen som tar ca en halv time eller mindre, så er det greit. Selv om jo nærmere, jo bedre. Men det var disse boligprisene, da....

Skrevet

Ja, der er dyre. Skal du leie eller eie? En treroms i blokk i disse områdene går for godt over millionen

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan jo ta en titt på finn.no for å se litt om priser (både utleie og salg) i forskjellige områder (med kart). For å finne ut hvor dere helst ville ønske å bo, er det vel lurt å gjøre som du har gjort (spørre folk som bor der), og dessuten kanskje prøve å få tatt en tur for å se litt.

Lykke til med prosessen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis dere kan bo så langt unna som en halvtime/tre kvarter er faktisk nabokommunene aktuelle også, og her er boligprisene lavere (her vi bor kan dere sikkert leie en treroms til 5-6000, vi er heldige og leier et helt hus for 4500). Dog kan det fort bli dyrt med transport, samtidig som det ikke er så mye action i disse småkommunene. Ellers er områder som Heimdal, Bratsberg o.l kanskje verdt å kikke på.

Gjest lillelou ii
Skrevet

Vi bor på Moholt, ca 10 minutters gange fra Dragvoll, og trives kjempebra. Stille og rolig, kort vei til både byen og marka (har hund, men foreløbig ikke barn), men allikevel rimelig "sentralt", vi føler ikke at vi bor "i gokk". Er nok nærmere en times gange til sentrum, men det går helt fint.Tilbake fra byen er det riktig nok stort sett bare oppoverbakker, men da får man jo muskuløse ben... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville valgt Malvik - mye koseligere på den siden av byen. Byåsen er vel ikke spes barnevennlig? iKKE SPES KOSELIG HELLER.

Skrevet

Er ikke Byåsen spesielt barnevennlig? Hvorfor ikke? Dit flytter masse barnefamilier. Det bygges barnehager og det er kort vei til marka. Det er mange idrettslag osv...

Skrevet

Skal dere studere på Gløshaugen vil jo Nardo være et bra sted å bo, utenfor byen men ikke altfor langt med buss og gåavstand til universitetet. Også her er Moholt, Berg og Tyholt fine steder. Skal han studere på Dragvoll er Moholt og Jakobsli fine steder å bo da det er nærme marka og nærmere byen men kort avstand til universitetet på Dragvoll.

Selv er det bare denne siden av elva som er "rette siden". Kunne aldri tenkt meg å bodd på Byåsen og enda mindre Heimdal, Saupstad og den kanten. Da begynner man å snakke avstand også. Betaler selv 7000 i leie for en treroms litt utenfor sentrum i et rolig eneboligstrøk. Stive priser men verdt det;-)

Lykke til med boligletingen!

Skrevet

7000 for en treroms er ikke så gale, synes jeg.... Det kan vi fint klare. Har betalt 6000 for en liten toroms før, og betaler nå i underkant av 6000 for en toroms leilighet vi har kjøpt, i lån og husleie til borettslaget.

Tror vi må ta oss en tur til Tronheim for å se litt selv. Vil jo gjerne kjøpe etterhvert, men det er kanskje lurt å leie først, så ser vi hvor vi tror vi kan trives best. Skal bo i Trondheim i minst tre år...

Så det finnes en "rett" og en "feil" side i Tronheim og, altså... :wink::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...