Gå til innhold

Barnehageansatte - når er det best med oppstart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal søke om barnehageplass til jenta mi til neste år. Planen var i utgangspunktet at hun skulle begynne i august/september (18 mnd gammel) - da begynner jeg på skole igjen. Har forhåpentligvis mulighet til å ha litt kortere dager, i hvert fall i blant, men må være nok der til at jeg får gjort nok skolearbeid (studere 100%).

Men så begynte jeg å lure på om det kunne vært greit å søke om plass før hovedopptaket.. Jeg har permisjon til hun er 13 mnd. Føler at hun er "for ung" til å begynne da - men samtidig så kunne jeg da begynt med skolen (50%), og hun kunne fått en veldig myk og rolig start. F.eks. to dager fri og ellers korte dager. Lurer også på om det er en fordel å være ny i barnehagen når det ikke er masse andre barn som også har innkjøring - muligens mer fokus/oppmerksomhet da?

Vil gjerne høre fra barnehageansatte, hva de anser som det beste alternativet. Eventuelt noen som har flere barn og har gjort begge deler, men litt sammenligningsgrunnlag er greit å ha (begge alternativer kan jo gå bra og kan jo gå dårlig, regner jeg med). 

Og en liten ekstra - er det usannsynlig å få plass utenom hovedopptak når man bor i Oslo? Uten søskenprioritet e.l., men er enslig forsørger. 🙂

Anonymkode: 18077...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye ledig i Oslo, men kanskje ikke der du vil at de skal gå.

Anonymkode: d74d5...942

Skrevet

Min begynte når han var 16 mnd i August, han hadde ikke vert klar til å starte før. Men barn er jo forskjellige :)

Anonymkode: 6c0ef...26e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...