Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nylig blitt student. Ettersom 15 er mandag, får vi stipend i morgen da? 🧐

Anonymkode: 1f3c2...b26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er torsdag imorgen? 

Anonymkode: ab2f7...bc6

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skulle du få det tidlig når 15 er på mandag? Det er bare når dem 15 er på en søndag, at stipendet kommer fredagen før. Akkurat som med lønn...

Anonymkode: 0c777...e40

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle du få det tidlig når 15 er på mandag? Det er bare når dem 15 er på en søndag, at stipendet kommer fredagen før. Akkurat som med lønn...

Det er vanlig at stipendet kommer den 12./13., så det er ikke usannsynlig at det kommer på fredag. At det kommer i morgen, torsdag, er heller usannsynlig. 

Skrevet

Jeg mente fredag 😂👏🏽 Og om jeg har lønningsdag mandag har jeg alltid fått det fredag så jizes det må da være lov å spørre 😅🤷🏽‍♀️

• Liker 3
Skrevet

Håper selv jeg får på fredag, men er ingen krise om det ikke kommer før på mandag. Har mat i skapet :P

Vi kan bare vente og se.

Anonymkode: faf91...0e3

Skrevet

Hvordan skulle dere greid dere hvis dere fikk lån/stipend som før i tiden, hvor du fikk ALT for 2 semestre, på en gang, - og selv måtte stå ansvarlig for å dele det opp?

Å håpe man får stipend den 11., når det står den 15. og den 15. er en virkedag, så sier det selv at du får det den 15. Alt annet tankegang må jo være troll? Utenom det syns jeg det er trist for de som får det tidligere enn planlagt, da er det jo bare 30 dager + 4 dager ekstra til neste stipend hvis det kommer presis, fremfor å følge stipend > 30 dager > stipend > 30 dager-logikken.

Anonymkode: 7e41a...119

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skulle dere greid dere hvis dere fikk lån/stipend som før i tiden, hvor du fikk ALT for 2 semestre, på en gang, - og selv måtte stå ansvarlig for å dele det opp?

Å håpe man får stipend den 11., når det står den 15. og den 15. er en virkedag, så sier det selv at du får det den 15. Alt annet tankegang må jo være troll? Utenom det syns jeg det er trist for de som får det tidligere enn planlagt, da er det jo bare 30 dager + 4 dager ekstra til neste stipend hvis det kommer presis, fremfor å følge stipend > 30 dager > stipend > 30 dager-logikken.

Jeg har full kontroll på min egen økonomi, selv om jeg som oftest opplever å få stipendet den 12. når det står at det kommer den 15. 

Har du et problem med det? 

Skrevet

Det finnes en utbetalingsplan på mine sider på Lånekassen. Der kan du se når neste utbetaling kommer. Om jeg husker rett pleier stipendet komme 15. når datoen faller på en mandag.

Anonymkode: 21c70...86a

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, hva er problemet ditt? 

Er det noe galt om å spørre om stipend kommer på fredag den 12 eller mandag den 15? Det har jo ingenting med hvor god økonomi vi studenter har, men vi er spent på når stipendet kommer. 

Jeg er også flink økonomisk som student, sparer noen tusen i måneden - men dette spørsmålet synes jo jeg også er interessant. Alltid gøy å få stipend. 

Anonymkode: dca81...4e7

• Liker 6
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri fått stipendet den 15. uavhengig av hvilken dag den datoen faller på, jeg har alltid fått det minst en dag før. Siden 15. er på mandag så kommer pengene fredag, altså 12. Om 15. hadde vært på tirsdag så hadde de kommet mandag 14. 

(Jeg har en annen bank enn DnB. )

• Liker 4
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, hva er problemet ditt? 

Er det noe galt om å spørre om stipend kommer på fredag den 12 eller mandag den 15? Det har jo ingenting med hvor god økonomi vi studenter har, men vi er spent på når stipendet kommer. 

Jeg er også flink økonomisk som student, sparer noen tusen i måneden - men dette spørsmålet synes jo jeg også er interessant. Alltid gøy å få stipend. 

Enig. Jeg er også glad i å få unna regninger, så det er deilig å få det betalt når støtten fra Lånekassen kommer. 

Anonymkode: 837c8...85a

• Liker 1
Skrevet

Det sier seg selv at man får stipendet en virkedag.

Mandag er en virkedag.

Jeg har enda ikke fått, og forventer det selvfølgelig ikke før etter helgen, nei.

Det er vel kl. 12:01 det utbetales, ja.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier seg selv at man får stipendet en virkedag.

Mandag er en virkedag.

Jeg har enda ikke fått, og forventer det selvfølgelig ikke før etter helgen, nei.

Det er vel kl. 12:01 det utbetales, ja.

Jeg har fått det nå. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har også fått utbetalingen nå :) har faktisk alltid fått pengene før den 15. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har også fått nå. Hilsen Trådstarter 😎 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også fått, wiiii! 😃

• Liker 1
Skrevet

Merkelig hvordan folk jubler over lån med rente, men ok :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig hvordan folk jubler over lån med rente, men ok :)

- 40% av det er stipend

- 60% er lån, men med lav rente

- For å kunne studere, må man ha studielån

Ganske idiotisk kommentar

Anonymkode: 6b73b...940

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

- 40% av det er stipend

- 60% er lån, men med lav rente

- For å kunne studere, må man ha studielån

Ganske idiotisk kommentar

Anonymkode: 6b73b...940

Enig. I tillegg er det rentefritt under studietiden, etter studiene kan man kan få slettet renter ved lav inntekt, ved sykdom kan man få slettet hele eller deler av lånet og lånet er personlig slik at det bortfaller ved ens død. 

Det er mye mer lønnsomt å ta opp studielån enn å ikke gjøre det, uavhengig av om man trenger det eller ei. De fleste trenger det, men det er det enkelte som har overraskende store vansker med å forstå. 

Anonymkode: 837c8...85a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...