Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For halvannen uke siden var jeg på et jobbintervju i en bedrift jeg jobber i. En annen avdeling enn der jeg har kontrakt, men jeg har jobbet ved avdelingen tidligere. Jeg kom nylig tilbake til en tilkallingsstilling etter å ha fått barn, og i den nye avdelingen er det både vikariat og faste stillinger som skal besettes.

Jeg fikk spørsmål om barnet mitt og samboeren min og hvordan mulig turnus vil fungere - det er helt Ok. Så kom spørsmålet jeg har kvernet på siden jeg gikk ut derfra:

- har du søsken?

jeg svarte at jeg har det, og fortalte kort hva jeg har. Tenkte ikke mer over det der og da.

jeg ønsker ikke flere barn enn det ene jeg har, men var dette en slu måte for å finne ut om jeg ønsker flere? Jeg kjenner sjefen gjennom bedriften fra før, og vurderer å kontakte ham og si jeg har en dårlig følelse av spørsmålet + at jeg ikke ønsker flere barn. 

Hva gjør jeg? Hjelp. Jeg er redd jeg mulig kan bli diskriminert i prosessen fordi jeg har barn....

Anonymkode: 2771f...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig de spurte fordi de ønsker å sjekke om du har barnepass om det skulle oppstå noe. Eller for at de vil bli bedre kjent med deg. Men håpløst spørsmål uansett. Jeg tror ikke det er dette spørsmålet som fører til at du ikke får jobben. De har jo hatt deg innom der tidligere og vet hva du kan og ikke kan. Og de har allerede et inntrykk av deg som person. Mulig den som intervjuet deg er klønete også, og kom med det første som falt ham i hodet når dere snakket om familie og barn. Jeg ville ikke bekymret meg for dette.

Anonymkode: 4e950...59b

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det her søskenet ditt har søkt jobb der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...