Gå til innhold

Kokte egg - kan de spises?

Anbefalte innlegg

Gjest Starya
Skrevet

Jeg har noen hardkokte egg (med skallet på) i kjøleskapet. De ble kokt sent torsdags kveld.

Kan jeg ta sjansen på å spise de, tro?

Bill. mrk: "Sulten"

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Kokte egg som ikke er skrelt holder seg vanligvis helt fint fra torsdag kveld til søndag. Det er når skallet tas av at de forringes svært raskt.

Gjest Starya
Skrevet

Ah. Da spiser jeg. *slenger på tekjelen*

Men om jeg blir dårlig, så sender jeg legeregninga til deg. :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Når du deler eggene lukter du selvsagt på dem og ser på fargen. Har eggene grønnskjær eller lukter surt skal de selvsagt ikke spises.

Gjest Starya
Skrevet

Hmm, det ene egget luktet ok, men hadde litt grønnskjær ytterst i plommen. Kan ikke det også være et tegn på at det er litt overkokt?

Ah, jeg er en slik vidunderlig flink husmor..

Skrevet

Åå nå kom jeg på favorittpålegget som jeg aldri husker å lage:

Hardkokte egg blandet med creme fraîche og karri eller curry paste. På grovt brød...

Gjest Anonymous
Skrevet

Overkokte egg får ofte en grønn ring rundt plommen, dessuten smaker de ikke godt. Jeg ville ikke spist det, hvorfor ikke bare koke et nytt?

Gjest Starya
Skrevet

Jeg er fri for egg. :-(

Jaja, det ene var i allefall (tilsynelatende) i perfekt stand. Så får det bli brunost på den andre skiva.. :ler:

Gjest Starya
Skrevet
Åå nå kom jeg på favorittpålegget som jeg aldri husker å lage:

Hardkokte egg blandet med creme fraîche og karri eller curry paste. På grovt brød...

*noterer* Det må jeg prøve en gang.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har noen hardkokte egg (med skallet på) i kjøleskapet. De ble kokt sent torsdags kveld.  

Kan jeg ta sjansen på å spise de, tro?  

Det har jeg gjort mange ganger (med egg som har ligget mye lengre) Jeg sitter her ennå og er faktiskt istand til skrive også. Hiv innpå. Grønne ringer kommer av at de er kokt noe for mye. Ikke farlig.

Gjest ikke så flink til slikt..
Skrevet

Skal ha fest snart, og tenkte å ha enkel servering. Men er ikke noen kokk akkurat, og hater å bruke mye tid og krefter på mat. Tenkte å lage tapasbuffet, med spennende og enkle småretter!

Har dere gode erfaringer med noe slikt? Pølsebiter? stekt sopp? ristede brødbiter med tomatsaus som man får i spania til tapasen? Noe mer? (omelettbiter er jo typisk tapas, men litt for innvikla for meg som aldri har laget omelett før...)

Gjest Anonymous
Skrevet
Skal ha fest snart, og tenkte å ha enkel servering. Men er ikke noen kokk akkurat, og hater å bruke mye tid og krefter på mat. Tenkte å lage tapasbuffet, med spennende og enkle småretter!

Har dere gode erfaringer med noe slikt? Pølsebiter? stekt sopp? ristede brødbiter med tomatsaus som man får i spania til tapasen? Noe mer? (omelettbiter er jo typisk tapas, men litt for innvikla for meg som aldri har laget omelett før...)

... eh moderator? dette skulle ikke havnet inne i denne tråden... :oops: :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...