AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7721 Skrevet 13. desember 2018 Det er en som skrev dette i forbindelse med at hvis Anne var målet: Hvis man ønsker å drepe en, men dreper tre - i boligen til de to andre, pulveriseres vel motivet, ganske så godt ? Det var svært utspekulert, hvis det var slik det var. Anonymkode: d551b...45b 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7722 Skrevet 13. desember 2018 Hvis det var kun en gjerningsperson, hvem var 180-mannen og hvorfor visste han hvem som skulle drepes og hvorfor ringte han? Anonymkode: d551b...45b 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7723 Skrevet 13. desember 2018 50 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en som skrev dette i forbindelse med at hvis Anne var målet: Hvis man ønsker å drepe en, men dreper tre - i boligen til de to andre, pulveriseres vel motivet, ganske så godt ? Det var svært utspekulert, hvis det var slik det var. Det kan være en grunn til at de gamle også ble tatt. En annen grunn er enkelt og greit at Anne var på feil plass til feil tid... At hun kanskje hadde blitt drept uansett hvor hun befant seg og at det var fryktelig synd for foreldrene at hun reiste til kårboligen den dagen? Anonymkode: 41fc0...d7e 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7724 Skrevet 13. desember 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjenner lusa på gangen for å si det sånn. Og tenker at disse folka må væra de som vil ha saka si gjenopptatt. Mener du Per eller Veronica Orderud skriver i denne tråden? 😊 Anonymkode: 41fc0...d7e 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7725 Skrevet 13. desember 2018 4 hours ago, Frida said: Lars ville ta løgndetektortest, men ikke de tre andre. Hadde vært interessant om alle fire hadde gjort det, fått noen indikasjoner på hva de løy om og hva de snakket sant om. Løgndetektortester er kvasivitenskap 😊 Selvsagt kan ikke løgndetektorer avsløre løgner, men sier noe om nervøsitet. Anonymkode: 41fc0...d7e 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7726 Skrevet 13. desember 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Og jeg føler at gjennopptagelsessaka og det som har vært skrivi på ulike fora for å rette mistanken mot andre også er det samme som Lars gjør når han ringer dama på opplysninga. 180-operatøren utelukket i retten at Lars var innringeren. 😊 Anonymkode: 41fc0...d7e 6
megda Skrevet 13. desember 2018 #7727 Skrevet 13. desember 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Løgndetektortester er kvasivitenskap 😊 Selvsagt kan ikke løgndetektorer avsløre løgner, men sier noe om nervøsitet. Anonymkode: 41fc0...d7e i making a murderer sesong 2 så forsøkte de en slik test som har med minner å gjøre og ulike områder i hjernen som lyser opp når et reelt minne gjør sitt kjennskap i hodet. Synes V&P burde gjort en slik test frivillig for å gjenvinne litt tillit hos folket i det ganske land. et spørsmål som f.eks "vet du hvem som drepte K,M og A?" hadde jo vært interessant. 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7728 Skrevet 13. desember 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg lest så mye på VG og her at jeg skjønne at det sitter folk her og der som snakker kun i favør Veronika og Per hele tida og forvirrer og snakker ned Kristin og vil setta fast Hu. Jeg kjenner lusa på gangen for å si det sånn. Og tenker at disse folka må væra de som vil ha saka si gjenopptatt. Anonymkode: 55ce8...e4d Er vel ikke så ulogisk at det er en todelt mening, er vel bl.a derfor det er en diskusjon? Anonymkode: 24286...b78 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7729 Skrevet 13. desember 2018 1 gjerningsmann inne på åstedet med skotrekk som gir usynlige fotspor. Etter drapene tar han av seg skotrekkene og tråkker rundt og lager vage fotspor med de fuktige sokkene som han hadde under skotrekkene. Deretter tar han frem dameskoen (med en raggsokk tredd på slik at kun skohelen lager såleavtrykk) og lager avtrykk på gulvet med dameskoen. Plutselig trekker han av hele raggsokken fra dameskoen og lager ett helt skosåleavtrykk, for han tenker at han ønsker å være sikker på at etterforskerne finner frem til riktig sko og riktig skostørrelse. Han tar skotrekkene på igjen, og går ned til underetasjen. Deretter fikler han med låsen til døren i vindfanget i underetasjen, men han greier ikke å få låst den fra utsiden mens nøkkelen står i. Han gir opp, og låser døren fra innsiden, og går deretter opp og knuser glasset i verandadøren og plasserer noen skoavtrykk på flere glassbiter før han forsvinner ut blant vegetasjonen. Hvordan han kom inn? Han låste seg inn hoveddøren nede, mens den andre skikkelsen ble stående utenfor hoveddøren. Bare et virvar som jeg drømte sist natt. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7730 Skrevet 13. desember 2018 Kjærvik sa bl.a. dette: "Kristin forteller politiet om kontrakten basert på en løgn, to måneder før skriftgranskerne kommer med sin rapport. Hun må ha fått vite noe om de falske underskriftene i juleselskapet. " https://www.dagbladet.no/nyheter/kristin-straffes-for-tysting/65794573 .Advokat Cato Schiøtz sa om Lars: "En av hans kriminelle medsammensvorne har forklart her i retten at et våpenbytte på Orderud gård aldri har funnet sted."https://www.nrk.no/norge/--ikke-tro-pa-lars-og-kristin-1.522474 Hvem overtok evt Lars sin 38 kaliber ("lilegutt")? Ble den evt stjålet fra Lars? Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7731 Skrevet 13. desember 2018 At det var søk på Uzi på Lars pc, er ikke noe bevis for at han har søkt på Uzi via sin pc. KK hadde nøkkel til Lars sin leillighet og hun kunne komme og så som hun ville. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7732 Skrevet 13. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: .Advokat Cato Schiøtz sa om Lars: "En av hans kriminelle medsammensvorne har forklart her i retten at et våpenbytte på Orderud gård aldri har funnet sted."https://www.nrk.no/norge/--ikke-tro-pa-lars-og-kristin-1.522474 Hvem overtok evt Lars sin 38 kaliber ("lilegutt")? Ble den evt stjålet fra Lars? Anonymkode: d551b...45b Bompasserings-kvitteringen: Var det noen andre enn Lars som hadde kjørt strekningen Oslo-Sørumsand på det tidspunktet, og i ettertid plantet kvitteringen i Lars sin leillighet for å ha enda en brikke å flette inn i sine løgner? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7733 Skrevet 13. desember 2018 Som andre også har uttalt: Det er svært ulogisk å planlegge alt så nøye (ingen biologiske spor osv), og å samtidig ikke skaffe seg et bombesikkert alibi. Derfor tenker jeg at P og V ikke kan ha vært på åstedet. Dessuten ville P ha forstått at han kom til å bli mistenkt i saken (både med og uten alibi), så jeg kan heller ikke tenke meg at han har deltatt på drapsplanlegging. Men en eller flere andre som var på åstedet, hadde nok ordnet seg med gode alibi. Og en eller flere andre som hadde kjennskap til gårdskonflikten m.m. kan ha utnyttet dette, for å slippe å bli mistenkt selv. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7734 Skrevet 13. desember 2018 -Hvem kjente til gårdskonflikten og andre interne ting? (K hadde til og med kjennskap til den falske underskriften. Hvordan fikk hun vite dette? Kan hun ha fortalt det videre til noen?). -Hvem visste alt det som 180-mannen visste, og hvem fikk han vite alt dette fra? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #7735 Skrevet 14. desember 2018 "- Nå er Kristin og Lars tatt, skal Armand Vestad ha sagt til sin tidligere samboer da han hørte at to personer var arrestert og siktet for Orderud-drapene. Navnene på de to var da ikke offentliggjort." https://www.nrk.no/norge/nye-anklager-mot-kristin-1.522627 Hvis dette er korrekt, hadde da Kristin før drapene fortalt AV om drapsplaner? Anonymkode: d551b...45b 3
miss spjåk Skrevet 14. desember 2018 #7736 Skrevet 14. desember 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: "- Nå er Kristin og Lars tatt, skal Armand Vestad ha sagt til sin tidligere samboer da han hørte at to personer var arrestert og siktet for Orderud-drapene. Navnene på de to var da ikke offentliggjort." https://www.nrk.no/norge/nye-anklager-mot-kristin-1.522627 Hvis dette er korrekt, hadde da Kristin før drapene fortalt AV om drapsplaner? Anonymkode: d551b...45b Nei, Armand hevder han ikke visste om drapsplaner. Anbefaler deg å lese de litt opp, det blir VELDIG mye spørsmål her og jeg synes tråden blir særdeles rotete.. 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #7737 Skrevet 14. desember 2018 Akkurat nå, miss spjåk skrev: Nei, Armand hevder han ikke visste om drapsplaner. Anbefaler deg å lese de litt opp, det blir VELDIG mye spørsmål her og jeg synes tråden blir særdeles rotete.. Takk for svar og råd! 😊 Anonymkode: d551b...45b
miss spjåk Skrevet 14. desember 2018 #7738 Skrevet 14. desember 2018 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det var kun en gjerningsperson, hvem var 180-mannen og hvorfor visste han hvem som skulle drepes og hvorfor ringte han? Anonymkode: d551b...45b 180-mannen er diskutert inngående over flere sider bak i tråden. Men tråden er ekstremt lang så kan skjønne det er vanskelig å få oversikt. Anbefaler deg bare å lese det, der var det endel som kom med flere teorier og tanker. Endret 14. desember 2018 av miss spjåk 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #7739 Skrevet 14. desember 2018 Akkurat nå, miss spjåk skrev: 180-mannen er diskutert inngående over flere sider bak i tråden. Men tråden er ekstremt lang kan så skjønner det er vanskelig å få oversikt. Anbefaler deg bare å lese det, der var vel endel som kom med flere teorier der. Takk for svar og råd! 😊 Det er dumt for dere at jeg er så glemsk og derfor lager så mye krøll i tråden. Beklager! 🌹 Jeg skal prøve å lete etter svar før jeg poster flere spørsmål. God natt 😊 Anonymkode: d551b...45b
miss spjåk Skrevet 14. desember 2018 #7740 Skrevet 14. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar og råd! 😊 Anonymkode: d551b...45b Ikke meningen å høres sur ut altså😊 men et tips- istedet for å poste 10-12 separate innlegg, hva med å samle alle spørsmålene du kommer opp med til et lengre innlegg? Det blir mer oversiktlig da. Mulig det bare er meg, men det kan være litt frustrerende når det er så mange poster fra samme bruker med spørsmål og linker på en gang, nettopp fordi ingen får tid til å svare på spørsmålene/komme opp med teorier før du har postet 10 nye innlegg 😉 bare et tips! 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå