Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vi slutte å kalle den lillegutt? Creepy.

Anonymkode: 3e70d...32a

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi slutte å kalle den lillegutt? Creepy.

Anonymkode: 3e70d...32a

Jeg skal slutte med det 😀 Jeg er ikke noen våpenkjenner og derfor har jeg brukt den betegnelsen for ikke å rote med kaliber ditt og datt. Beklager! 

Anonymkode: 4df74...520

Skrevet
På 21.11.2018 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Feil. Se den youtube videoen jeg linket til igår. Med Sandberg og Thune.

Anonymkode: bb132...be4

Du må da kunne si hva det var som var feil i det jeg skrev. Verken Sandberg eller Thune er/var statsadvokat eller riksadvokat, så hva kan de vite sikkert om hva påtalemyndighetene tenkte.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det utsikt mot trappen fra sengeenden (eller utsikt mot trappen i det hele tatt fra soverommet eller døråpningen i det soverommet) i soverommet der foreldrene ble skutt? Hvis ikke, er det rart om begge gjerningspersonene (hvis de var 2) befant seg på det soverommet  uten å ha kontroll på Anne.

Anonymkode: d551b...45b

Slik jeg har oppfattet det av åstedsbilder så er det det og de ville vel ikke trodd at noen skøyt mot Anne hvis de så henne komme opp trappa. Og skuddet kom, som ikke traff, kom fra retning fra soverommet. Kanskje en person stod i døråpningen til rommet til Marie og Kristian? Og hadde full oversikt om noen kom opp trappa? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke gått gjennom alle sidene fordi det er helt ekstremt mye, så dette er sikkert blitt diskutert... Men Per Paust sin sønn var visst forbannet på Anne fordi hun skulle få nesten hele arven? Da hadde jo han også motiv...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P33Kr6/jan-paust-var-forbannet-paa-anne

Anonymkode: 2d90e...9b7

Og hva er motivet? Annes arv ville ved hennes død gå til hennes arvinger, ikke den avdøde mannens arvinger.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke gått gjennom alle sidene fordi det er helt ekstremt mye, så dette er sikkert blitt diskutert... Men Per Paust sin sønn var visst forbannet på Anne fordi hun skulle få nesten hele arven? Da hadde jo han også motiv...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P33Kr6/jan-paust-var-forbannet-paa-anne

Anonymkode: 2d90e...9b7

Da er det bare å lese denne tråden, står masse om det 😀 Det var mange som hadde motiv i denne saken. Men en del er jo på tross av mulig motiv sjekket ut av saken.

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener vi IKKE kan tillegge det hyppig nevnte vitnet noe vekt nå. Dette vitnet som altså hever å ha hørt tre skudd og sett to personer foran kårboligen. Sandberg har behendig ikke sagt noe som helst om NÅR dette vitnet var utenfor der. Dermed kan vi ikke vite om vitnet var der sent på kvelden, skuddene kan ha kommet fra skytebanen, personene kan ha vært Anne og Marie etc. Det er noe muffens med at Sandberg ikke opplyser om NÅR vitnet var der. Det hadde jo vært greit for alle å vite når mordene angivelig skjedde, ikke sant. Tipper Sandberg egentlig synes tidspunktet til vitnet ikke stemmer med mulige drapstidspunkt og at Sandberg derfor tier om det. 

Anonymkode: c40bf...32c

• Liker 9
Skrevet

Lyddemper kan ikke ha sittet på lillegutt, fordi vitnet hører kun 3 skudd. 22 har blitt plafffet rundt med maaaaaaange flere ganger 13-14 om jeg husker feil? Og vitnet skulle da ha sluttet å høre skudd mitt i skuddsalver mener du?

Lyddemper kan ikke ha sittet på lillegutt, fordi vitnet hører kun 3 skudd. 22 har blitt plafffet rundt med maaaaaaange flere ganger 13-14 om jeg husker feil? Og vitnet skulle da ha sluttet å høre skudd mitt i skuddsalver mener du?

10 eller 11 skudd er maks med 22. 3 med 38. Hvorfor setter du sånn lit til et vitne som står frem etter 20 år? Drapsmennene var heldige som fikk som fikk 1,5 døgns forsprang. Har sett mange av programmene i serien "Veckans brott" på svt me politiprofessor Lef GW Persson ( en legende). Han iscenesatte noen ranssituasjoner foran noen vanlige mennesker. Under 15 minutter etter ugjerningene ga alle 5 vitnene helt forskjellige beskrivelse av antall ranere, kjønn på ranerne, bekledning på ranerne, biltype, farge på bil, om de var bevæpnet, hva de var bevæpnetmed, om de var svenske ellet utlendinger, hva de sa. Praktisk talt alt var feil. Når man i tillegg får dager, uker og år med mediedekning og prat med andre blir det enda mindre troverdig hva et vitne kommer med. Du bør legge det til grunn. Også når du vurderer 180-sporet. Får heller håpe at ny vitenskap kan dna-bestemme barnålsporet m.m.

• Liker 2
Skrevet

Slik jeg har oppfattet det av åstedsbilder så er det det og de ville vel ikke trodd at noen skøyt mot Anne hvis de så henne komme opp trappa. Og skuddet kom, som ikke traff, kom fra retning fra soverommet. Kanskje en person stod i døråpningen til rommet til Marie og Kristian? Og hadde full oversikt om noen kom opp trappa? 

Takk for svar! Det skuddet kom fra sengeenden på foreldrenes soverom. Kan en ha stått vakt samtidig som en var klar til å skyte ved sengeenden?

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener vi IKKE kan tillegge det hyppig nevnte vitnet noe vekt nå. Dette vitnet som altså hever å ha hørt tre skudd og sett to personer foran kårboligen. Sandberg har behendig ikke sagt noe som helst om NÅR dette vitnet var utenfor der. Dermed kan vi ikke vite om vitnet var der sent på kvelden, skuddene kan ha kommet fra skytebanen, personene kan ha vært Anne og Marie etc. Det er noe muffens med at Sandberg ikke opplyser om NÅR vitnet var der. Det hadde jo vært greit for alle å vite når mordene angivelig skjedde, ikke sant. Tipper Sandberg egentlig synes tidspunktet til vitnet ikke stemmer med mulige drapstidspunkt og at Sandberg derfor tier om det. 

Når vitnet sier 3 at det hører 3 skudd og at det passer det som faktisk har foregått i kårboligen, ser jeg ingen grunn til å se bort fra det vitnet i det hele tatt. De ble mest trolig drept når vitnet hørte skuddene. Tidspunktet er derimot av mindre betydning, slik jeg ser det.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Det skuddet kom fra sengeenden på foreldrenes soverom. Kan en ha stått vakt samtidig som en var klar til å skyte ved sengeenden?

Fra sengeenden eller døråpning evnt da. Jeg orker ikke begynne å tenke på enda en person. Det er også kun funnet spor etter 2.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når vitnet sier 3 at det hører 3 skudd og at det passer det som faktisk har foregått i kårboligen, ser jeg ingen grunn til å se bort fra det vitnet i det hele tatt. De ble mest trolig drept når vitnet hørte skuddene. Tidspunktet er derimot av mindre betydning, slik jeg ser det.

Ja, dersom vitnet er troverdig så ble de tre naturligvis drept når han hørte skuddene. Men NÅR hørte han skuddene? Hvorfor opplyser ikke Sandberg om en så elementær ting?? Fordi han vet at tidspunktet ikke passer med rettsmedisinerens anslåtte dødstidspunkt?

• Liker 1
Skrevet

Ja, dersom vitnet er troverdig så ble de tre naturligvis drept når han hørte skuddene. Men NÅR hørte han skuddene? Hvorfor opplyser ikke Sandberg om en så elementær ting?? Fordi han vet at tidspunktet ikke passer med rettsmedisinerens anslåtte dødstidspunkt?

Det er beskrevet i en (eller flere) artikler at det vitnet hørte de tre skuddene på et tidspunkt som er nært inntil vinduet for dødstidspunktet. Dødstidspunktet ble av rettsmedisinere satt til kl 05:00, med et vindu fra mellom kl 01:00 og 08:00. Jeg forstår nært inntil (vinduet for) dødstidspunktet, som at det var kort tid før kl 01:00 eller kort tid etter 08:00 at det vitnet hørte de tre skuddene.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier Sandberg virkelig ingen ting om tidspunktet når dette nye vitnet hørte skuddene? Det var rart! Hva er den eksakte ordbruken til Sandberg?

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke svare for Sandberg 😀 

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår nært inntil (vinduet for) dødstidspunktet, som at det var kort tid før kl 01:00 eller kort tid etter 08:00 at det vitnet hørte de tre skuddene.

Et vindu på 7 timer for når vitnet hørte disse skuddene? Seriøst??? Kan ikke Sandberg være mer presis?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke svare for Sandberg 😀 

Å, kom igjen da :biggrin:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, NordicViking skrev:

Et vindu på 7 timer for når vitnet hørte disse skuddene? Seriøst??? Kan ikke Sandberg være mer presis?

Enig! Nært-smært liksom.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...