Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, miss spjåk skrev:

du kommer med fiffige spørsmål noen ganger 😄 er jo ingen her som kan vite hvem som er bak brukerprofilene i verken denne eller vgd tråden?? Veronica sier i nrk intervjuet at hun har fulgt med på spørsmålene som er innsendt til Milli, så hun følger ihvertfall med. Hun har visstnok også lagt igjen noen kommentarer på orderudvideoen. Jeg sjekket youtubeprofilen som utga seg for å være henne, det er noen religiøse videoer (hun har studert teologi) og en litt stygg rasistisk sang- det kan stemme med holdningene hennes på Twitter, jeg vet hun er veldig innvandringskritisk. Men det kan jo like gjerne være en falsk profil. 

Takk for svar og informasjon og dine tanker om det! 😊 Av det lille jeg har lest på vgd sin debatt om saken, så er det mange flere hentydninger og beskyldninger mot brukere om at de er venner av de dømte eller at de er en av de dømte, enn det er i vår tråd. Spesielt en bruker på vgd har skrevet vi i stedet for de om V og P par ganger i kveld (kanskje på spøk?) men flere har nok trodd at det var P som skrev 😊 Men jeg vet ikke 😊 Jeg kom bare til å tenke på at det hadde vært interessant å stilt spørsmål direkte til en av de dømte hvis de skriver i tråden. Men som du sier, så kan vi ikke vite hvem de er bak anonyme brukernavn. 

Du gir mye positivt og du skriver mye bra i tråden og du bidrar med svært gode refleksjoner og du deler av din kunnskap🌹Takk for at du gjør alt dette! :kghjerte:

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da har vel Per omsider fått ordnet pc-en sin, høhø.. 😂 sorry..🙃

Anonymkode: ff913...749

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men da har vel Per omsider fått ordnet pc-en sin, høhø.. 😂 sorry..🙃

Anonymkode: ff913...749

😊 De skriver mye drøyere i den andre tråden: "Det hadde vel blitt et lystig lag med våpen, vådeskudd, blå valium og det som sterkere er. En typisk hvit, fredfylt og god gammeldags jul"  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, RedFox81 said:

Men hva om Per og Veronica var redde? Hvis Per ikke er skyldig, politi sier med engang at gårdstvisten er årsak til drap, vi vet at Anne og Per har tidligere snakket om *navngitt gal person (i familien?) som Anne var redd for* - er ikke det egentlig naturlig for Per å bli redd? Hva om han og Veronica er neste offere.

de drar da hjem til en gård der det er politi 24/7. tror ikke jeg hadde vært særlig skremt og det er også da merkelig at ikke de anklagene fra P&V kom på bordet med en gang. At de fryktet for egne liv. 

Endret av megda
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RedFox81 skrev:

Beklager avsporing men leser nå også diskusjon på VG, og der går det mye i at det var rart at Per og Veronica ikke ville reise hjem fra Nesodden umiddelbart, men ville heller være blant venner. (fra side 153) Det trekkes frem som mistenkelig oppførsel. Det forklares med at de måtte ha følt skyld, de uskyldige ville reist hjem. Jeg synes det er rart at de ikke reiste hjem, men jeg ser ikke helt hvorfor det skulle vise skyld eller uskyld. Ser for meg at i begge tilfeller ville vært naturlig å reise hjem uansett.

Men hva om Per og Veronica var redde? Hvis Per ikke er skyldig, politi sier med engang at gårdstvisten er årsak til drap, vi vet at Anne og Per har tidligere snakket om *navngitt gal person (i familien?) som Anne var redd for* - er ikke det egentlig naturlig for Per å bli redd? Hva om han og Veronica er neste offere.

Var Per O. orientert om dette som Anne og hennes mann Per Paust hadde snakket om?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og informasjon og dine tanker om det! 😊 Av det lille jeg har lest på vgd sin debatt om saken, så er det mange flere hentydninger og beskyldninger mot brukere om at de er venner av de dømte eller at de er en av de dømte, enn det er i vår tråd. Spesielt en bruker på vgd har skrevet vi i stedet for de om V og P par ganger i kveld (kanskje på spøk?) men flere har nok trodd at det var P som skrev 😊 Men jeg vet ikke 😊 Jeg kom bare til å tenke på at det hadde vært interessant å stilt spørsmål direkte til en av de dømte hvis de skriver i tråden. Men som du sier, så kan vi ikke vite hvem de er bak anonyme brukernavn. 

Du gir mye positivt og du skriver mye bra i tråden og du bidrar med svært gode refleksjoner og du deler av din kunnskap🌹Takk for at du gjør alt dette! :kghjerte:

takk😊   synes det bare er bra at flere er uenige her- hvis ikke hadde det vært en kjedelig tråd. Jeg er åpen for at det jeg tror kan være feil, og det er en av grunnene til at jeg leser tråden- flere perspektiver og innfallsvinkler fra andre er gull. Å være for bastant er en dårlig egenskap, da blir det lett slik at man blir mer opptatt av å overbevise de som er uenige istedetfor å være åpen for informasjon som kan endre ens egen mening. Men det er veldig lett å gå i den fellen om man blir for engasjert. jeg har sikkert gått i den flere ganger i denne tråden selv! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, miss spjåk skrev:

takk😊   synes det bare er bra at flere er uenige her- hvis ikke hadde det vært en kjedelig tråd. Jeg er åpen for at det jeg tror kan være feil, og det er en av grunnene til at jeg leser tråden- flere perspektiver og innfallsvinkler fra andre er gull. Å være for bastant er en dårlig egenskap, da blir det lett slik at man blir mer opptatt av å overbevise de som er uenige istedetfor å være åpen for informasjon som kan endre ens egen mening. Men det er veldig lett å gå i den fellen om man blir for engasjert. jeg har sikkert gått i den flere ganger i denne tråden selv! 

Takk for kloke ord! 🌹 Jeg er heller ikke overbevist om hva som er løsningen på denne gåten, men jeg synes det er interessant å se på mulige teorier som ikke de fleste er enige i. Hos meg har det gjennom tråden vekslet litt på hva jeg har tenkt at har vært det mest sannsynlige, og jeg kommer sikkert til å endre syn flere ganger etterhvert som jeg får enda mer informasjon om saken og leser dere andres refleksjoner 😊 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare et lite spørsmål. I tråden på vgd er det noen som påstår at en stor prosentandel av trådens deltagere er P & V sine venner og at også noen av de dømte i saken er med i tråden. Er dette riktig?

(Noe lignende har blitt påstått om deltagere i denne kg tråden, men jeg har ikke noen grunn til å tro det).

Hvis man diskuterer i vgd-tråden kan man være så heldig å få svar fra en av de involverte? Det hadde jo vært interessant 😊

Hvordan i alle dager tror du at vi vet noe mer om identitetene til brukere i en tråd på vgd? 

Anonymkode: 4c0df...1a2

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i alle dager tror du at vi vet noe mer om identitetene til brukere i en tråd på vgd? 

Anonymkode: 4c0df...1a2

Takk for svar! 😊 Jeg tror ikke det. Jeg spurte i tilfelle noen hadde erfaring med om det er en del brukere der som er V & P sine venner bl.a., ved at de evt har lest mye i den tråden og at de vennene evt har nevnt det selv i tråden. Den tråden er ny for meg, og jeg var lest max 5-6 sider der. Jeg ba heller ikke noen om å oute noen, og det har jeg heller ikke noe ønske om. Forresten var det en bruker i tråden som nylig skrev at det var flere av de vennene som skrev innlegg i den tråden tidligere enn det er nå for tiden. Men jeg aner selvsagt ikke om det stemmer. Noen av de har vel også FB om man ønsker å komme i kontakt og skrive direkte med de hvis de selv også ønsker det 😊 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette stemmer, så kan det vel ikke stemme det som SK uttalte i en artikkel som jeg linket til tidligere i dag, der SK sa at han var den som informerte? Her står det at Veronica fikk beskjeden fra politiet på telefon:

"Noen meter unna Riksvold stoppet hun opp, krøket seg sammen og brast ut i gråt. Han vet det ikke ennå, men kvinnen snakket med politiet et annet sted i landet. De sa at tre personer var døde. Hun måtte fortelle mannen sin at hans foreldre og eneste søster var drept." https://www.nrk.no/orderud-_-det-uloste-trippeldrapet-1.14250335

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som er kritiske til at politimesteren på Sørum mente han hadde et motiv allerede da drapene ble kjent? Politiet var umiddelbart sikre på hva hadde skjedd og hadde tunnelsyn i etterforskningen. Jeg har hele tiden trodd at Anne var hovedmålet for drapene, men politiet var jo ikke interesserte i å etterforske andre spor som ikke passet inn i puslespillet om gårdstvisten.... Det er viktig å huske på at gårdstvisten i praksis var løst før drapene skjedde!!

Anonymkode: 41fc0...d7e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingen som er kritiske til at politimesteren på Sørum mente han hadde et motiv allerede da drapene ble kjent? Politiet var umiddelbart sikre på hva hadde skjedd og hadde tunnelsyn i etterforskningen. Jeg har hele tiden trodd at Anne var hovedmålet for drapene, men politiet var jo ikke interesserte i å etterforske andre spor som ikke passet inn i puslespillet om gårdstvisten.... Det er viktig å huske på at gårdstvisten i praksis var løst før drapene skjedde!!

Jeg er enig med deg, bortsett fra det som du skriver om at Anne var hovedmotivet. Jeg vet ikke nok om saken til å kunne tro noe om hvem som var hovedmålet, men jeg ser ikke bort fra at det var slik. 

Mange har kritistert dette som du også påpeker: at politiet var for raske til å anta ting. og de svært uheldige følgene av dette. Kanskje det ikke er så mange her i tråden som har tatt opp dette, men jeg har lest om det i flere avisartikler bl.a. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Av det lille jeg har lest på vgd sin debatt om saken, så er det mange flere hentydninger og beskyldninger mot brukere om at de er venner av de dømte eller at de er en av de dømte, enn det er i vår tråd. Spesielt en bruker på vgd har skrevet vi i stedet for de om V og P par ganger i kveld (kanskje på spøk?) men flere har nok trodd at det var P som skrev

Jeg kan forsikre deg om at Per ikke er den av de dømte som har skrevet i tråden på vgd....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg, bortsett fra det som du skriver om at Anne var hovedmålet. Jeg vet ikke nok om saken til å kunne tro noe om hvem som var hovedmålet, men jeg ser ikke bort fra at det var slik. 

Mange har kritistert dette som du også påpeker: at politiet var for raske til å anta ting. og de svært uheldige følgene av dette. Kanskje det ikke er så mange her i tråden som har tatt opp dette, men jeg har lest om det i flere avisartikler bl.a.

Beklager skrivefeil.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig med deg, bortsett fra det som du skriver om at Anne var hovedmotivet. Jeg vet ikke nok om saken til å kunne tro noe om hvem som var hovedmålet, men jeg ser ikke bort fra at det var slik. 

1) Det er to uppklarte attentatforsøk mot Anne og Per Paust. 

2) 180-mannen ga uttrykk for et stort hat mot Anne. Denne mannen visste så mye om det som skulle skje at han enten var involvert i drapene eller hadde inngående kjennskap til planleggingen. 

Endret av Anonym72
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person skrev at h*n har stor tiltro til Per Paust sin vurdering av hvem som egentlig trakk i tråden, selv om Øystein Milli i VG hevder at personen er sjekket ut av saken. 

Denne personen gir hint uten å si navn, men vet tydeligvis hvem det er snakk om. Nå ble jeg bare mer nysgjerrig på hvem trådtrekkeren er, men jeg ønsker ikke at noen skriver navnet, ettersom dette ikke er skrevet i avisartikler.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Anonym72 skrev:

1) Det er to uppklarte attentatforsøk mot Anne og Per Paust. 

2) 180-mannen ga uttrykk for et stort hat mot Anne. Denne mannen visste så mye om det som skulle skje at han enten var involvert i drapene eller hadde inngående kjennskap til planleggingen. 

Takk for svar! 😊 Du har rett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En person skrev at h*n har stor tiltro til Per Paust sin vurdering av hvem som egentlig trakk i tråden, selv om Øystein Milli i VG hevder at personen er sjekket ut av saken. 

Denne personen gir hint uten å si navn, men vet tydeligvis hvem det er snakk om. Nå ble jeg bare mer nysgjerrig på hvem trådtrekkeren er, men jeg ønsker ikke at noen skriver navnet, ettersom dette ikke er skrevet i avisartikler.

Jeg har mer tiltro til Per Paust sine vurderinger i denne saken enn i Øystein Milli sine for å si det sånn. 

Anonymkode: 7cc8e...666

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken person mener å sitte på denne informasjonen? Anbefaler de som vet noe om saken om å være så snill og kontakte Tore Sandberg 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mer tiltro til Per Paust sine vurderinger i denne saken enn i Øystein Milli sine for å si det sånn. 

Anonymkode: 7cc8e...666

Det høres ut som om denne personen vet hvem Per Paust mente at var trådtrekkeren. Se link under.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken person mener å sitte på denne informasjonen? Anbefaler de som vet noe om saken om å være så snill og kontakte Tore Sandberg 😊

Den som skrev dette innlegget http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1847474/tittel/orderudsaken-no/innlegg/47894818/#47894818

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...