Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På den annen side, kunne de jo kvittet seg med bord og bilde om de er uskyldige også.

Så, hvorfor beholdte de bordet og bildet?

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På den annen side, kunne de jo kvittet seg med bord og bilde om de er uskyldige også.

Så, hvorfor beholdte de bordet og bildet?

Fordi de ikke visste noe om noen drapsplanlegging, tenker jeg.

Beklager at jeg tenker høyt 😊

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller: Hvis de var skyldige i planlegging, hadde de kunnet beholdt bordet og bildet for å få det til å se ut som om de var uskyldige fordi skyldige personer ville jo ha kvittet seg med bevis for at det hadde vært våpen i hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at i visse situasjoner så blir det galt samme hva en gjør. Alt kan bli mistenkeliggjort dersom noen først er mistenksomme.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske vill spekulasjon om 180-mannen på vgd. Hva mener dere om det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en som fortalte at Kirkemomiljøet med var jo innbefattet med andre deler av orderudfamilien i tiden før drapet.
Hvem i Kirkemomiljøet og hvem i Orderudfamilien er dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 😊 Tror du virkelig dette om meg, bare fordi jeg skriver i denne tråden?

Jeg bruker ingen strategier og jeg er ikke her for å gjøre noen tjenester for noen. 

Ja, 45b, jeg tror du oversvømmer tråden av en grunn. Ingen egentlige refleksjoner eller analyser, men kun det som egentlig er partsinnlegg hvor agendaen din er klar.

Du legger også ut vanvittige konspirasjonsteorier og stiller en uendelig mengde spørsmål bare for å holde det gående, og bidra til at det er et flertall av innlegg som påstår at P og V er uskyldige.

Jeg synes at du spammer tråden, ta deg en pause. 

Endret av Delgado
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Delgado skrev:

Ja, 45b, jeg tror du oversvømmer tråden av en grunn. Ingen egentlige refleksjoner eller analyser, men kun det som egentlig er partsinnlegg hvor agendaen din er klar.

Du legger også ut vanvittige konspirasjonsteorier bare for å holde det gående, og bidra til at det er et flertall av innlegg som påstår at P og V er uskyldige.

Jeg synes at du spammer tråden, ta deg en pause. 

Takk for svar! 😊  Men de som skriver at de mener at P og V var skyldige, får ikke samme type kritikk.

Du får tro hva du vil.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 😊  Men de som skriver at de mener at P og V var skyldige, får ikke samme type kritikk.

Du får tro hva du vil.

Les hele innlegget mitt. Det er ingen andre som holder på som deg. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Delgado skrev:

Ingen egentlige refleksjoner eller analyser

Takk for ærlig tilbakemelding som kan bidra til at jeg blir flinkere til å reflektere og å analysere! 😊 Skal prøve å lære av dere! 😊

Jeg har kommet med refleksjoner og analyser, selv om jeg ikke er like god som de fleste av dere til å analysere og å reflektere.

Får vi noen fine analyser av 180-mannen fra dere? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller: Hvis de var skyldige i planlegging, hadde de kunnet beholdt bordet og bildet for å få det til å se ut som om de var uskyldige fordi skyldige personer ville jo ha kvittet seg med bevis for at det hadde vært våpen i hus?

Nå tenker du nok for langt. hva ville du selv ha gjort? merket var jo dekket med duken, og bildet så jo helt normalt ut. Enkelt bortforklart om noen skulle se det ved en senere anledning, og dette skulle jo aldri bli sagt offentlig. Det hadde ikke blitt sett på 6 mnd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Delgado skrev:

Les hele innlegget mitt. Det er ingen andre som holder på som deg. 

Takk for konstruktiv tilbakemelding som jeg skal ta til meg! 😊 Det er litt for lite å gjøre på jobben for tiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en ganske vill spekulasjon om 180-mannen på vgd. Hva mener dere om det?

link?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Delgado skrev:

Det stemmer ikke. Jeg vet ikke hvem av de 4 dømte som eventuelt er skyldige i drapsplanlegging og hvem av de som eventuelt som er skyldig i drapene, eller om noen av de 4 dømte i det hele tatt er skyldig i hverken drapsplanlegging eller drap.

Jeg vet heller ikke hvem eventuelle andre (enn de 4 dømte) som eventuelt er skyldige i drapsplanlegging og hvem eventuelle andre som  eventuelt som er skyldig i drapene. Ikke vet jeg hverken hvem den/de eventuelle andre er eller antallet.

Jeg synes bare at det blir veldig feil at så mange virker så bombesikre på at P og V er skyldige, og derfor trengs det en motvekt til dette i tråden mener jeg. 

Jeg tenker også at man bør være kreativ for å finne ut av dette. Kreative teorier blir av flere sett på som konspirasjonsteorier, og det er synd.

Hvis 180-mannen eksististerer og det som operatøren fortalte om at ble sagt i den 180-samtalen stemmer, og hvis det finnes en som trakk i tråder, tenker jeg at både 180-mannen og trådtrekkeren må ha vært svært intelligente og dyktige og svært utspekulerte.

Jeg skal begrense mine innlegg heretter, og jeg skal også forsøke å reflektere bedre og å analysere bedre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen av dere analysere trådtrekkeren og 180-mannen, så får jeg noe å reflektere over?

Kan noen av dere gi informasjon om dette som er uthevet under, hvis de navnene og forbindelsene er informasjon som det har stått skrevet om i avisartikler, så jeg får reflektere over det?

Det er en som fortalte at Kirkemomiljøet med var jo innbefattet med andre deler av orderudfamilien i tiden før drapet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Jeg vet ikke hvem av de 4 dømte som eventuelt er skyldige i drapsplanlegging og hvem av de som eventuelt som er skyldig i drapene, eller om noen av de 4 dømte i det hele tatt er skyldig i hverken drapsplanlegging eller drap.

Jeg vet heller ikke hvem eventuelle andre (enn de 4 dømte) som eventuelt er skyldige i drapsplanlegging og hvem eventuelle andre som  eventuelt som er skyldig i drapene. Ikke vet jeg hverken hvem den/de eventuelle andre er eller antallet.

Jeg synes bare at det blir veldig feil at så mange virker så bombesikre på at P og V er skyldige, og derfor trengs det en motvekt til dette i tråden mener jeg. 

Jeg tenker også at man bør være kreativ for å finne ut av dette. Kreative teorier blir av flere sett på som konspirasjonsteorier, og det er synd.

Hvis 180-mannen eksististerer og det som operatøren fortalte om at ble sagt i den 180-samtalen stemmer, og hvis det finnes en som trakk i tråder, tenker jeg at både 180-mannen og trådtrekkeren må ha vært svært intelligente og dyktige og svært utspekulerte.

Jeg skal begrense mine innlegg heretter, og jeg skal også forsøke å reflektere bedre og å analysere bedre.

Jeg er overhodet ikke enig i at du spammer tråden eller behøver redusere antall innlegg eller bli mer analytisk! Jeg setter pris på innleggene dine! 

Du er ikke akkurat analytisk hele tiden du heller Delgago, og du og enkelte andre brukere kommer med påstander, forenklinger og fornærmelser mot meningsmotstandere så det ljomer  :-) 

Anonymkode: 7cc8e...666

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er overhodet ikke enig i at du spammer tråden eller behøver redusere antall innlegg eller bli mer analytisk! Jeg setter pris på innleggene dine! 

Du er ikke akkurat analytisk hele tiden du heller Delgago, og du og enkelte andre brukere kommer med påstander, forenklinger og fornærmelser mot meningsmotstandere så det ljomer  :-) 

Anonymkode: 7cc8e...666

Takk for hyggelige ord! :kghjerte:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en som fortalte at Kirkemomiljøet med var jo innbefattet med andre deler av orderudfamilien i tiden før drapet.

tja, om du klarer å grave frem noe gull der, så vil jo det være interessant. mulig det er rykter basert på nærmiljøet og de med kjennskap. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, megda skrev:

Nå tenker du nok for langt. hva ville du selv ha gjort? merket var jo dekket med duken, og bildet så jo helt normalt ut. Enkelt bortforklart om noen skulle se det ved en senere anledning, og dette skulle jo aldri bli sagt offentlig. Det hadde ikke blitt sett på 6 mnd

Takk for svar! 😊 Din teori høres sannsynlig ut  i begge tilfeller: om det foregikk drapsplanlegging og om det ikke foregikk drapsplanegging blant deltagerne på juleselskapet den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...