Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Frida skrev:

Vel, nå har halve slekten og ekteparet selv hele tiden hevdet at den gårdstvisten var nesten ikke-eksisterende og nærmest løst før drapene, så hvorfor dra med seg advokat? Det rimer ikke helt for meg. Som uskyldig ville jeg møtt opp hos politiet og lagt alle kort på bordet for å hjelpe politiet. Men det er nok bare meg. :) 

Per nektet også at de tok lydopptak under avhør, er det vanlig at man kan nekte?  

P hadde sagt noe om at det var for å sikre at ting som ble sagt ble nedskrevet så korrekt som mulig. (Det står om dette i en artikkel jeg postet link til tidligere. I går kanskje).

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på bygda i en nabokommune til Sørum, og det trenger slettes ikke ha foregått mye på forhånd for at rykter skal begynne å gå. Mange folk liker å prate og tror de vet mye om alt og alle. Kan bare se for meg hvordan folk har begynt å prate etter disse drapene mtp gårdstvisten og Veronica som er litt spesiell. 

Anonymkode: 7cc8e...666

Ja, bygdedyret er ikke til å spøke med. Men synes det er rart likevel, med tanke på at det faktisk dreide seg om trippeldrap. Det skulle vært en ganske dramatisk forhistorie til for at jeg skulle mistenkt noen jeg kjenner for trippeldrap

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frida skrev:

Vel, nå har halve slekten og ekteparet selv hele tiden hevdet at den gårdstvisten var nesten ikke-eksisterende og nærmest løst før drapene, så hvorfor dra med seg advokat? Det rimer ikke helt for meg. Som uskyldig ville jeg møtt opp hos politiet og lagt alle kort på bordet for å hjelpe politiet. Men det er nok bare meg. :) 

Per nektet også at de tok lydopptak under avhør, er det vanlig at man kan nekte?  

Ta med til historien at den adv P og V brukte om gården, hadde kontoret sitt i Nesbyen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

P hadde sagt noe om at det var for å sikre at ting som ble sagt ble nedskrevet så korrekt som mulig. (Det står om dette i en artikkel jeg postet link til tidligere. I går kanskje).

Lydopptak hadde jo vært sikrest i så fall, men det nektet han. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen fikk flere par ullsokker av si betemor, og ga dem videre til sin narkomane bror, som ga dem til Kristin Kirkemo, som skulle bruke dem utenpå et par sko. Og så dør broren av en overdose.

Joda, virkelig solide saker av Sandberg igjen. Jeeez.

Anonymkode: 224e2...0b7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Simpson skrev:

Ta med til historien at den adv P og V brukte om gården, hadde kontoret sitt i Nesbyen.

Ok. Hadde de med advokaten aller første gang de snakket med politiet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Frida skrev:

"Advokaten skal ha deltatt for å sikre at Pers forklaring ble skrevet ned så presist og grundig som mulig." https://e24.no/privat/eiendom/frykter-politiet-vil-plante-bevis/3112965

Det er svar på flere spørsmål i artikkelen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen fikk flere par ullsokker av si betemor, og ga dem videre til sin narkomane bror, som ga dem til Kristin Kirkemo, som skulle bruke dem utenpå et par sko. Og så dør broren av en overdose.

Joda, virkelig solide saker av Sandberg igjen. Jeeez.

Anonymkode: 224e2...0b7

Ja det er trist at begge personene Sandberg foreløpig har kommet med er døde, desverre: torpedo Davor fra Jugoslavia og nå sokkeeierens narkomane bror. Dersom dette fortsetter, blir det vanskelig å oppklare saken.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var første gang det ble nevnt på nyhetene at etterforskerne mente at det var forbindelse mellom gårdskonflikten og drapene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når var første gang det ble nevnt på nyhetene at etterforskerne mente at det var forbindelse mellom gårdskonflikten og drapene?

Den første pressekonferansen foregikk 1 time etter det var satt stab ca kl 16. I en til en intervjuer etter konferansen svarte politiet de visste om en mulig tvist rundt noen eiendommer, og at de skulle sjekke dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Simpson skrev:

Den første pressekonferansen foregikk 1 time etter det var satt stab ca kl 16. I en til en intervjuer etter konferansen svarte politiet de visste om en mulig tvist rundt noen eiendommer, og at de skulle sjekke dette.

Takk for svar! 😊 Kom denne informasjonen om at politiet visste om en mulig tvist rundt noen eiendommer også på TV og i aviser samme dag som den første pressekonferansen eller neste dag?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 😊 Kom denne informasjonen om at politiet visste om en mulig tvist rundt noen eiendommer også på TV og i aviser samme dag som den første pressekonferansen eller neste dag?

Ja det kom i en-til-en intervjuer med den politimannen som ledet pressekonferansen. Så kanskje fra kl 16.30 på NRK, TV2 og i alle radiokanaler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Simpson skrev:

Ja det kom i en-til-en intervjuer med den politimannen som ledet pressekonferansen. Så kanskje fra kl 16.30 på NRK, TV2 og i alle radiokanaler.

Takk! 😊 Det kan jo forklare Pers reaksjon som er beskrevet her:

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste dere det som står over og under overskriften Undring her? https://e24.no/privat/eiendom/frykter-politiet-vil-plante-bevis/3112965

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Sandbergs Orderudsaken.no under meny finner du en grei tidslinje for dette.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hadde nøkler til halve Oslo. Under husransaking hos Lars Grønnerød sommeren 1999 fant politiet nøkler til alle heisrom og tavlerom i Oslo. Han hadde også en portåpner til garasjen i en bygård der Anne Orderud Paust hadde en leilighethttps://www.nrk.no/norge/--hadde-nokler-til-halve-oslo-1.522838

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Simpson skrev:

I Sandbergs Orderudsaken.no under meny finner du en grei tidslinje for dette.

Takk! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ryktene begynte å svirre mai 1999: Er det skjedd en familietragedie? Har en av de tre drept de andre to og deretter seg selv? Overrasket de tre en innbruddstyv? Den ene teorien etter den andre forkastes. Politiet blir tausere og tausere."https://www.nrk.no/urix/trippeldrapet-som-rystet-hele-norge-1.462448

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! 😊

i NRK 1. episode kl 38:20 finner du pressekonferansen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...