megda Skrevet 2. desember 2018 #6401 Skrevet 2. desember 2018 Just now, AnonymBruker said: Mener du at det er i hjørnet ved vinduet på soverommet at de to første skuddene mot Kristian og Marie ble skutt? Anonymkode: d551b...45b Ja, det viser rekonstruksjonen med lasere for å kunne si noe om vinkelen til skuddene. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6402 Skrevet 2. desember 2018 5 minutter siden, megda skrev: Er det ikke bemerkelsesverdig at de har gått inn forbi døra og stilt seg i hjøret på andre siden av rommet før personen skyter? Er det mulighet for at personen med de grønt merkede fotavtrykkene også står og sikter på Marie eller Kristian i mellomtiden før den andre skytteren har fått skutt begge? Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6403 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, megda skrev: Ja, det viser rekonstruksjonen med lasere for å kunne si noe om vinkelen til skuddene. Ok 😊 Har vedkommende gjerningsperson allikevel kommet inn gjennom vinduet som sto i luftestilling? Anonymkode: d551b...45b 2
NordicViking Skrevet 2. desember 2018 #6404 Skrevet 2. desember 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mener du at det er i hjørnet ved vinduet på soverommet at de to første skuddene mot Kristian og Marie ble skutt? Anonymkode: d551b...45b Det stemmer ikke med skuddskadene som Marie har. Hun ble skutt mens hun lå på sin høyre side med ansiktet vendt mot vinduet. Skuddet går nedover, og går rett ned i madrassen uten å treffe vitale organer. Et slikt skudd kan kun ha blitt avfyrt ved at skytteren står ved hode-enden av senga på Maries side. Endret 2. desember 2018 av NordicViking 2
megda Skrevet 2. desember 2018 #6405 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er det mulighet for at personen med de grønt merkede fotavtrykkene også står og sikter på Marie eller Kristian i mellomtiden før den andre skytteren har fått skutt begge? Anonymkode: d551b...45b altså du kan jo stå å sikte, men du får jo ikke skutt Kristian med 22.våpenet i nakken uten å gå over på hans side av senga om person nr2 med de grønne sporene bare står i døråpninga. Hva kan man konkludere med da? 1. at person 2 har kastet 22våpenet til person 1 med 38.revolveren? nei, det virker dumt. 2. at det bare er 1 person som har utført drapene og byttet på våpnene. mulig. 3. forslag? 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6406 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, NordicViking skrev: Det stemmer ikke med skuddskadene som Marie har. Hun ble skutt mens hun lå på sin venstre side med ansiktet vendt mot vinduet. Skuddet går nedover, og går rett ned i madrassen uten å treffe vitale organer. Et slikt skudd kan kun ha blitt avfyrt ved at skytteren står ved hode-enden av senga på Maries side. Er det merket av fotsporavtrykk ved hodeenden til Maries seng på tegningen? Må hun ikke ha ligget på sin høyre side for å ha ansiktet vendt mot vinduet? Anonymkode: d551b...45b 3
megda Skrevet 2. desember 2018 #6407 Skrevet 2. desember 2018 (endret) 6 minutter siden, NordicViking said: Det stemmer ikke med skuddskadene som Marie har. Hun ble skutt mens hun lå på sin venstre side med ansiktet vendt mot vinduet. Skuddet går nedover, og går rett ned i madrassen uten å treffe vitale organer. Et slikt skudd kan kun ha blitt avfyrt ved at skytteren står ved hode-enden av senga på Maries side. Så NRK viser feil i rekonstruksjonen sin? det virker jo amatørmessig om det er tilfelle. Skal sies at det ikke gir mening at de har gått til vinduet før de åpner ild Forøvrig henviser jeg til episode 5 minutt 11-14 ca om noen vil se klippet fra NRK Endret 2. desember 2018 av megda
megda Skrevet 2. desember 2018 #6408 Skrevet 2. desember 2018 (endret) se her: https://gyazo.com/0cd1ea2b2bd94bdf5a0f264e69455574 Det bildet lagt med viser hele rekonstruksjon etter skuddene. Det bildet viser jo til at det har vært 1 person i boligen. OM IKKE så må person 2 ha kastet 22.våpenet til person 1. Noe annet gir ikke mening. det ble hørt 2 skudd ganske raskt etter hverandre, også et tredje skudd som var lavere. gjerningsperson skyter de i senga og setter hodeskuddet på Kristian. Anne kommer så opp og gjerningspersonen med 22.våpenet i hånda skyter etter Anne i døra (var dette fra 38 revolver eller 22?), men bommer. Så blir hun forfulgt og skutt med både 22 og 38. Alle personene ble skutt 1 gang med 38.revolveren i brystet. det var ca 30 sekunder mellom de 2 skuddene til det tredje skuddet. Jeg synes dette gir mening i tidsperspektiv. Nakkeskuddet på Kristian blir mulig ikke hørt fordi det brukes 22. Revolverskudd nr 3 blir hørt 30-40 sekunder etterpå når Anne blir skutt i stua der skuddet blir dempet. mulig? Endret 2. desember 2018 av megda 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6409 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: altså du kan jo stå å sikte, men du får jo ikke skutt Kristian med 22.våpenet i nakken uten å gå over på hans side av senga om person nr2 med de grønne sporene bare står i døråpninga. Hva kan man konkludere med da? 1. at person 2 har kastet 22våpenet til person 1 med 38.revolveren? nei, det virker dumt. 2. at det bare er 1 person som har utført drapene og byttet på våpnene. mulig. 3. forslag? Nakkeskuddet er skudd nr 2 mot Kristian. Jeg tenkte at det var det første skuddet mot Marie og det første skuddet mot Kristian du tenkte på nå. Person med grønt merkede fotavtrykk kan periodevis ha hatt usynlige fotavtrykk på begge føtter, dersom vedkommende kunne trekke på seg begge sokkene/annet som skoene er dekket med, bedre. Dennes ene fotavtrykk er usynlige på mye av eller alt av denne personens gange inne på åstedet, grunnet at den ene skoen er heldekt med noe. Så hvis det er noen skudd som ikke stemmer med fotavtrykk, så må en av gjerningspersonene ha hatt usynlige fotavtrykk akkurat da de skuddene ble skutt. Etterforskerne testet ut sko med heldekt sokk av samme type sokk som den oransje sokken, og da var resultatet usynlige fotavtrykk som ikke kunne påvises med hverken folie eller spesial-lys etter som jeg forsto. Jeg skrev noen teorier i går om forløpet, med bytting av våpen og rekkefølge, dersom de var to personer. Anonymkode: d551b...45b 3
megda Skrevet 2. desember 2018 #6410 Skrevet 2. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nakkeskuddet er skudd nr 2 mot Kristian. Jeg tenkte at det var det første skuddet mot Marie og det første skuddet mot Kristian du tenkte på nå. Det stemmer ikke med vitnet som hørte to klare skudd med sekunders mellomrom, også tok det 30-40 sekunder før han hørte et lavere skudd. Hvor ble det av det tredje skuddet fra revolver 38?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6411 Skrevet 2. desember 2018 5 minutter siden, megda skrev: se her: https://gyazo.com/0cd1ea2b2bd94bdf5a0f264e69455574 Det bildet lagt med viser hele rekonstruksjon etter skuddene. Det bildet viser jo til at det har vært 1 person i boligen. OM IKKE så må person 2 ha kastet 22.våpenet til person 1. Noe annet gir ikke mening. det ble hørt 2 skudd ganske raskt etter hverandre, også et tredje skudd som var lavere. gjerningsperson skyter de i senga og setter hodeskuddet på Kristian. Anne kommer så opp og gjerningspersonen med 22.våpenet i hånda skyter etter Anne i døra, men bommer. Så blir hun forfulgt og skutt med både 22 og 38. Alle personene ble skutt 1 gang med 38.revolveren i brystet. Takk! Kanskje det er som du sier, at det var kun 1 gjerningsperson der? Da må jo denne av en eller annen grunn ha greid å lage to forskjellige typer avtrykk.. Hvis da ikke de vage fotavtrykkene er laget av noen andre, før eller etter drapene. Personen med de grønt merkede avtrykkene, kan som sagt fint ha greid å lage usynlige avtrykk ved å trekke på seg bedre på den første skoen det samme som dekket den andre skosålen totalt. Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6412 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: Det stemmer ikke med vitnet som hørte to klare skudd med sekunders mellomrom, også tok det 30-40 sekunder før han hørte et lavere skudd. Hvor ble det av det tredje skuddet fra revolver 38? 2 første skudd (raskt etter hverandre) som vitnet hørte: kal38-skudd mot Marie og Kristian (hørtes godt grunnet åpent vindu på soverom). Neste skudd som vitnet hørte mer dempet ca 40 sekunder etter de første to skuddene: kal38-skudd mot Anne på kjøkkenet. Hørtes dempet grunnet at kjøkkenvindu ikke var åpent. De andre skuddene med 22kal hørte ikke vitnet, ettersom dette våpenet ikke lager like høy lyd som 38kal, og vitnet var langt unna. Anonymkode: d551b...45b 2
megda Skrevet 2. desember 2018 #6413 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk! Kanskje det er som du sier, at det var kun 1 gjerningsperson der? Da må jo denne av en eller annen grunn ha greid å lage to forskjellige typer avtrykk.. Hvis da ikke de vage fotavtrykkene er laget av noen andre, før eller etter drapene. Takk, selv for at du deltar! Vedrørende sokkene så kan vi spekulere i at en sko var dekket av den svarte helsokken som ble funnet i baggen i uthuset til Sverre Kirkemo. Den med avskjøret hel. Den andre oransje sokken var trekt over den andre via fronten og bakover slik politiet testet ved en senere anledning. Gir det mening? er jo total mindfuck å se en sammenheng for etterforskere da. 3
megda Skrevet 2. desember 2018 #6414 Skrevet 2. desember 2018 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: De andre skuddene med 22kal hørte ikke vitnet, ettersom dette våpenet ikke lager like høy lyd som 38kal, og vitnet var langt unna. jeg er helt enig, men det essensielle blir skuddet som er satt i døra og som bommer på Anne. Om dette er fra 22 våpenet og ikke revolver 38, så støtter det teorien om at det er 1 person som utfører handlingen tenker jeg. Jeg mener det bare var 3 skudd totalt fra 38.revolveren og ingen flere hylser? I rekonstruksjonen fra NRK så vises vel den laserstrålen som treffer i veggen ut soverommet og bommer på Anne at den blir skutt fra fotenden der Kristian sover. konkluderer vi da med at den personen da har skutt forbi sin egen partner mot Anne? nei, det går jo ikke. Endret 2. desember 2018 av megda 1
nordiskfigur Skrevet 2. desember 2018 #6415 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, megda skrev: jeg er helt enig, men det essensielle blir skuddet som er satt i døra og som bommer på Anne. Om dette er fra 22 våpenet og ikke revolver 38, så støtter det teorien om at det er 1 person som utfører handlingen tenker jeg. Jeg mener det bare var 3 skudd totalt fra 38.revolveren og ingen flere hylser? Det er bare skutt tre skudd med 38. alle har truffet ofrene, et i hver. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6416 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: Takk, selv for at du deltar! Vedrørende sokkene så kan vi spekulere i at en sko var dekket av den svarte helsokken som ble funnet i baggen i uthuset til Sverre Kirkemo. Den med avskjøret hel. Den andre oransje sokken var trekt over den andre via fronten og bakover slik politiet testet ved en senere anledning. Gir det mening? er jo total mindfuck å se en sammenheng for etterforskere da. Takk! 😊 Etterforskerne gjorde en test med oransje-sokken og en sko lik den som ble brukt på åstedet. Den var for liten til å dekke hele skosålen. Helen ble ikke dekket. Ved å bruke den svarte sokken med oppklippet hel, ville ikke da også skohelen lage avtrykk? Kanskje gjerningspersonen hadde større sokker på begge skoene, som i utgangspunktet dekket begge skosåler inkl begge skohelene, men den ene sokken skled periodevis av? På et tidspunkt inne på åstedet var hele sokken av, da det er ett helt fotavtrykk etter den skoen. Jeg skriver sokker her, selv om det ikke er bevist. Det kan ha vært noe annet som ble brukt til å dekke skoene. Men det ble for omfattende for meg å skrive sokker/annet skotrekk hver gang jeg skulle beskrive 😊 Anonymkode: d551b...45b 2
megda Skrevet 2. desember 2018 #6417 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ved å bruke den svarte sokken med oppklippet hel, ville ikke da også skohelen lage avtrykk? Ja, man skulle jo tro det..må eventuelt sjekke de faktiske avtrykkene opp mot mindfuck-teorien min da 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje gjerningspersonen hadde større sokker på begge skoene, som i utgangspunktet dekket begge skosåler inkl begge skohelene, men den ene sokken skled periodevis av? Gir det mening da? skulle jo tro at en sokk som er trukket over en hel sko sitter altfor godt på plass til at den sklir av periodevis, men det er jo en forklaring i det minste. 5 minutter siden, AnonymBruker said: På et tidspunkt inne på åstedet var hele sokken av, da det er ett helt fotavtrykk etter den skoen. Kunne jo tro at det er fra den skoen med den Oransje-sokken da den faktisk falt helt av på vei bort fra åstedet. 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skriver sokker her, selv om det ikke er bevist jaja, vi tar jo bare utgangspunkt i de faktiske bevis og prøver å synse oss frem til noen muligheter 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6418 Skrevet 2. desember 2018 6 minutter siden, megda skrev: jeg er helt enig, men det essensielle blir skuddet som er satt i døra og som bommer på Anne. Om dette er fra 22 våpenet og ikke revolver 38, så støtter det teorien om at det er 1 person som utfører handlingen tenker jeg. Jeg mener det bare var 3 skudd totalt fra 38.revolveren og ingen flere hylser? I rekonstruksjonen fra NRK så vises vel den laserstrålen som treffer i veggen ut soverommet og bommer på Anne at den blir skutt fra fotenden der Kristian sover. konkluderer vi da med at den personen da har skutt forbi sin egen partner mot Anne? nei, det går jo ikke. Ja, alle andre skudd enn de tre skuddene 38-kaliberen ble brukt til, kommer fra 22-kaliberen. Ja, du har rett 38-kal ble skutt med kun 3 ganger. Men før Anne ble skutt med 38-kal på kjøkkenet, tenker jeg at Anne ble skutt mot med 22-kal (og ikke truffet) Dette skuddet ble avfyrt fra sengeenden. Hvis de var 2, og partneren med grønt merkede avtrykk sto ved dørpningen på soverommet i begynnelsen, kan denne ha flyttet seg ut av soverommet før den med de vage avtrykkene skjøt mot Anne fra sengeenden med 22-kal. Jeg begynner å helle til at det kanskje var kun 1 gjerningsperson. Men det stemmer ikke med fotsporavtrykkene, dersom denne skulle ha laget også de vage avtrykkene, hvis ikke vedkommende har vekslet mellom å bruke noe annet på skoene som laget vage avtrykk. Anonymkode: d551b...45b 3
megda Skrevet 2. desember 2018 #6419 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: hvis ikke vedkommende har vekslet mellom å bruke noe annet på skoene som laget vage avtrykk. Nei, det gir ikke mening. At du bevisst skal veksle for å i ettertid forvirre. Hvordan avtrykkene er helt detaljert vet jeg faktisk ikke, men det ville vært meget interessant å se en oversikt på dette. Noen nevnte vel tidligere i tråden at det var påfallende få avtrykk til at det var to personer inne i huset, og at de da måtte ha fotfulgt hverandre 1
nordiskfigur Skrevet 2. desember 2018 #6420 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, alle andre skudd enn de tre skuddene 38-kaliberen ble brukt til, kommer fra 22-kaliberen. Ja, du har rett 38-kal ble skutt med kun 3 ganger. Men før Anne ble skutt med 38-kal på kjøkkenet, tenker jeg at Anne ble skutt mot med 22-kal (og ikke truffet) Dette skuddet ble avfyrt fra sengeenden. Hvis de var 2, og partneren med grønt merkede avtrykk sto ved dørpningen på soverommet i begynnelsen, kan denne ha flyttet seg ut av soverommet før den med de vage avtrykkene skjøt mot Anne fra sengeenden med 22-kal. Jeg begynner å helle til at det kanskje var kun 1 gjerningsperson. Men det stemmer ikke med fotsporavtrykkene, dersom denne skulle ha laget også de vage avtrykkene, hvis ikke vedkommende har vekslet mellom å bruke noe annet på skoene som laget vage avtrykk. Anonymkode: d551b...45b Hvis den enes sokken drev og skle av, så forklarer det sikkert noe, Det minst logiske med den forklaringen er fortsatt våpenbytte. Hvordan du klarer å forfølge et menneske som løper fra deg med å veksle mellom våpen skjønner jeg ikke. Da må Anne nærmest ha stoppet opp og tigget om nåde da og gitt gjerningspersonen anledning til å bytte våpen. Husk at det går enda et bomskudd med .22 i veggen ved trappen, så misnt 2 skudd har gått av før anne treffes med .38 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå