AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6201 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, miss spjåk skrev: Du mener altså kristin gjorde dette uten veronica og pers viten? Da er jeg nysgjerrig og spent på hva du mener er et realitstisk motiv for kristin? Virker det realistisk for deg at hun skal drepe 3 personer hun ikke har noe særlig forhold til uten å få noe igjen for dette? Er det ikke mer realistisk at hun drepte fordi hun hadde noe å tjene på drapet? slik hun visstnok uttalte til en venn- "jeg skal få bolig og penger"? hvis du setter dette sammen med uttalelsen fra exen Balterzen " 3 personer må dø, hvis ikke mister per gården" så begynner motivet å ta form spør du meg. Men det er tatt i betraktning at vitnene snakker sant. Det kan være bl.a. dette med det utkastet til testamente som P og V hadde skrevet, der Kristins sønn skulle arve P og V. Eller det kan hende at Kristin hadde oppdragsgivere som vi ikke har fått vite hvem er, som har lovt henne penger + bolig et sted. Anonymkode: d551b...45b 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6202 Skrevet 2. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av Herredsretten ble hun beskrevet som løgnaktig og uærlig. Har forstått det slik at de pleide å lufte hundene ved Heiavannet, det er ikke motsagt. Anonymkode: 24286...b78 Takk for svar! 😊 Anonymkode: d551b...45b
Simpson Skrevet 2. desember 2018 #6203 Skrevet 2. desember 2018 I Nrk serien mener Maurud at Kristins alibi for drapsnatten var svært godt, ettersom det tok henne 14 dager å få dette på plass. Samtidig godtas ikke P og V sine alibi fordi de ikke var sikre på hvor bilen var parkert. ikke lett. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6204 Skrevet 2. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: At de luftet hundene Anonymkode: 24286...b78 Takk! 😊 Det kan de jo også ha gjort. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6205 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, miss spjåk skrev: jeg er enig med deg. Fordi det begynner å bli temmelig mange vitner som kristin har pratet om drapene til nå (definitivt i rus, man blir ekstremt pratsom i amfetaminrus). Poenget mitt var bare at jeg syntes det virket litt søkt at kristin skulle involvere per og veronica i amfetaminprat om drapet uten at det er noe i det, da hun etter min mening ikke ville tjent noe på å ha utført dette drapet alene. eller sammen med en far eller mafia for den saks skyld! Hvis Kristin har innbilt seg at sønnen hennes arver gården, så ser hun for seg at faren hennes kan bestyre den, forvalte den til det beste for sønnen inntil han blir myndig. Da ser hun for seg at de kan skille ut noen tomter, selge noen, bygge hus, få ut kroner og ører - alt i alt, ganske mye å tjene på dette for henne. Men det betinger selvsagt at noen dør, og at noen andre får skyøda (Per og Veronica). Hun skjønner ikke, i amfetaminrusen, at det er en odelsgård, og hun skjønner heller ikke at Per kommer til å bli fradømt arveretten. Anonymkode: 37ae7...b60 5
Simpson Skrevet 2. desember 2018 #6206 Skrevet 2. desember 2018 4 minutter siden, miss spjåk skrev: jeg er enig med deg. Fordi det begynner å bli temmelig mange vitner som kristin har pratet om drapene til nå (definitivt i rus, man blir ekstremt pratsom i amfetaminrus). Poenget mitt var bare at jeg syntes det virket litt søkt at kristin skulle involvere per og veronica i amfetaminprat om drapet uten at det er noe i det, da hun etter min mening ikke ville tjent noe på å ha utført dette drapet alene. eller sammen med en far eller mafia for den saks skyld! Det kan være riktig hun hadde blitt tilbudt bolig ( flere aktuelle på gården: Fjellet, Solli, Hus ved våningshuset, våningshuset, kårboligen, nye hus i nytt byggefelt ) for seg og sin sønn. 2
miss spjåk Skrevet 2. desember 2018 #6207 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og jeg tviler sterkt på at noen slakter ned hele familien sin på grunn av dette. Motivet er rett og slett ikke sterkt nok. Anonymkode: 37ae7...b60 det er mange som dreper for mindre enn det.. du glemmer nok følelsene, dette dreier seg etter min mening ikke kun 100% om pengene.. Det er sinne, hat, følelse av å bli urettferdig behandlet osv. Ellers synes jeg det er litt spesielt å ville flytte tilbake til hjemme foreldrene dine og søsteren din ble henrettet. Jeg hadde bare fått dårlige assosiasjoner av det (om vi antar per er uskyldig, eller forsåvidt uansett). Men det er kanskje bare meg. 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6208 Skrevet 2. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: S reiste til Nesbyen på fredag. Utelukkes som delaktig i drapshandling. Anonymkode: 24286...b78 Men vet vi egentlig dette da? Kan han ha reist tilbake den natta? Kan han ha reist noe senere enn han har sagt? Og i tilfelle må han jo ikke ha vært der fysisk selv. Men jeg tror det. Jeg tror dette er like dårlig etterforsket som mye annet i denne saken (tenk at det lå et våpen i et skatoll i kårboligen som politiet ikke fant, for eksempel), fordi politiet låste seg til èn teori og bare gikk på med skylapper. Anonymkode: 37ae7...b60 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6209 Skrevet 2. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i mye du skriver også, men tror ikke vi er helt enige om at det er Sverre som står bak? Jeg ble overbevist når jeg så kartet hvor han bodde, og hvor enkelt det ville være for ham å gå til kårboligen. Anonymkode: 37ae7...b60 Takk! 😊 Jeg vet ikke hvem som står bak. Men jeg tenker at det er trolig at Kristin enten har samarbeidet med noen eller at hun har hatt en oppdragsgiver ettersom hun la mye arbeid i å skaffe våpen og hun (i følge vitneutsagn) prøve å skaffe noen som kunne begå drap. Anonymkode: d551b...45b 5
miss spjåk Skrevet 2. desember 2018 #6210 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, Simpson skrev: Pengeoverføringer kom ikke om natten på den tiden. Heller ikke mellom fredag ettermiddag til mandag formiddag. I pinsen ikke før første arbeidsdag etterpå. interessant. Hm. jeg er B-menneske (som dere sikkert har skjønt) så kunne fint ha funnet på å ringe kontofonen kl.4 på en fredag i "gamle dager". Jeg kan sjekke nettbanken midt på natta nå og.. og når man tenker på at Lars i tillegg var amfetaminbruker (døgning er vanlig der) er ikke alibiet så merkelig. 3
Simpson Skrevet 2. desember 2018 #6211 Skrevet 2. desember 2018 3 minutter siden, miss spjåk skrev: det er mange som dreper for mindre enn det.. du glemmer nok følelsene, dette dreier seg etter min mening ikke kun 100% om pengene.. Det er sinne, hat, følelse av å bli urettferdig behandlet osv. Ellers synes jeg det er litt spesielt å ville flytte tilbake til hjemme foreldrene dine og søsteren din ble henrettet. Jeg hadde bare fått dårlige assosiasjoner av det (om vi antar per er uskyldig, eller forsåvidt uansett). Men det er kanskje bare meg. 80% av alle drap i Norge skjer i rus, og er pga rør. Så har du såkalte æresdrap, sjalusidrap. 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6212 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk! 😊 Jeg vet ikke hvem som står bak. Men jeg tenker at det er trolig at Kristin enten har samarbeidet med noen eller at hun har hatt en oppdragsgiver ettersom hun la mye arbeid i å skaffe våpen og hun (i følge vitneutsagn) prøve å skaffe noen som kunne begå drap. Anonymkode: d551b...45b Da er vi enige likevel da 👍 Anonymkode: 37ae7...b60 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6213 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da er vi enige likevel da 👍 Anonymkode: 37ae7...b60 Fint! 😊 Anonymkode: d551b...45b 2
Simpson Skrevet 2. desember 2018 #6214 Skrevet 2. desember 2018 SK, hans kone og hund reiste til Nesbyen fredag. Betyr det at hans bolig drapsnatten kunne benyttes til de siste detaljer, påkledning etc. Kun 2 km fra Orderud. På denne tiden var "alle" i Kirkemoslekta venner. 7
Simpson Skrevet 2. desember 2018 #6215 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, Simpson skrev: Viser til de 3 vitnene iforb med biler, hunder drapsnatten . Dersom Annes parkerte bil utenfor kårbygningen er "startsskuddet" på at drapene skal gjennomføres den natten, og det var flere enn v og p som skulle informeres, må v og p ha gjort dette ved bruk av bil? De kunne vel ikke risikere å bruke telefon? De må ha kjørt og varslet noen muntlig, eller kjørt til en telefonkiosk ? .............eller kjørt til boligen til SK. 1
megda Skrevet 2. desember 2018 #6216 Skrevet 2. desember 2018 16 minutter siden, Simpson said: I Nrk serien mener Maurud at Kristins alibi for drapsnatten var svært godt, ettersom det tok henne 14 dager å få dette på plass dette har jeg ikke fått med meg. vet du hvilken episode eventuelt tid? 1
Simpson Skrevet 2. desember 2018 #6217 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, megda skrev: dette har jeg ikke fått med meg. vet du hvilken episode eventuelt tid? Episode 5, ca 20.00 2
megda Skrevet 2. desember 2018 #6218 Skrevet 2. desember 2018 Just now, Simpson said: Episode 5, ca 20.00 det tok ikke 14 dager å fikse det alibiet. de sier ikke det der vertfall. Maarud sier "du ville husket det alibiet på et tidligere tidspunkt om Du var Kristin fordi alibiet var forholdsvis godt. Det at det tok så lang tid å produsere frem det alibiet taler til hennes fordel".
miss spjåk Skrevet 2. desember 2018 #6219 Skrevet 2. desember 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, men jeg kjenner flere som ikke har fått overta slektsgården formelt før de har blitt godt oppi årene, noen til og med pensjonister. Dette er faktisk ikke så uvanlig. Og det er klart at folk føler på et misnøye da. Men fra dette til drap? Det blir ganske søkt. Da skulle det jammen skjedd mange drap her i landet. Anonymkode: 37ae7...b60 Så fordi alle de du kjenner er så lite kyniske at de aldri hadde drept på bakgrunn av noe slikt utelukker du at det er sannsynlig i sjeldne tilfeller? har de du kjenner også jobbet omtrent frivillig for foreldrene, og samtidig opparbeidet seg gjeld på 600 000 slik per hadde? var de du kjenner ikke på talefot med foreldrene sine, før foreldrene "tilfeldigvis" ble skutt- av drapsmenn som helt tydelig hadde et personlig motiv?? det virker som om du glemmer å se det store bildet her. Mener jeg da.. uten at jeg skal prøve å være for bombastisk. men jeg mener det er naivt å tro at folk ikke kan tenke slik, jeg har studert kriminologi og etter alle sakene vi gikk igjennom overrasket ikke motivet meg i det hele tatt. Du glemmer at enkelte av personene involvert her ikke har et normalt følelsesliv (jeg sikter ikke til per her). Drapet er personlig, alt av verdisaker lå igjen- det er planlagt og vedkommende kjenner de 3. Dermed må vi se på de rundt som har motiv- familie. Hvem mener du har bedre motiv i familien rundt? 2
Simpson Skrevet 2. desember 2018 #6220 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, megda skrev: det tok ikke 14 dager å fikse det alibiet. de sier ikke det der vertfall. Maarud sier "du ville husket det alibiet på et tidligere tidspunkt om Du var Kristin fordi alibiet var forholdsvis godt. Det at det tok så lang tid å produsere frem det alibiet taler til hennes fordel". Kødder du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå