AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1001 Skrevet 11. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sorry, mente Per 😊 Anonymkode: e7c42...83d Hvorfor skulle Kristin ville drepe svigerforeldrene til søsteren ? Etter alt vi vet ang Veronica som hatet de og brutt kontakt og falske underskrifter. Retten reagerer også på måten Per vitner på ift at det handler om hans foreldre og søster!! Jeg tror Per og Veronica har gjort dette og at Kristin og Lars «medhjelpere» Anonymkode: 81a5d...c09 10
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1002 Skrevet 11. november 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er noen av de tiltalte som står bak drapene. Anonymkode: 14de6...a08 Da er det fint om du kan begrunne hvorfor du ikke tror det. Anonymkode: 4c0df...1a2 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1003 Skrevet 11. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arven til sønnen som det løselig var snakk om var arv etter Per og Veronica. Altså, en av de to måtte dø først før det var snakk om noen arv. Og aller først måtte testament skrives og. Synes dette er et søkt argument for Kristins involvering. Anonymkode: c40bf...32c Da var vel Kristin redd for at Per og Veronica ikke arvet gården siden de var i konflikt med foreldrene. Da hadde ikke sønnen arvet gården heller. Er godt nok motiv det. Per visste jo allerede rett før drapet at han fikk overta. Anonymkode: e7c42...83d 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1004 Skrevet 11. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da var vel Kristin redd for at Per og Veronica ikke arvet gården siden de var i konflikt med foreldrene. Da hadde ikke sønnen arvet gården heller. Er godt nok motiv det. Per visste jo allerede rett før drapet at han fikk overta. Anonymkode: e7c42...83d Avtalen var i utgangspunktet at Per skulle overta gården så å si gratis. Dette ble så endret til et millionbeløp. Pers foreldre ønsket også at datteren Anne skulle få arv. Dette opplevde Per som urimelig, da han hadde vært "gratis arbeidskraft" (hans ord) i mange, mange år. Ganske stor forskjell på å overta en går nærmest gratis, og på å måtte betale et millionbeløp. Særlig for Per som da allerede hadde en del gjeld. Anonymkode: 4c0df...1a2 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1005 Skrevet 11. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle Kristin ville drepe svigerforeldrene til søsteren ? Etter alt vi vet ang Veronica som hatet de og brutt kontakt og falske underskrifter. Retten reagerer også på måten Per vitner på ift at det handler om hans foreldre og søster!! Jeg tror Per og Veronica har gjort dette og at Kristin og Lars «medhjelpere» Anonymkode: 81a5d...c09 Jeg tenker at Drapet var "veldig gjennomført", men alt rundt pekte på Veronica og Per utenfor selve drapet? Hadde Per og Veronica gjort det hadde det nok vært fler bevis. Det er blitt begått av en person som kan det en holdt på med. Ikke av to bitre personer. Tenker at drapet er begått av en som ikke har noe særlig relasjon til de. Er man så utspekulert som drapspersonen er, hadde nok historien (altså den sanne) til Per og Veronica før, under og etter selve drapet vært annerledes. Jeg tror Per var livredd for å bli dømt og prøvde det han kunne med å skjule en del ting, men ikke selve drapet. Anonymkode: e7c42...83d 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1006 Skrevet 11. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være flere ting, men det trenger heller ikke alltid å være et motiv. For å ta hevn over Veronica og Per pga konflikt. Det var arv inni bildet til sønnen. Sokken som ble funnet utenfor huset var faren til Kristin sin, som hadde omsorgen til sønnen hun ikke fikk se når han var hos faren hennes. Hun hadde allerede spurt noen torpedoer om de kunne ta livet av de 3, mens hun var ruset. Man er ikke akkurat klar i tankene når man er ruset. Anonymkode: e7c42...83d Jeg tenker også at dette kan være sammensatt. Kristin var alvorlig rusavhengig, da er man ikke ved sine fulle fem ( hun skøt amfetamin flere ganger daglig, sa det selv i intervju ). Da har du gått over en terskel i deg selv... Rus kan også skape paranoia, tvangstanker osv. Hun snakket om at hun møtte spøkelser i stua på Orderud gård om natta... Hun har også sagt at denne saken fikk henne på rett kjøl, fordi hun måtte slutte med rus da hun kom i fengsel. Kanskje alt var en slags desperasjon over situasjonen hun var kommet i...Å skyte, å gjøre noe... Jeg har en følelse av at kanskje Kristin og noen andre gjorde det, evt at hun fikk andre til å gjøre det da hun hadde nok av tvilsomme kontakter... Anonymkode: bb132...be4 6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1007 Skrevet 11. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avtalen var i utgangspunktet at Per skulle overta gården så å si gratis. Dette ble så endret til et millionbeløp. Pers foreldre ønsket også at datteren Anne skulle få arv. Dette opplevde Per som urimelig, da han hadde vært "gratis arbeidskraft" (hans ord) i mange, mange år. Ganske stor forskjell på å overta en går nærmest gratis, og på å måtte betale et millionbeløp. Særlig for Per som da allerede hadde en del gjeld. Anonymkode: 4c0df...1a2 Men det var jo Per som hadde skrevet kontrakten og forfalsket den. Det var snakk om litt over en million. Hadde han drept for den millionen ville han nok først forfalsket en kontrakt på mindre beløp. Anonymkode: e7c42...83d 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1008 Skrevet 11. november 2018 Måten faren ble drept på, tror jeg var for å få det til å se ut som at det var Per ( pga tvisten ), og mistenker også at det evt kunne vært gjort i rus, uten at jeg vil gi noen bestemt skylden. Anonymkode: bb132...be4 6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1009 Skrevet 11. november 2018 Angående de mange samtalene fra Pers telefon til Lars sin telefon, var det noen som uttalte at det var Veronica som ringte til Lars fra Pers telefon for å få vite hvordan Kristin hadde det. Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1010 Skrevet 11. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angående de mange samtalene fra Pers telefon til Lars sin telefon, var det noen som uttalte at det var Veronica som ringte til Lars fra Pers telefon for å få vite hvordan Kristin hadde det. Anonymkode: d551b...45b Det var et interessant poeng. Mange rusavhengige kan bli veldig utilgjengelige...Kanskje det var via han hun fikk kontakt med henne. Anonymkode: bb132...be4 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1011 Skrevet 11. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var et interessant poeng. Mange rusavhengige kan bli veldig utilgjengelige...Kanskje det var via han hun fikk kontakt med henne. Anonymkode: bb132...be4 Isåfall hadde de jo ingen grunn til å lyve om det. Anonymkode: 4c0df...1a2 9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1012 Skrevet 11. november 2018 Når er detman får vite om saken blir gjenopptatt da? Anonymkode: 32bcc...d56 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1013 Skrevet 11. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Isåfall hadde de jo ingen grunn til å lyve om det. Anonymkode: 4c0df...1a2 De var redd for å bli involvert. Kristin var helt uberegnelig... Anonymkode: bb132...be4 2
NordicViking Skrevet 11. november 2018 #1014 Skrevet 11. november 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angående de mange samtalene fra Pers telefon til Lars sin telefon, var det noen som uttalte at det var Veronica som ringte til Lars fra Pers telefon for å få vite hvordan Kristin hadde det. Anonymkode: d551b...45b Lars hevdet at det var Per som ringte og maste om et kraftigere våpen. Det er jo ganske bemerkelsesverdig at det ble slutt på dette "maset" etter at våpenet angivelig var overlevert. Dersom det var Veronica som ringte for å vite hvordan Kristin hadde det, så skulle man jo tro at disse samtalene fortsatte etter den angivelige overleveringen av våpenet. Men det gjorde de visstnok ikke. 26
NordicViking Skrevet 11. november 2018 #1015 Skrevet 11. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sokken som ble funnet utenfor huset var faren til Kristin sin, som hadde omsorgen til sønnen hun ikke fikk se når han var hos faren hennes. Anonymkode: e7c42...83d Hvor har du dette fra? 11
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1016 Skrevet 11. november 2018 Akkurat nå, NordicViking skrev: Lars hevdet at det var Per som ringte og maste om et kraftigere våpen. Det er jo ganske bemerkelsesverdig at det ble slutt på dette "maset" etter at våpenet angivelig var overlevert. Dersom det var Veronica som ringte for å vite hvordan Kristin hadde det, så skulle man jo tro at disse samtalene fortsatte etter den angivelige overleveringen av våpenet. Men det gjorde de visstnok ikke. Det kan jo ha vært en helt normal årsak til at Veronica sluttet å ringe Lars for å høre hvordan Kristin hadde det. Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1017 Skrevet 11. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De var redd for å bli involvert. Kristin var helt uberegnelig... Anonymkode: bb132...be4 De blir jo mer involvert av å lyve om noe så uvesentlig. Virker nesten som du kjenner noen av de dømte, Veronica kanskje? Du er veldig opptatt av å sette Kristin i et dårlig lys. Jeg utelukker ikke at Kristin kan ha vært med på drapene, men synes det blir for dumt med de kommentarene du stadig kommer med om Kristin i denne tråden. I tillegg til alt snakket om at du "føler" sånn og slik. Anonymkode: 4c0df...1a2 11
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1018 Skrevet 11. november 2018 6 minutter siden, NordicViking skrev: Lars hevdet at det var Per som ringte og maste om et kraftigere våpen. Det er jo ganske bemerkelsesverdig at det ble slutt på dette "maset" etter at våpenet angivelig var overlevert. Dersom det var Veronica som ringte for å vite hvordan Kristin hadde det, så skulle man jo tro at disse samtalene fortsatte etter den angivelige overleveringen av våpenet. Men det gjorde de visstnok ikke. Nemlig. Anonymkode: 4c0df...1a2 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1019 Skrevet 11. november 2018 Det er jo ikke uvanlig at søstre har perioder der de ikke har samme kontakt som de tidligere har hatt. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1020 Skrevet 12. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De blir jo mer involvert av å lyve om noe så uvesentlig. Virker nesten som du kjenner noen av de dømte, Veronica kanskje? Du er veldig opptatt av å sette Kristin i et dårlig lys. Jeg utelukker ikke at Kristin kan ha vært med på drapene, men synes det blir for dumt med de kommentarene du stadig kommer med om Kristin i denne tråden. I tillegg til alt snakket om at du "føler" sånn og slik. Anonymkode: 4c0df...1a2 Jeg har aldri ment å sette noen i et dårlig lys. Jeg kjenner ingen av dem. Jeg kjente heller ikke til saken før den nå ble snakket om igjen, husker den vagt da det skjedde. Jeg synes den er gåtefull, og prøver å sette meg inn i hva som kan ha skjedd. Jeg er interessert i hvorfor mennesker gjør som de gjør, psykologien bak ting, derfor har jeg lest diverse intervjuer. Og endel av det jeg har lest, kan være med på å gi meg en mening om ting. Jeg skrev også at jeg synes ingen skal henge noen ut her, og det mener jeg at jeg heller ikke har gjort. Jeg har kun referert til intervjuer jeg har lest, som alle kan lese på nett ( fra seriøse aviser ), og litt fra podcasten. Han ikke sett tv programmene. Tidlig i tråden var det en klar enighet om at det må være Per og Veronica som står bak. Jeg stilte et spørsmål til dette. Angående å lyve:la oss si at de ikke var skyldige. Da er det lett å si hvordan man burde reagert, hva man burde sagt, når denne groteske saken kommer frem og man blir sett på som en av de som deltok. Hvis f.eks Kristin kom med påstander som ikke stemte. Anonymkode: bb132...be4 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå