AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #861 Del Skrevet 10. november 2018 Rart det ikke står noe sted om hvilket klokkeslett dette vitnet hevder å ha hørt tre skudd og sett to personer utenfor kårboligen...? Kan det være fordi vitnet pleide å gå kveldstur og rett og slett tok turen for tidlig til at det kan stemme med drapstidspunktene. Sikkert derfor politiet også avfeide vitnet. Ellers skal man merke seg at kårboligen ikke ligger på tunet til Orderud Gård. Kårboligen ligger i skogbrynet på andre siden av et jorde bortenfor tunet til Orderud Gård. Og er årsaken til at ingen andre hørte skuddene. 2 = Orderud Gård 1= kårboligen: Anonymkode: c40bf...32c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #862 Del Skrevet 10. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du satt deg inn i saken, hadde du visst at det er solid at de fire dømte for medvirkning har medvirket til drapene. Spørsmålet, eller "gåten", er hvem av de fire som har vært fysisk involvert i selve drapene - hvem som har avfyrt skuddene. Anonymkode: 4c0df...1a2 Ok, det er dine ord. Synes det forøvrig er frekt at du sier at jeg ikke har satt meg inn i saken. Hvorfor P og V har hyret en privatetterforsker ( som mener de er uskylig dømt, som har avdekket 8 justismord tidligere ) sier at ingen av oss vet hva som egentlig er sannheten. Kanskje de var dømt rett, kanskje ikke... Anonymkode: bb132...be4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #863 Del Skrevet 11. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rart det ikke står noe sted om hvilket klokkeslett dette vitnet hevder å ha hørt tre skudd og sett to personer utenfor kårboligen...? Kan det være fordi vitnet pleide å gå kveldstur og rett og slett tok turen for tidlig til at det kan stemme med drapstidspunktene. Sikkert derfor politiet også avfeide vitnet. Ellers skal man merke seg at kårboligen ikke ligger på tunet til Orderud Gård. Kårboligen ligger i skogbrynet på andre siden av et jorde bortenfor tunet til Orderud Gård. Og er årsaken til at ingen andre hørte skuddene. 2 = Orderud Gård 1= kårboligen: Anonymkode: c40bf...32c Kårboligen er ca 200 meter fra Orderud gård. Skuddene i Sandbergs test hørtes godt 800 meter unna. Anonymkode: d551b...45b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #864 Del Skrevet 11. november 2018 De kommer aldri til å finne ut av dette Bare å gi opp.. Anonymkode: df368...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #865 Del Skrevet 11. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, det er dine ord. Synes det forøvrig er frekt at du sier at jeg ikke har satt meg inn i saken. Hvorfor P og V har hyret en privatetterforsker ( som mener de er uskylig dømt, som har avdekket 8 justismord tidligere ) sier at ingen av oss vet hva som egentlig er sannheten. Kanskje de var dømt rett, kanskje ikke... Anonymkode: bb132...be4 Flere i denne tråden har jo svart godt på det uthevede, så ser ikke hvorfor du skal bringe det opp igjen gang på gang. Hvorfor har V skrevet "Skonr." i dagboka si? Og "Jeg ønsker dem død, rett og slett." om noen som senere blir drept? Hvorfor løy hun om skuddet som ble avfyrt under juleselskapet? Og har du fått med deg hvor viktig økonomi var for Veronica? Tidligere venner av henne har sagt at hun har fortalt at hun var sammen med Per pga. økonomisk trygghet. For Veronica var økonomisk trygghet viktig, da det var noe hun manglet i sin oppvekst ifølge henne selv. Hvordan tror du hun reagerte da hun fant ut at Per ikke var eier av gården, som hun hadde trodd i lang tid (lenge etter de inngikk et forhold, og mulig også etter giftemål ifølge henne selv)? Har du hørt nrks podcast om saken? Der lyver V til og med i et nyere intervju (tror det er fra denne høsten). Tidligere venner av Veronica forteller om da de ble invitert til vin for å feire at Veronica og Per hadde vunnet rettssaken mot Pers foreldre. Reporteren spør så Veronica om de feiret da de vant rettssaken. Nei, svarer hun, og begynner å snakke om relasjoner osv. Temmelig utspekulert. Stefaren bekrefter også hennes kalde forhold til svigerforeldrene sine. Anonymkode: 4c0df...1a2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #866 Del Skrevet 11. november 2018 Eller kanskje enda tidligere enn ca ved midnatt, ettersom både dødstidspunktet og feilmarginen er oppgitt som ca. Anonymkode: d551b...45b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #867 Del Skrevet 11. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere i denne tråden har jo svart godt på det uthevede, så ser ikke hvorfor du skal bringe det opp igjen gang på gang. Hvorfor har V skrevet "Skonr." i dagboka si? Og "Jeg ønsker dem død, rett og slett." om noen som senere blir drept? Hvorfor løy hun om skuddet som ble avfyrt under juleselskapet? Og har du fått med deg hvor viktig økonomi var for Veronica? Tidligere venner av henne har sagt at hun har fortalt at hun var sammen med Per pga. økonomisk trygghet. For Veronica var økonomisk trygghet viktig, da det var noe hun manglet i sin oppvekst ifølge henne selv. Hvordan tror du hun reagerte da hun fant ut at Per ikke var eier av gården, som hun hadde trodd i lang tid (lenge etter de inngikk et forhold, og mulig også etter giftemål ifølge henne selv)? Har du hørt nrks podcast om saken? Der lyver V til og med i et nyere intervju (tror det er fra denne høsten). Tidligere venner av Veronica forteller om da de ble invitert til vin for å feire at Veronica og Per hadde vunnet rettssaken mot Pers foreldre. Reporteren spør så Veronica om de feiret da de vant rettssaken. Nei, svarer hun, og begynner å snakke om relasjoner osv. Temmelig utspekulert. Stefaren bekrefter også hennes kalde forhold til svigerforeldrene sine. Anonymkode: 4c0df...1a2 Hvis du leste det jeg skrev, har jeg hørt på podcasten og jeg har ikke samme oppfatning av V. Ok, hun skrev det i dagboka si, men det betyr ikke at hun henrettet dem. Det er en stor forskjell på det. Hun virker som en oppegående og følsom person. Kanskje hun medvirket, kanskje ikke. Jeg synes det også finnes andre interessante teorier her, ikke bare den du og endel andre her spinner rundt på. Å skrive det du skrev nå, kan stemme for mange. Mange kan være opptatt av økonomi hvis de vokser opp i et hjem med dårlig økonomi, så det trenger ikke være et spesielt "poeng". Jeg oppfatter ikke V som bare materiell. Som jeg tidligere nevnte, opplever jeg at hun tenker rundt ting. Hun skrev dagbok jevnlig. Det forteller endel. Tok sine følelser på alvor, noe som også er bra for den mentale helsa. Mens K festet mer, drev med rus...er ikke akkurat konsekvenstenkning. Jeg sier ikke at det var henne heller, men det er flere faktorer her. Godt mulig V var /er en kynisk person som planla det hele...godt mulig hun ikke var det. Jeg fikk ikke frysninger av å høre henne i podcasten. Jeg fikk et godt inntrykk av henne. Hun kom til gården da hun bare var 21 år. Jeg opplevde at hun oppriktig falt for P, ikke bare pga verdien av gården som du får det til å høres ut som. Du må også huske at når noen lager podcast, er det også en vinkling, på samme måte som hvis man leser en artikkel, selv om den er ment å være nøytral, kan man få en vinkling som gjør at man opplever den på en spesiell måte. Man kan også oppleve noe forskjellig. Det er jo bare å lese anmeldelser, å se hvor forskjellig man kan oppleve f.eks en film... Anonymkode: bb132...be4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #868 Del Skrevet 11. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du leste det jeg skrev, har jeg hørt på podcasten og jeg har ikke samme oppfatning av V. Ok, hun skrev det i dagboka si, men det betyr ikke at hun henrettet dem. Det er en stor forskjell på det. Hun virker som en oppegående og følsom person. Kanskje hun medvirket, kanskje ikke. Jeg synes det også finnes andre interessante teorier her, ikke bare den du og endel andre her spinner rundt på. Å skrive det du skrev nå, kan stemme for mange. Mange kan være opptatt av økonomi hvis de vokser opp i et hjem med dårlig økonomi, så det trenger ikke være et spesielt "poeng". Jeg oppfatter ikke V som bare materiell. Som jeg tidligere nevnte, opplever jeg at hun tenker rundt ting. Hun skrev dagbok jevnlig. Det forteller endel. Tok sine følelser på alvor, noe som også er bra for den mentale helsa. Mens K festet mer, drev med rus...er ikke akkurat konsekvenstenkning. Jeg sier ikke at det var henne heller, men det er flere faktorer her. Godt mulig V var /er en kynisk person som planla det hele...godt mulig hun ikke var det. Jeg fikk ikke frysninger av å høre henne i podcasten. Jeg fikk et godt inntrykk av henne. Hun kom til gården da hun bare var 21 år. Jeg opplevde at hun oppriktig falt for P, ikke bare pga verdien av gården som du får det til å høres ut som. Du må også huske at når noen lager podcast, er det også en vinkling, på samme måte som hvis man leser en artikkel, selv om den er ment å være nøytral, kan man få en vinkling som gjør at man opplever den på en spesiell måte. Man kan også oppleve noe forskjellig. Det er jo bare å lese anmeldelser, å se hvor forskjellig man kan oppleve f.eks en film... Anonymkode: bb132...be4 Les deg opp på psykopati. At du fikk et godt inntrykk er ikke rart. Psykopater er flinke, faktisk eksperter, på å gi et godt inntrykk. Sier ikke at Veronica er psykopat, men hun har sannelig mange trekk som kjennetegnes ved psykopati. Du sier det finnes andre interessante teorier, men ikke hvilke. Vil gjerne høre andre teorier som har sterke momenter som taler for seg? Nå er ikke inntrykket mitt av Veronica kun basert på podcasten, den er basert på samtlige intervjuer jeg har funnet av henne på nettet, opptak fra rettssalen etc. og også hvordan hun fremstår i sosiale medier. Anonymkode: 4c0df...1a2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #869 Del Skrevet 11. november 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rart det ikke står noe sted om hvilket klokkeslett dette vitnet hevder å ha hørt tre skudd og sett to personer utenfor kårboligen...? Kan det være fordi vitnet pleide å gå kveldstur og rett og slett tok turen for tidlig til at det kan stemme med drapstidspunktene. Sikkert derfor politiet også avfeide vitnet. Ellers skal man merke seg at kårboligen ikke ligger på tunet til Orderud Gård. Kårboligen ligger i skogbrynet på andre siden av et jorde bortenfor tunet til Orderud Gård. Og er årsaken til at ingen andre hørte skuddene. 2 = Orderud Gård 1= kårboligen: Anonymkode: c40bf...32c Ja. Det blir vel forhåpentligvis opplyst om etterhvert. Angående dødstidspunkt så er det jo ca-tidspunkt, så selv om det ikke skulle være 100% overenstemmelse mellom vitneobservasjonen og ca dødstidspunkt med ca feilmargin, så kan vel vitnets observasjoner allikevel være korrekt (hvis det bare er snakk om f.eks ca en halvtime avvik)? Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #870 Del Skrevet 11. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les deg opp på psykopati. At du fikk et godt inntrykk er ikke rart. Psykopater er flinke, faktisk eksperter, på å gi et godt inntrykk. Sier ikke at Veronica er psykopat, men hun har sannelig mange trekk som kjennetegnes ved psykopati. Du sier det finnes andre interessante teorier, men ikke hvilke. Vil gjerne høre andre teorier som har sterke momenter som taler for seg? Nå er ikke inntrykket mitt av Veronica kun basert på podcasten, den er basert på samtlige intervjuer jeg har funnet av henne på nettet, opptak fra rettssalen etc. og også hvordan hun fremstår i sosiale medier. Anonymkode: 4c0df...1a2 Jeg synes de attentatene Anne ble utsatt for er merkelige...Og mannen hennes som ble ovefallt av en ukjent person to år tidligere. Kontakter Kristin hadde i kriminelle miljøer. Hvis feil person får f.eks en beskjed, evt oppfatter noe feil, kan ting lett eskalere...Rus og kriminalitet går sjelden bra sammen... Han drapsdømte som skjøt i nærheten av Orderud gård, noen år før drapene. Hvorfor gjorde han det? Angående psykopati: i podcasten intervjuet de lillesøsteren til Veronica. Hun sa at Veronica var omsorgspersonen da hun vokste opp. En psykopat er ingen omsorgsperson, for et av de sterkeste kjennetegn på psykopati, er mangel på empati. Mens lillesøsteren beskrev henne som omsorgsfull og den hun ville kontakte hvis det var noe. Å studere til veterinær handler også om en omsorg for dyr, vil jeg tro. Hun likte også gården med dyrene. Hvilke trekk mener du Veronica har som kjennetenger psykopati? Anonymkode: bb132...be4 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #871 Del Skrevet 11. november 2018 Jeg synes også det høres veldig søkt ut, å skyte faren i nakken, for å vise hatet, for det var jo isåfall veldig gjennomskuende...Ønsket de å bli tatt kan man jo spørre seg, hvis Per og Veronica stod bak, eller gjorde andre gjerningspersoner dette for å få det til å se ut som det var konflikten mellom far og sønn? Og hva var i tilfellet da motivet? Anonymkode: bb132...be4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #872 Del Skrevet 11. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også det høres veldig søkt ut, å skyte faren i nakken, for å vise hatet, for det var jo isåfall veldig gjennomskuende...Ønsket de å bli tatt kan man jo spørre seg, hvis Per og Veronica stod bak, eller gjorde andre gjerningspersoner dette for å få det til å se ut som det var konflikten mellom far og sønn? Og hva var i tilfellet da motivet? Anonymkode: bb132...be4 Jeg har tenkt det samme. Men motivet har jeg ingen anelse om. Anonymkode: d551b...45b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #873 Del Skrevet 11. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt det samme. Men motivet har jeg ingen anelse om. Anonymkode: d551b...45b Ja, det er noe rart med å vise det så sterkt på den måten. Veldig gjennomskuende...for gjennomskuende, derfor skurrer det for meg... Anonymkode: bb132...be4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #874 Del Skrevet 11. november 2018 Veronica og Per bodde i det største huset, til høyre i det øverste bildet. Hovedhuset på gården. Bruun og Lund leide vel i sidebygningen, det mindre hvite huset til venstre. Ser ut som det er den ene gavlveggen på hovedhuset i bakgrunnen på det nederste bildet. Anonymkode: b05c0...852 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #875 Del Skrevet 11. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Veronica og Per bodde i det største huset, til høyre i det øverste bildet. Hovedhuset på gården. Bruun og Lund leide vel i sidebygningen, det mindre hvite huset til venstre. Ser ut som det er den ene gavlveggen på hovedhuset i bakgrunnen på det nederste bildet. Anonymkode: b05c0...852 Takk! Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #876 Del Skrevet 11. november 2018 Kristin Kirkemo ønsket å ha Veronica Orderud som offisiell støttekontakt for hennes sønn i forhold til barnevernet: https://nrk.no/norge/--stottekontakt-for-kristins-sonn-1.522815 Anonymkode: bb132...be4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #877 Del Skrevet 11. november 2018 Et liv fylt av rus, våpen og kriminalitet: https://www.dagbladet.no/nyheter/et–liv–fylt–av–rus–vapen–og-–riminalitet/65715005 Anonymkode: bb132...be4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #878 Del Skrevet 11. november 2018 https://www.dagbladet.no/nyheter/et–liv–fylt–av–rus–vapen-og–kriminalitet/65715005 Anonymkode: bb132...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #879 Del Skrevet 11. november 2018 I den siste linken stod det bl.a : Sandstrøm har bare fulgt Orderud saken i media. Han har merket seg beskrivelsen av kårboligen, og sier : - Uten å sikte til noen av de tiltalte, bærer åstedet etter min mening preg av villskap. Det kan tyde på tre mord som godt kunne vært utført i nettopp amfetaminrus. Slik rus kan utløse en enorm aggresivitet. Anonymkode: bb132...be4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #880 Del Skrevet 11. november 2018 Jo mer man dykker ned i denne saken, jo mer kompleks blir den... Står f.eks endel om de K var involvert i, og de fleste var i et kriminelt miljø, og sånne miljøer skal man virkelig ikke kødde med... Visste heller ikke at hun var så rusavhengig som hun var. Anonymkode: bb132...be4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå