Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var det noen som reagerte på kroppsspråket til Per under rettssaken? Da han ble konfrontert, ble det mye fikling. Ellers stod han stødig. 

Anonymkode: 69951...e2b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det noen som reagerte på kroppsspråket til Per under rettssaken? Da han ble konfrontert, ble det mye fikling. Ellers stod han stødig. 

Ja, han trakk også kroppen til seg de gangene han stod foroverlent. 

Når han ble spurt om han erkjenner skyld, sa han nei, men nikka. Kroppsspråk lyver ikke.

Anonymkode: d96ab...ccd

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker kanskje rart at noen som uansett ville arvet gården ville drepe foreldrene sine for å arve den raskere, men jeg kan virkelig ikke forstå at noen andre skulle ha motiv for å henrette trioen på denne måten helt uten å røre noe annet i boligen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WCKD skrev:

Det virker kanskje rart at noen som uansett ville arvet gården ville drepe foreldrene sine for å arve den raskere, men jeg kan virkelig ikke forstå at noen andre skulle ha motiv for å henrette trioen på denne måten helt uten å røre noe annet i boligen. 

Når konflikten har vart så lenge og hatet er så sterkt at de ikke har sett hverandre på to år selv om de bor et steinkast fra hverandre så kan det være at de gjennomførte dette på grunnlag av hatet som oppsto etterhvert, og ikke på grunn av det rent økonomiske.

Anonymkode: ca87b...029

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin Kirkemo var virkelig en babe da hun ble arrestert.

Anonymkode: c69a0...9b1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror Veronica var med, + Kristin eller en eller annen fra det hel/halvkriminelle miljøet i Oslo. Hun var kynisk og målbevisst og visste å bruke utseende sitt når det var nødvendig. Ingen tvil om at hun hadde draget på en viss type menn.

Anonymkode: 7623d...91e

Per og Veronica var vel mer kyniske,  som planla drap på sin nærmeste familie! Dette planla de i flere måneder! De forfalsket også overdragelsen. De sørget for å reise bort etter drapene,  slik at de liksom hadde alibi.  De blir tatt i løgn etter løgn og fortsetter enda med løgnene sine.  Mer kyniske kan man vel ikke være?

Endret av tirben
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, WCKD skrev:

Det var uenighet om hvor mye han skulle betale for overdragelsen.

Anonymkode: d96ab...ccd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Delgado skrev:

Jo, hennes rom i underetasjen var rett ved utgangsdøren. Hun har nok ikke hel forstått hva som skjedde ovenpå, men skjønte at noe var galt og løpt opp. Hun kan også ha hørt flere kjente stemmer enn Marie og Kristians.

Og, hvis det var én gjerningsperson skulle man tro at denne ville tatt  seg av Anne først, da hun var yngst og sprekest. Hvis det var to skulle man kanskje anta at en av dem hadde gått ned til Anne umiddelbart. En av gjerningspersonen ville alene ha klart å likvidere to eldre mennesker liggende til sengs.

Burde man ikke også har regnet med at Annes respons vill være å flykte ut utgangsdør nede når hun hørte skudd (selv om hun faktisk handlet annerledes)? Det ville jo vært katastrofalt hvis en slapp unna. Eller kan en tredje person ha stått utenfor den døra og ventet? 

Jeg mener å ha lest at P og V fikk lyddemper. Det kan være at hun ikke skjønte at det var skudd hun hørte. 

Jeg vet ikke hvordan folk reagerer når hører skudd. Det naturligste ville være å flykte? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, WCKD skrev:

Han ville ikke arvet gården uansett, sånn uten videre. Etter konflikten som oppstod og varslet anke fra faren, hvor forfalskningen kunne blitt avslørt, så hadde nok faren endret avtalen betraktelig, dvs. Per kunne fint risikert å bare sitte igjen med pliktarven sin, og Anne resten. Gården ville han fått pga. odelen, men ikke gratis, det kunne kostet dem mangfoldige millioner.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når konflikten har vart så lenge og hatet er så sterkt at de ikke har sett hverandre på to år selv om de bor et steinkast fra hverandre så kan det være at de gjennomførte dette på grunnlag av hatet som oppsto etterhvert, og ikke på grunn av det rent økonomiske.

Anonymkode: ca87b...029

Ja, jeg vil tro en kombinasjon av hatet og det økonomiske i det.

Endret av Hamhamham
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hamhamham skrev:

Han ville ikke arvet gården uansett, sånn uten videre. Etter konflikten som oppstod og varslet anket fra faren, hvor forfalskningen kunne blitt avslørt, så hadde nok faren endret avtalen betraktelig, dvs. Per kunne fint risikert å bare sitte igjen med pliktarven sin, og Anne resten. Gården ville han fått pga. odelen, men ikke gratis, det kunne kostet dem mangfoldige millioner.

Ja, jeg vil tro en kombinasjon av hatet og det økonomiske i det.

Nettopp, det er til sammen et meget sterkt motiv.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener å ha lest at P og V fikk lyddemper. Det kan være at hun ikke skjønte at det var skudd hun hørte. 

Jeg vet ikke om Per og Veronica fikk lyddempere, men de hadde visstnok spurt om automatiske håndvåpen med lyddempere. De sa de ønsket våpnene til egen beskyttelse fordi det hadde skjedd så mange merkelige ting på gården (ifølge Kristin). 

Men dersom våpnene var til egen beskyttelse, hvorfor trenger du da lyddempere?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at glasset ble knust etter drapene. Hvis glasset ble knust før drapene, hadde Anne kunne våknet av det og kommet opp i 2. etasje tidligere, eller eventuelt rømt eller ringt etter hjelp.  Det ville jo være vanskeligere for morderen(e) å på samme tid ha kontroll på 3 personer enn 2 personer i samme etasje.

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at glasset ble knust etter drapene. Hvis glasset ble knust før drapene, hadde Anne kunne våknet av det og kommet opp i 2. etasje tidligere, eller eventuelt rømt eller ringt etter hjelp.  Det ville jo være vanskeligere for morderen(e) å på samme tid ha kontroll på 3 personer enn 2 personer i samme etasje.

Hvordan mener du da at gjerningspersonen(e) kom seg inn i boligen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, NordicViking skrev:

Hvordan mener du da at gjerningspersonen(e) kom seg inn i boligen?

Er det mulighet for at de kan ha hatt en dørnøkkel til huset? Var det systemlås på ytterdøren?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hamhamham skrev:

Han ville ikke arvet gården uansett, sånn uten videre. Etter konflikten som oppstod og varslet anket fra faren, hvor forfalskningen kunne blitt avslørt, så hadde nok faren endret avtalen betraktelig, dvs. Per kunne fint risikert å bare sitte igjen med pliktarven sin, og Anne resten. Gården ville han fått pga. odelen, men ikke gratis, det kunne kostet dem mangfoldige millioner.

Jeg kjenner ikke til lovverket for odelsgård, må man betale for å få en odelsgård når man har flere søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WCKD skrev:

Jeg kjenner ikke til lovverket for odelsgård, må man betale for å få en odelsgård når man har flere søsken?

Ja

Endret av Delgado
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulighet for at de kan ha hatt en dørnøkkel til huset? Var det systemlås på ytterdøren?

Hvordan fikk de tak i nøkler?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan de eventuelt kan ha skaffet nøkkel. Noen kan eventuelt ha hatt en nøkkel-kopi liggende i mange år. Hvis det er nøkkel til systemlås er det vanskeligere å få ordnet med nøkkelkopi, mens en nøkkel som ikke går til systemlås kan kopieres på diverse nøkkelfilingsfirma. Det er også mulig å ta avtrykk av en nøkkel, og deretter få laget en kopi.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkler kunne de hatt tilgang til, men hvorfor knuse glasset i døra i etterkant? Skulle man først fingere et innbrudd måtte man jo i det minste ha tatt med seg noe av verdi også. Ingenting var rørt.

Etter min mening er dette flisespikking av Sandberg, med det ønske om å få fokus vekk fra Per og Veronica. De tekniske bevisene mot paret var vel stort sett fraværende, og da er f.eks. dette med glasset et av Sandbergs halmstrå

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...