Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #1 Skrevet 20. mars 2005 Er det i det hele tatt noen baker som vil gi lån til en alenemor, dvs en person med bare en inntekt som forsørger flere enn seg selv? Jeg trenger så absolutt å komme meg ut av det destruktive forholdet jeg er i, men jeg blir veldig bekymret når det gjelder økonomien. Vi eier et hus sammen, men salget på det vil ikke gi penger til overs, kun dekke lånet, så jeg har null i egenkapital. Vil en bank kun se på min lønnsinntekt ved beregning av lån eller også det jeg får i ekstra støtte, som billigere barnehage, ekstra baretrygd og bidrag fra min nåværende samboer?
Gjest Embla s Skrevet 20. mars 2005 #2 Skrevet 20. mars 2005 Jeg kjenner alenemødre som har fått lån til bolig. Hun ene fikk gjennom husbanken
Gjest gjesta Skrevet 20. mars 2005 #3 Skrevet 20. mars 2005 De vil se på all inntekten din, men de vil også vurdere hvor mange du forsørger. De tar ugangspunkt i Sifo sine satser. I mitt tilfelle så lå de alt for høyt. Hadde da vært aleneforsørger i mange år og lært meg å leve sparsomt. Jeg slet med å få lån da jeg skulle kjøpe ny bolig selv om jeg hadde egenkapital. Hva med å starte på leiemarkedet i det området du ønsker å bosette deg. Ellers så har husbanken lånefinansiering som Embla nevner. Innbiller meg at det er lettere å få lån der enn hos en vanlig bank, men uansett så må du jo ha mulighet til å betjene lånet.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #4 Skrevet 20. mars 2005 Er det i det hele tatt noen baker som vil gi lån til en alenemor, dvs en person med bare en inntekt som forsørger flere enn seg selv? Jeg trenger så absolutt å komme meg ut av det destruktive forholdet jeg er i, men jeg blir veldig bekymret når det gjelder økonomien. Vi eier et hus sammen, men salget på det vil ikke gi penger til overs, kun dekke lånet, så jeg har null i egenkapital. Vil en bank kun se på min lønnsinntekt ved beregning av lån eller også det jeg får i ekstra støtte, som billigere barnehage, ekstra baretrygd og bidrag fra min nåværende samboer? Gu kan få etableringslån igjenom komunen. Dette er midler gitt igjennom husbanken. Midler som er beregnet på slike som deg. Best å søke på beg. av året før de bruker midlene.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #5 Skrevet 20. mars 2005 Fikk lån jeg. Men du trenger jo ikke kjøpe noe for å komme deg ut av ett forhold, man kan jo alltids leie
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2005 #6 Skrevet 20. mars 2005 Det kommer litt an på om du har fast jobb og hvor mye du tjener, men det skulle ikk evære umulig. uansettv il jeg råde deg til å komme deg ut av forholdet. for endel år siden var jeg i et destruktivt forhold også, og jeg kom ut av det etter altfor lang tid og da skadeskutt...så mitt råd til deg er----lei deg leilighet og kom deg ut før du blir ennå mere skadet.. :o
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #7 Skrevet 21. mars 2005 Nå er komunens lån beregnet på de med lav inntekt. Som aleneforsørger har du jo en viss inntekt. Det er forholdsvis rimelige lån gitt igjennom husbanken. Tvilsomt om du får lån igjennom bank med kun eks. stønad. Så derfor oppsøk komunen. jeg fikk lån der i samme situasjon. Senere når du kommer deg på fote og i jobb, så kan du jo søke en bank om å få flytte lånet.
Blåklokke Skrevet 23. mars 2005 #8 Skrevet 23. mars 2005 Jeg vil bare ønske deg lykke til ! Håper alt ordner seg for deg. Det er ikke billig å leie heller og en egen bolig er en flott investering for fremtiden for deg og dine. Søk informasjon der du kan og IKKE gi opp selv om tidspunktet for kjøp kanskje ikke er riktig akkurat nå. Og jeg har selv vært der og det gikk fint for oss ! Stå på !
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #9 Skrevet 26. mars 2005 Er det i det hele tatt noen baker som vil gi lån til en alenemor' date=' dvs en person med bare en inntekt som forsørger flere enn seg selv? Jeg trenger så absolutt å komme meg ut av det destruktive forholdet jeg er i, men jeg blir veldig bekymret når det gjelder økonomien. Vi eier et hus sammen, men salget på det vil ikke gi penger til overs, kun dekke lånet, så jeg har null i egenkapital. Vil en bank kun se på min lønnsinntekt ved beregning av lån eller også det jeg får i ekstra støtte, som billigere barnehage, ekstra baretrygd og bidrag fra min nåværende samboer?[/quote'] Neppe noen BAKER som vil gi deg huslån!!
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #10 Skrevet 26. mars 2005 Er det i det hele tatt noen baker som vil gi lån til en alenemor' date=' dvs en person med bare en inntekt som forsørger flere enn seg selv? Jeg trenger så absolutt å komme meg ut av det destruktive forholdet jeg er i, men jeg blir veldig bekymret når det gjelder økonomien. Vi eier et hus sammen, men salget på det vil ikke gi penger til overs, kun dekke lånet, så jeg har null i egenkapital. Vil en bank kun se på min lønnsinntekt ved beregning av lån eller også det jeg får i ekstra støtte, som billigere barnehage, ekstra baretrygd og bidrag fra min nåværende samboer?[/quote'] Når en bank skal vurdere lån tas alle tall med i beregningen din. Dvs brutto årslønn hovedsaklig, det tas også hensyn til billigere barnehage, ekstra barnetrygd, bostøtt og sånne ting. Du sier ikke noe om hvor mye du tjener, heller ikke hvor mange barn du har, og hvilken alder, det har også en del betydning. Men som utgangspunkt heter det at man ikke skal låne mer enn 3 ganger bruttolønn. Alså 300000 brutto, 900000 i lån. Men dette er ingen fast regel, bare et utgangspunkt, det kommer jo ann på om du har andre lån fra før også, og om du har egenkapital, noe du sier du ikke har. Det finnes en del "kalkulatorer" rundt på nettet som du kan bruke for å se på hva du kan låne, disse stemmer ikke helt så ikke bli skremt av disse dersom du har prøv det. Har du bil er det også en stor utgift. Eldre barn er også dyrere i "drift" en små barn. Håper du finner ut av det sammen med din bank. Få deg en avtale med en kundekonsulent i banken din, h*n vil kunne gi deg eksakte svar på det du lurer på. Lykke til. Hilsen en bank ansatt. ....og forsatt god påske. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå