Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2005 #1 Skrevet 20. mars 2005 Svigerinna mi har antydningar til svangerskaps-forgiftning, (og så har ho sånn resus minus), så dei har satt i gang fødselen i dag, to dagar før termin! Åh, eg gledar meg sånn til å bli tante altså!!!! Men lurer på mykje rart då.. Kva er svangerskapsforgiftning, eigentleg? Og kva betyr det at ein har sånn resus minus? Kan det vere farlig? Og litt til; når begynner babyen å krype, gå? Når greier den å halde hodet sitt sjølv? Åh, gledar meg, gledar meg, gledar meg!!!!
Gjest Madeline Skrevet 20. mars 2005 #2 Skrevet 20. mars 2005 Svigerinna mi har antydningar til svangerskaps-forgiftning, (og så har ho sånn resus minus), så dei har satt i gang fødselen i dag, to dagar før termin! Åh, eg gledar meg sånn til å bli tante altså!!!! Men lurer på mykje rart då.. Kva er svangerskapsforgiftning, eigentleg? Og kva betyr det at ein har sånn resus minus? Kan det vere farlig? Og litt til; når begynner babyen å krype, gå? Når greier den å halde hodet sitt sjølv? Åh, gledar meg, gledar meg, gledar meg!!!! Hvis mor har resus minus og far resus pluss er det fare for at babyen må bytte blod. Jeg tror det er pga. at mor danner antistoffer mot resus pluss blodet. Da kan babyen danne motstandsstoffer mot sitt eget blod. Babyen begynner som regel å krabbe i 8-10 mnd alder.
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2005 #3 Skrevet 20. mars 2005 Takk for svar hannen! [babyen begynner som regel å krabbe i 8-10 mnd alder. Er ikkje dette litt seint? Eg sprang før eg var eit år... Men når greier dei å halde hodet sjølv då?
Gjest Madeline Skrevet 20. mars 2005 #4 Skrevet 20. mars 2005 Takk for svar hannen! Er ikkje dette litt seint? Eg sprang før eg var eit år... Men når greier dei å halde hodet sjølv då? Nei det er ikke seint. Noen begynner ikke før de er 1 år. Men mange klarer å dra seg rundt på magen eller rompa før de krabber. Tror babyen holder hodet selv i 2-3 mnd alder.
Gjest Seleena Skrevet 20. mars 2005 #6 Skrevet 20. mars 2005 Har det skjedd noko, veslo? Veit du kva kjønn det blir? Du er heldig
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2005 #7 Skrevet 20. mars 2005 Har det skjedd noko, veslo? Veit du kva kjønn det blir? Du er heldig Det blir ein gut... Men han har ikkje komt ut enno!
Gjest Madeline Skrevet 20. mars 2005 #8 Skrevet 20. mars 2005 Det blir ein gut... Men han har ikkje komt ut enno! Gutten er heldig som har en tante som deg. Tydelig at du setter pris på å bli tante. Lykke til.
Amanja Skrevet 21. mars 2005 #9 Skrevet 21. mars 2005 så koselig:-) Babyen min er 6 mnd, kunne holde hodet oppe når han var 2 mnd, nå kravler han rundt på gulvet, ruller fram og tilbake og får tak i akkurat det han har lyst på.. putter smokken i munnen og spiser selv.. Tror de kan gå rundt ettårsalderen og krabber litt før.. Lykke til som tante!! :-D
Gjest gjest1 Skrevet 21. mars 2005 #10 Skrevet 21. mars 2005 No er han komt!!!! 49 cm, 2820 gram. Og mørkt hår!!!
Tinge_Ling Skrevet 21. mars 2005 #11 Skrevet 21. mars 2005 No er han komt!!!! 49 cm' date=' 2820 gram. Og mørkt hår!!![/quote'] GRATULERE Så mye med den lille gutten. Nå har du blitt tante!
Gjest Madeline Skrevet 21. mars 2005 #12 Skrevet 21. mars 2005 No er han komt!!!! 49 cm' date=' 2820 gram. Og mørkt hår!!![/quote'] Gratulerer. Det er så utrolig koselig med et lite nyfødt nurk. Kos deg. Tipper du kommer til å bli yndlingstante. :dagensrose:
Gjest Tiny i.i. Skrevet 21. mars 2005 #13 Skrevet 21. mars 2005 Dette er feil!! Dersom mor har minus og far pluss, kan babyen få pluss. Under fødselen vil kanskje noe babyblod komme i kontakt med mors blod. Dette vil da føre til at mor i neste svangerskap med en pluss-baby vil danne antistoffer mot fosteret. For å unngå dette får mor en sprøyte innen et par dager etter fødselen. Er babyen minus, slipper hun sprøyte. Hilsen Tiny, som fikk sprøyte. Grattis som tante forresten.
Gjest gjest1 Skrevet 21. mars 2005 #16 Skrevet 21. mars 2005 Takk for gratulasjonar!!!! Har fått bilde av han på MMS, han er verdens heeeeeeeeeeeerligste!!!! Hihi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå