Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg å skrive pakkliste til sykehusbaggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tok dere med? Hva fikk dere ikke bruk for og hva kunne dere vært foruten?

Hitill har jeg skrevet:

Meg: drikkeflaske, tannbørste, tannkrem, store bind, Ammeinnlegg, ammebh, joggebukse, mobillader, fødselsbrev (må bare skrive det først!!) håndduker, dopapir, hettegenser med glidelås, lette tskjorter, linser/hårbørste/toalettsaker, sjokolade

Kid'n: reisesett, smokk, lue, bleier, ekstra klær, pledd, bilstol

Anonymkode: 55271...8ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håndholdt vifte var det beste jeg pakket. Sammen med ordentlig tjukke og varme klær. Er sykt kaldt på sykehuset, spesielt når adrenalinet i kroppen begynner å gå ut. Vifta var gull verdt under selve fødselen, da var det som sahara inni meg.

Anonymkode: 7cfe1...62c

Skrevet

Lange cardigan som dekker bleierumpa 🙄

Anonymkode: 6e9f9...e6a

• Liker 4
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hitill har jeg skrevet:

Meg: drikkeflaske, tannbørste, tannkrem, store bind, Ammeinnlegg, ammebh, joggebukse, mobillader, fødselsbrev (må bare skrive det først!!) håndduker, dopapir, hettegenser med glidelås, lette tskjorter, linser/hårbørste/toalettsaker, sjokolade

Du får ikke vasket håndklær så det er det ikke bruk for. Du vil nok dusje mer enn en gang og da vil du nok ha rene håndklær. 

Ang smokk kommer du til å få mye pes av jordmødre om du begynner med det så tidlig, hvertfall om du skal amme. Bleier har de masser av på sykehuset. 

Mitt fødselsbrev var så kortfattet at jeg bare tok det muntlig. 

Anonymkode: fa8a1...ab4

Skrevet

Hadde ikke bruk for bind, håndduker eller dopapir. Alt får du der. Og sykehuset har bind i mange forskjellige størrelser, i tillegg til slike netting truser vist du ønsker det. 

Undertøy bør du gjerne huske 🙂

Smokk og bleier har du nok heller ikke behov for. Er det slik at babyen trenger smokk av en eller annen grunn så har de dette også. 

• Liker 1
Skrevet

Er dopapiret mykt eller sånn hardt ekkelt industrielt dopapir?

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hitill har jeg skrevet:

Bind og bleier får dere på sykehuset.
Barnet skal bruke minst mulig klær på sykehuset fordi kroppskontakten er med på å sette i gang melkeproduksjonen og barnet trenger nærhet. 

Jeg vil anbefale gode tøfler, en myk morgenkåpe og noen badesko/croccs (lett å få sopp i dusjene på sykehusene). 

Du må ha med deg truser og da anbefaler jeg at du kjøper elastiske nettingtruser av merket TENA eller ATTENDS på apoteket. De kan vaskes i maskinen og det er bra om de er litt løse i tilfelle du må sy. Det er veldig vondt alt som berører stingene. 

Av bind vil jeg anbefale tena lady extra men de trenger du ikke før du kommer hjem. 

Babybok for å skrive om fødselsopplevelsen vil jeg anbefale. (husk penn)

Det er lov å ha med spiller og egen musikk. Husk en fødsel kan ta lang tid.

Brystvorte salver til mor og rumpe salver til baby får dere på sykehuset. Samme med smertestillende til mor som ikke går ut i morsmelken (ved vonde etter rier).

Noe søtt å spise og drikke er også viktig!!!

Jeg vil også anbefale å melde deg på fødselsforberedende kurs. Du fikk sikkert en lapp fra jordmor om det.

Endret av kvinne35+
  • Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Gasellen skrev:

Er dopapiret mykt eller sånn hardt ekkelt industrielt dopapir?

Øknonomipakninger for industri med store ruller... Halv grovt resirkulert tror jeg

• Liker 1
Skrevet

Lange cardigan som dekker bleierumpa 🙄

Hva med den pløsete magen da :fnise: Rumpa er som rumpa er og samme med magen. Ikke noe å gjemme det. Men amme gensrer er kjekt å ha.

Skrevet

Man bruker bare hånddusj etter fødsel uansett, og klappe-tørker etter det, så dopapir trenger du ikke ha med.

Anonymkode: 9e5cb...a72

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke bruk for dopapir, truser, bind eller bleier. Og ikke håndklær. Det sto en tralle utenfor rommet med alle disse tingene som jeg bare kunne forsyne meg av mens jeg var på barsel. Dopapiret var helt fint, bare klappetørka. Brukte hånddusj etter dobesøk uansett.

Sykehusskjortene var perfekt for amming 😛 så gikk stort sett i de+joggebukse+lang cardigan. Pakket altfor mye klær. De hadde tilogmed klær til babyen, så trengte bare et sett.

Anonymkode: 6a687...3f1

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Hva med den pløsete magen da :fnise: Rumpa er som rumpa er og samme med magen. Ikke noe å gjemme det. Men amme gensrer er kjekt å ha.

Foretrekker pølser mage any day fremfor bleierompe 😂

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Foretrekker pølser mage any day fremfor bleierompe 😂

rumpa ser litt så som så ut rett etter fødsel den både med og uten bleie.

• Liker 1
Skrevet

Smertestillende som Paracet og Ibux eller naproxen (Du får jo det også på sykehuset, men om spl er veldig opptatt er det like greit å bruke sine egne fremfor å vente i evigheter har jeg erfart). 

Anonymkode: d24db...043

• Liker 2
Skrevet

Ørepropper! Det kan være veldig lytt på sykehuset. Om du får familierom og mannen din passer på barnet (eller når han er på besøk) er det veldig deilig og bare koble ut og sove uforstyrret! 

• Liker 1
Skrevet

Tøfler/slippers må du ha. som er lette å ta på og av samtidig som du holder baby med begge armene.

Fotokamera?

En ren t-skjorte til far, i tilfelle fødselen blir lang og svett?

Ellers kommer det jo litt an på hvilket sykehus du skal til, har jeg forstått. Der jeg fødte, var det fritt fram å bruke sykehusets skjorter og bukser, nettingtruser, bind i alle varianter, håndklær, dopapir, klær og tepper og bleier og oljer til baby. Til baby trengte vi bare å ha med hentesett, egentlig.

Ellers kan det være koselig å ta med babys første bamse og ha oppi senga hans/hennes? 

Hvordan rompa og magen så ut i klærne mens jeg var på barsel, var min aller minste bekymring, gitt!

Anonymkode: 6b16b...997

• Liker 2
Skrevet

Ørepropper! Det kan være veldig lytt på sykehuset. Om du får familierom og mannen din passer på barnet (eller når han er på besøk) er det veldig deilig og bare koble ut og sove uforstyrret! 

Åh! Smart! Det er notert. Krysser alt jeg har for at vi slipper å dele rom med andre altså... Jeg er folkestygg av meg og trives best i fred og ro 😅 spesielt når jeg blir mamma for første gang!! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg savnet faktisk en klokke da jeg lå på barsel! Men en unge som måtte vekkes hver 3.time var jeg avhengig av å vite hvor mye klokken var og hvor lenge jeg hadde ammet. Ofte lå tlf min langt unna, og da var det ikke alltid så lett å følge med.

Anonymkode: b2b49...daf

Skrevet

Du trenger hverken dopapir eller smokk. ( bør ikke begynne m det så tidlig)

Lue til baby var fint å ha med - ha gjerne med to.

Tøfler er bra å ha 

en ekstra T- skjorte/ skift til mannen er lurt ( blir messy på fødestuen)

ta med noe å spise/ drikke.vannflaske var gull da slipper du å drikke av 100 plastbeger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...