AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #1 Del Skrevet 10. oktober 2018 Hei! Jeg skal på Color Line neste helg, altså Oslo - Kiel. Jeg tror det er Magic båten, er litt usikker. Vi er en stor gjeng i 20 årene som skal feire to bursdager denne helgen. Det jeg lurer på er dette: Noen som har vært på denne båten som kan fortelle hvordan maten er i restaurantene og frokost buffet? (Jeg er ganske glad i mat, og vil vite hva jeg kommer til. *kontrollbehov*) Og det er flere som ikke har tatt båten før, som lurer på hvordan utvalget er på Tax-Free butikken der? Både til kosmetikk og alkohol, noen som vet hvilke typer øl de selger? Er det kunn samme utvalg som på Strømstad fergen f.eks Calsberg, San Miguel og liten kosmetikk avdeling? Beklager for teit innlegg. Og takk for svar, de som svarer Anonymkode: 9e17e...eef Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1225879-color-line-kiel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #2 Del Skrevet 10. oktober 2018 Syns den pizzarestauranten er veldig god og ganske hyggelige priser. De andre restaurantene er mye dyrere, og jeg syns ikke maten er no’ særlig. ’ Tommel opp for ordentlig kaffebar også. Syns taxfree tilbudet er heller labert. Anonymkode: 8861b...a5b 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1225879-color-line-kiel/#findComment-22306499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3 Del Skrevet 10. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syns den pizzarestauranten er veldig god og ganske hyggelige priser. De andre restaurantene er mye dyrere, og jeg syns ikke maten er no’ særlig. ’ Tommel opp for ordentlig kaffebar også. Syns taxfree tilbudet er heller labert. Anonymkode: 8861b...a5b Takk for svar. Vi fikk frokost og middag inkludert i billetten vår! På lørdagen når båten går tilbake til Oslo har vi fått middag inkludert i "Oceanic Ala carte", mener du dette ikke er noe særlig ? Anonymkode: 9e17e...eef Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1225879-color-line-kiel/#findComment-22306509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #4 Del Skrevet 10. oktober 2018 Noen flere som kan svare ang shopping mulighetene??? Anonymkode: 9e17e...eef Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1225879-color-line-kiel/#findComment-22306555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #5 Del Skrevet 10. oktober 2018 Jeg reiste med Color Magic i begynnelsen av september og var greit fornøyd med tilbudet ombord. Hvilke av restaurantene man liker er jo smak og behag. Noen liker pizza og øl, andre liker en tre-retters med gode viner til og det er restauranter som fyller begge behov ombord. Spisesteder: Oceanic a'la Carte - Spiste 3-retters med den dyreste vinpakken til. Det kom på ca 900 kr pr. person og det var absolutt verdt pengene. Fikk asparges med skinke og hollandaisesaus til forrett, perfekt stekt kalvefilet med en fantastisk potetpure og god saus til hovedrett og jordbær med mascarponekrem til dessert. Vinpakken var generøs; et glass god chablis til forretten, en halv flaske meget god rødvin til hovedretten. Maten var veldig bra og servicen også. Tommel opp og terningkast som vipper mellom fem og seks fra meg. Observation Lounge - "Utsiktsbaren" helt øverst, forut. Om dere vil ha bord i "første rekke" må dere være tidlig ombord og sikre dere et. Spiste lunch der under utseilingen fra både Oslo og Kiel og var godt fornøyd. Karbonadesmørbrødet var en generøs porsjon; stor og god karbonade med masse løk, grønt og en god rødbetsalat som tilbehør den ene dagen og en god biff tartar den andre. God service med servitører som oppmerksomme servitører. Mama Bella Pizza- italiensk restaurant som ligger i promenaden ombord. Grei pizza til en grei pris såvidt jeg husker, spiste i den restauranten på Fantasy på en tur tidligere i år. Sports & Burger Bar - uformelt spisested som serverer burgere, pølser og tilbehør. I hovedsak rettet mot barnefamilier og tenåringer virker det som, da det ligger i tilknytning til Teen Plaza. Ikke spist der selv. Promenade Cafe - serverer smørbrød, baguetter, salater og kaker. Ikke spist der selv. Grand Buffet - skipets store buffet restaurant. Jeg er ikke en fan av buffet, så har ikke spist der selv. På Fantasy har de i tillegg Tapas Bar, helt grei mat for en god pris. Når det gjelder shopping er det flere butikker ombord: Tax Free Market - den "tradisjonelle" taxfree'en med alkohol, sjokolade og tobakk + div annet. De har en reol med del forskjellig øl fra småbryggerier, samt at de selger 6-pack + hele brett/kasser av mer "vanlige" av merker som Heineken, Warsteiner, Carlsberg, Pilsner Urquell, Aass ++ Color Shop - klær, sko, noe leker, elektronikk og gaveartikler. Perfume & cosmetics - sminke, hudpleie, parfyme osv. Merker som Chanel, Lancôme, Clinique, Moroccan Oil, Clarins, Biotherm, Dior +++ Ikke den største butikken, men greit utvalg synes jeg. Fashion Boutique - klær, smykker, sko etc. fra litt mer eksklusive merker, sist jeg var ombord hadde de bl.a. Armani Jeans, Guess, Calvin Klein og Sand der. Fashionize! (kun på Magic, ligger på samme sted som tapasbaren ligger på Fantasy) - accessoirer som smykker, skjerf, sko, vesker, solbriller etc. Merker som Day, Adax, Nude, Ray Ban, Snö +++ Hva slags lugar skal dere ha? Har dere frokost inkludert? Anonymkode: 8a12a...a2f 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1225879-color-line-kiel/#findComment-22306621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #6 Del Skrevet 10. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg reiste med Color Magic i begynnelsen av september og var greit fornøyd med tilbudet ombord. Hvilke av restaurantene man liker er jo smak og behag. Noen liker pizza og øl, andre liker en tre-retters med gode viner til og det er restauranter som fyller begge behov ombord. Spisesteder: Oceanic a'la Carte - Spiste 3-retters med den dyreste vinpakken til. Det kom på ca 900 kr pr. person og det var absolutt verdt pengene. Fikk asparges med skinke og hollandaisesaus til forrett, perfekt stekt kalvefilet med en fantastisk potetpure og god saus til hovedrett og jordbær med mascarponekrem til dessert. Vinpakken var generøs; et glass god chablis til forretten, en halv flaske meget god rødvin til hovedretten. Maten var veldig bra og servicen også. Tommel opp og terningkast som vipper mellom fem og seks fra meg. Observation Lounge - "Utsiktsbaren" helt øverst, forut. Om dere vil ha bord i "første rekke" må dere være tidlig ombord og sikre dere et. Spiste lunch der under utseilingen fra både Oslo og Kiel og var godt fornøyd. Karbonadesmørbrødet var en generøs porsjon; stor og god karbonade med masse løk, grønt og en god rødbetsalat som tilbehør den ene dagen og en god biff tartar den andre. God service med servitører som oppmerksomme servitører. Mama Bella Pizza- italiensk restaurant som ligger i promenaden ombord. Grei pizza til en grei pris såvidt jeg husker, spiste i den restauranten på Fantasy på en tur tidligere i år. Sports & Burger Bar - uformelt spisested som serverer burgere, pølser og tilbehør. I hovedsak rettet mot barnefamilier og tenåringer virker det som, da det ligger i tilknytning til Teen Plaza. Ikke spist der selv. Promenade Cafe - serverer smørbrød, baguetter, salater og kaker. Ikke spist der selv. Grand Buffet - skipets store buffet restaurant. Jeg er ikke en fan av buffet, så har ikke spist der selv. På Fantasy har de i tillegg Tapas Bar, helt grei mat for en god pris. Når det gjelder shopping er det flere butikker ombord: Tax Free Market - den "tradisjonelle" taxfree'en med alkohol, sjokolade og tobakk + div annet. De har en reol med del forskjellig øl fra småbryggerier, samt at de selger 6-pack + hele brett/kasser av mer "vanlige" av merker som Heineken, Warsteiner, Carlsberg, Pilsner Urquell, Aass ++ Color Shop - klær, sko, noe leker, elektronikk og gaveartikler. Perfume & cosmetics - sminke, hudpleie, parfyme osv. Merker som Chanel, Lancôme, Clinique, Moroccan Oil, Clarins, Biotherm, Dior +++ Ikke den største butikken, men greit utvalg synes jeg. Fashion Boutique - klær, smykker, sko etc. fra litt mer eksklusive merker, sist jeg var ombord hadde de bl.a. Armani Jeans, Guess, Calvin Klein og Sand der. Fashionize! (kun på Magic, ligger på samme sted som tapasbaren ligger på Fantasy) - accessoirer som smykker, skjerf, sko, vesker, solbriller etc. Merker som Day, Adax, Nude, Ray Ban, Snö +++ Hva slags lugar skal dere ha? Har dere frokost inkludert? Anonymkode: 8a12a...a2f Tusen takk for utfyllende svar! Vi har en 4-stjerners lugar alle sammen, frokost og middag er inkludert alle dagene, + show. Lørdagen har vi inkludert middag på Oceanic restauranten, så nå gleder jeg meg ypperlig til det måltidet allerede! Anonymkode: 9e17e...eef Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1225879-color-line-kiel/#findComment-22307059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #7 Del Skrevet 10. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for utfyllende svar! Vi har en 4-stjerners lugar alle sammen, frokost og middag er inkludert alle dagene, + show. Lørdagen har vi inkludert middag på Oceanic restauranten, så nå gleder jeg meg ypperlig til det måltidet allerede! Anonymkode: 9e17e...eef Med 4-stjerners lugar får dere frokosten servert i Oceanic a la Carte og det er veldig greit synes jeg, det er roligere der enn i Grand Buffet der frokosten serveres for gjestene i 3-stjerners lugar. Frokostbuffeten har stort utvalg og er veldig delikat, de var flinke til å rydde og fylle på når jeg var ombord i alle fall. Det eneste jeg hadde å klage på var at appelsinjuicen var noe dårlig skvip, men resten får tommel opp. Jeg glemte forresten en restaurant i oversikten, nemlig Gourmet Restaurant. Den ligger på mezzaninen på babord side av Oceanic a la Carte og er visstnok bra. Der mener jeg å huske at man må spise 3, 5 eller 7 retter. Du kan se menyen i Oceanic a la carte her: https://www.colorline.no/polopoly_fs/7.55920.1535721597!/Oceanic_Magic_Kveldsmeny.pdf Tips til showet: Møt opp tidlig for å få bord med god sikt til scenen og last ned appen til Color Line og bestill drinker i den. Funker supert og man slipper å enten gå i baren eller å vente på servitør for å få bestilt. Husk å hente wifi-koder i resepsjonen ombord (det er inkludert i prisen for 4-stjerners lugar) og slå av dataroaming på mobilen når det vanlige mobilnettet forsvinner og dere kommer over på Telenor Maritim nettet . Anonymkode: 8a12a...a2f 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1225879-color-line-kiel/#findComment-22307540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haugenjenta Skrevet 11. oktober 2018 #8 Del Skrevet 11. oktober 2018 Hvis dere kan plukke ut rettene på Oceanic selv så er de gratinerte krepsehalene til forrett helt nydelige! 😍 Samboeren og jeg reiste sist august 2015, men siden de fortsatt har de på menyen er det nok en grunn for det 😁 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1225879-color-line-kiel/#findComment-22309987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå