Gå til innhold

Mann som blir sint av temaet "baby"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske ung (20årene) og gift med en herlig mann. Men, hver gang noe angående barn blir tatt opp blir han helt rar. Bringer jeg det opp eller noe som kan ha noe med barn å gjøre blir han sint, fordi han ikke enda ønsker barn (han ser ikke humoren i det når venner av oss med barn spør oss om når det er vår tur). Han sier at han ønsker barn senere, og vi hadde egentlig en tanke om at vi skulle begynne å prøve om 2-3 år, men nå føles det som om han aldri kommer til å bli klar for dette... Han har en tanke over ting han vil gjøre før vi får barn, men listen er uendelig lang og ikke realistisk å få til... Er det noen som har vært i en lignende situasjon?

Anonymkode: e07e3...624

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i en lignende situasjon. Eller var. Jeg vil ha barn nå, han ville vente .

Jeg satt med ned og forklarte hvordan det føltes for meg å ikke vite når,  og at jeg ønsket barn så fort som mulig.  Han tenkte på det et par mnd (jeg gå han tid til å tenke på det uten å mase). Har nå blitt enige om å  begynne å prøve om et år, ca. 

Så ville forklart han hvordan det føles for deg og når du kunne tenkt deg. Ærlighet og kommunikasjon kommer en veldig langt med. 

Anonymkode: 6e9f6...c5f

• Liker 2
Skrevet

Er jo forskjell på 23 år og 29?

Hvor gamle er dere?

Det er jo helt vanlig å få barn i tidlig 30-årene, det er jo normen mer enn i tidlig 20-år.

Anonymkode: 5eeca...cb9

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet at det er forskjell, og jeg er ikke ute etter kommentarer på hva som er "rett" eller "etter normen", men om noen har vært i lignende situasjon. Jeg har prøvd å ta det opp, men det er vanskelig da har fort blir irritert fordi han vil unngå temaet.

Anonymkode: e07e3...624

• Liker 3
Skrevet

Mja, been there done that. Vi møttes da vi begge var i midten av 20årene. Jeg var klar på at jeg ønsket barn. Etter som årene gikk så ble det mer og mer aktuelt for meg, men det kom flere krav fra han om hva som måtte være i orden først. Når ting da falt på plass kom det bare flere krav, og han jattet ellers bare med. Så til slutt etter å endelig ha gått med på å få barn (det var en lang og vond prosess, for oss begge hvor vi nesten gikk i fra hverandre) så fikk vi ikke til å lage barn selv... Her er det prøverør på gang. Jeg er ganske alene om prosessen i grunn, men bare for å ha gjort det HELT KLART siden dette tross alt er KG.... Det er ingen som har tvingt noen til å få barn. Han hadde muligheten til å gå, akkurat slik som jeg hadde.

Anonymkode: a463e...a4a

Skrevet

Meg igjen fra rett over her. Glemte å skrive at det har vært klin umulig å snakke om barn med samboer også. Det er det i grunn nå også. Blir sur og tverr.

Anonymkode: a463e...a4a

Skrevet

Han sier jo han kunne tenke seg å være klar for/starte prøving om 2-3 år. Gi ham den tiden han trenger. Bedre med en far som ønsket seg barnet.

Du overanalyserer. Og ja, spørsmålene og kommentarene fra andre kan virke slittsomme når man ikke er klar for barn og må forsvare valget.

Skrevet

Rødt flagg at han blir sint når temaet barn kommer på bane. 

Skrevet

Jeg råder dere til å ikke vente for lenge. Hvis det ikke klaffer og dere tenger prøverør kan det ta tid 

Anonymkode: 33a1f...80e

Skrevet

Vi diskuterte for lenge siden at vi ville begynne å prøve om 2-3 år, nå virker det som om det er mye lenger til. Jeg har ikke noe i mot å vente de 2-3 årene, det er bare demotiverende (og jeg blir lei meg av) at han blir sint og oppfører seg som om han ikke vil ha barn før vi er 40...

Skrevet

Er ikke det å få barn noe man burde ta opp før man gifter seg ?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...