AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #1 Skrevet 10. oktober 2018 Hei! Min datter på 9 og jeg går gjerne på skogsturer. Etter en sommer hvor vi har vært på et par mindre topper i Jotunheimen har hun blitt litt bortskjemt på at det helst må bli tur til en topp. Noen som har fine turer å anbefale? Helst ikke lengre enn et par tre timer. Vi har vært på Grefsenkollen, Bjønnåsen og Kolsåstoppen og tenker å prøve Vettakollen som neste. Fint å få vite hvor man går fra (parkering eller kollektivt) og lengden/tiden man bruker på turen. Anonymkode: 09c62...de4
Kjetil E Skrevet 10. oktober 2018 #2 Skrevet 10. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Min datter på 9 og jeg går gjerne på skogsturer. Etter en sommer hvor vi har vært på et par mindre topper i Jotunheimen har hun blitt litt bortskjemt på at det helst må bli tur til en topp. Noen som har fine turer å anbefale? Helst ikke lengre enn et par tre timer. Vi har vært på Grefsenkollen, Bjønnåsen og Kolsåstoppen og tenker å prøve Vettakollen som neste. Fint å få vite hvor man går fra (parkering eller kollektivt) og lengden/tiden man bruker på turen. Anonymkode: 09c62...de4 Dette er litt utenfor Oslo, men ikke så mye. En drøy time fra Oslo ligger Jonsknuten. Det er den toppen med den store TV masta ovenfor Kongsberg. Du kjører forbi sølvgruvene og opp til Knutehytta. Derifra er det en grei tur til toppen av Jonsknuten. Fantastisk utsikt utover.
visp Skrevet 10. oktober 2018 #3 Skrevet 10. oktober 2018 16 minutter siden, Kjetil E skrev: Dette er litt utenfor Oslo, men ikke så mye. En drøy time fra Oslo ligger Jonsknuten. Det er den toppen med den store TV masta ovenfor Kongsberg. Du kjører forbi sølvgruvene og opp til Knutehytta. Derifra er det en grei tur til toppen av Jonsknuten. Fantastisk utsikt utover. Hvor lang tid bør man beregne på turen? Det er ikke jeg som er ts.
Kjetil E Skrevet 10. oktober 2018 #4 Skrevet 10. oktober 2018 1 time siden, visp skrev: Hvor lang tid bør man beregne på turen? Det er ikke jeg som er ts. Nå er det lenge siden jeg gjorde turen, men at det gikk 1 time eller der omkring for meg å gå opp. Tror jeg er sånn någenlunde rett. Men det er 20 år siden jeg gjorde turen så helt nøyaktig husker jeg ikke.
visp Skrevet 10. oktober 2018 #5 Skrevet 10. oktober 2018 1 minutt siden, Kjetil E skrev: Nå er det lenge siden jeg gjorde turen, men at det gikk 1 time eller der omkring for meg å gå opp. Tror jeg er sånn någenlunde rett. Men det er 20 år siden jeg gjorde turen så helt nøyaktig husker jeg ikke. Tusen takk:) 1
solmåneogstjerner Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 Vettakollen er kjempefin. Ta t banen opp, så er det en god halvtime å gå. Lenekollen i Østmarka er også fin 😊
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #7 Skrevet 11. oktober 2018 Brunkollen i Bærum er fin👍🏻 Anonymkode: 1cd56...76b
Chelsea Skrevet 11. oktober 2018 #8 Skrevet 11. oktober 2018 9 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Vettakollen er kjempefin. Ta t banen opp, så er det en god halvtime å gå. Lenekollen i Østmarka er også fin 😊 Mener du Tonekollen?
solmåneogstjerner Skrevet 12. oktober 2018 #9 Skrevet 12. oktober 2018 13 timer siden, Chelsea skrev: Mener du Tonekollen? Haha ja det var det jeg mente! Enten har jeg tenkt feil eller så har telefonen 'rettet' for meg
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #10 Skrevet 28. oktober 2018 Kongens utsikt ved Sundvollen Anonymkode: 3786d...bef
Turfamilien Skrevet 1. november 2018 #11 Skrevet 1. november 2018 Likte dere Kolsåstoppen, kommer dere til å elske Skaugumåsen. Enklere anmarsj, men brattere og bedre utsikt. Her har dere også muligheten til å få en lengre og bedre tur ut av det om dere vil. Vi har skrevet om turen her: https://www.turfamilien.com/3-topper-med-utsikt-over-oslo-som-du-ma-oppleve/ Vil dere ta litt lengre helgeturer med toppturfølelsen, er Gaustatoppen varmt anbefalt. Ca 3 timer å kjøre dit, så dere må legge inn en overnatting. Ellers er Blefjell i Buskerud en lett tilgjengelig topp som ikke er for langt unna. Her får dere høyfjellsfølelsen bare noen timer fra Oslo! Ellers ligger mange av Oslos høyeste topper i Nordmarka, men mange av disse ligger langt inne i marka, og krever overnatting. God tur!!
T-Rex Skrevet 1. november 2018 #12 Skrevet 1. november 2018 Toppene i Oslo-området blir fort oppbrukt. Start med turorientering.
Kjetil E Skrevet 1. november 2018 #13 Skrevet 1. november 2018 9 timer siden, Turfamilien skrev: Likte dere Kolsåstoppen, kommer dere til å elske Skaugumåsen. Enklere anmarsj, men brattere og bedre utsikt. Her har dere også muligheten til å få en lengre og bedre tur ut av det om dere vil. Vi har skrevet om turen her: https://www.turfamilien.com/3-topper-med-utsikt-over-oslo-som-du-ma-oppleve/ Vil dere ta litt lengre helgeturer med toppturfølelsen, er Gaustatoppen varmt anbefalt. Ca 3 timer å kjøre dit, så dere må legge inn en overnatting. Ellers er Blefjell i Buskerud en lett tilgjengelig topp som ikke er for langt unna. Her får dere høyfjellsfølelsen bare noen timer fra Oslo! Ellers ligger mange av Oslos høyeste topper i Nordmarka, men mange av disse ligger langt inne i marka, og krever overnatting. God tur!! Finn blogg men Skaugumåsen ligger ikke i Bærum. Den likker i Asker.
Turfamilien Skrevet 1. november 2018 #14 Skrevet 1. november 2018 26 minutter siden, Kjetil E skrev: Finn blogg men Skaugumåsen ligger ikke i Bærum. Den likker i Asker. Lol, sorry. Asker og Bærum er liksom en og samme plass for en som har bodd i Oslo litt for lenge! 😮 Jeg skal rette opp på bloggen 1
Kjetil E Skrevet 1. november 2018 #15 Skrevet 1. november 2018 2 timer siden, Turfamilien skrev: Lol, sorry. Asker og Bærum er liksom en og samme plass for en som har bodd i Oslo litt for lenge! 😮 Jeg skal rette opp på bloggen Takk det går bra. Veldig fin blogg du har laget der forøvrig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå