AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #1 Del Skrevet 10. oktober 2018 Gravid med nr 2 og helt plutselig ønsker jeg å flytte «hjem» etter mange år i Oslo. Men hvilket område av Molde er fint å bo i med barn? Ønsker å bo sentrumsnært og i enebolig med mange småbarnsfamilier i nærheten. Gangavstand til skole er også et krav. Ja, også utsikt over fjell og fjord selvfølgelig har sett på prisene og vi har råd til det meste. Anonymkode: 82337...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #2 Del Skrevet 11. oktober 2018 Jeg kjenner flere som har flyttet til Årø, der det har kommet mange nye boliger de siste årene. Mange unge barnefamilier som trives veldig godt. Og hvor i Molde har du ikke utsikt?! 😊 Anonymkode: daad3...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #3 Del Skrevet 11. oktober 2018 I forhold til gangavstand til skole, så er området Kringsjå bra, da går nok barna på Sellanrå skole. Nå vet ikke jeg hvilken barneskole dere har tenkt på. Mange barnefamilier bor på Årølia, men der er det ikke barneskole, barna der går på Kviltorp skole. Det har lenge vært snakk om å bygge en skole der, det håper jeg at blir en gang. På Kviltorp skole går de eldste barna nå på skole i en brakke. Nå er nå den her byen ganske liten, og med gangavstand til det meste overalt. Anonymkode: b1e5d...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #4 Del Skrevet 11. oktober 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: I forhold til gangavstand til skole, så er området Kringsjå bra, da går nok barna på Sellanrå skole. Nå vet ikke jeg hvilken barneskole dere har tenkt på. Mange barnefamilier bor på Årølia, men der er det ikke barneskole, barna der går på Kviltorp skole. Det har lenge vært snakk om å bygge en skole der, det håper jeg at blir en gang. På Kviltorp skole går de eldste barna nå på skole i en brakke. Nå er nå den her byen ganske liten, og med gangavstand til det meste overalt. Anonymkode: b1e5d...356 Takk Kringsjå virker midt i blinken. Der har vi også familie i nærheten ser jeg på kartet. Jeg er ikke så detaljkjent i byen siden jeg er oppvokst på bygda litt utenfor. Utsikten ser fantastisk ut! Ja, byen er liten. Trygt og fint sted å vokse opp det blir en stund til vi evnt tar steget, det blir nok ikke før høsten 2020. Satser på prisene ikke går bananas innen den tid. Anonymkode: 82337...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #5 Del Skrevet 11. oktober 2018 Årø er fryktelig dyrt for tiden, og Kviltorp skole er overfylt. Kvam skole på andre siden av byen har derimot ledige plasser og området er noe rimeligere. Mtp kollektivtrafikk og nærhet til byen/tilbud er det hipp som happ. Nordbyen er også et fint alternativ. Anonymkode: dafe1...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #6 Del Skrevet 12. oktober 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Årø er fryktelig dyrt for tiden, og Kviltorp skole er overfylt. Kvam skole på andre siden av byen har derimot ledige plasser og området er noe rimeligere. Mtp kollektivtrafikk og nærhet til byen/tilbud er det hipp som happ. Nordbyen er også et fint alternativ. Anonymkode: dafe1...5e4 Årø blir for meg utenfor byen. Da er det bil til alt man skal. Nordbyen er fint ja, men også litt for langt unna sentrum. Takk for tips om skoler, var ikke klar over at det er plassmangel. Anonymkode: 82337...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #7 Del Skrevet 13. oktober 2018 På 12.10.2018 den 6.41, AnonymBruker skrev: Årø blir for meg utenfor byen. Da er det bil til alt man skal. Nordbyen er fint ja, men også litt for langt unna sentrum. Takk for tips om skoler, var ikke klar over at det er plassmangel. Anonymkode: 82337...bb3 Ringbussens ruter går i Årølia nå, det store nye feltet over Krohn-gården. Men igjen, der er det fryktelig dyrt samt at Kviltorp er nærmeste skole. Det blir dog Montessoriskole der i nærmeste fremtid, om det kan være relevant. Det tar ca like lang tid fra Årølia, Kvam og Nordbyen til sentrum med ringbuss. Anonymkode: dafe1...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #8 Del Skrevet 13. oktober 2018 Ang. skoler er hvert trinn på Kviltorp nå delt i 3, med 70-90 elever pr trinn. Skolebygget er dimensjonert for 2 klasser pr trinn. Derav brakker etc. Det er nybygg på planen i løpet av noen år, men det igjen vil gå drastisk ut over det flotte uteområdet til skolen. Anonymkode: dafe1...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wildfig Skrevet 13. oktober 2018 #9 Del Skrevet 13. oktober 2018 Er vel rimelig stappfult på Langmyra og Sellanrå også. Mye mer småbarnsfamilier på Årø enn i bysentrum, da de færreste unge har økonomi til å kjøpe eneboliger med renoveringsbehov til 4-5 mill. Busser går det i ett sett, og dersom man er opptatt av det sosiale aspektet er Årølia helt topp. Om man er glad i snømåking og fjellturer er Nordbyen fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wildfig Skrevet 13. oktober 2018 #10 Del Skrevet 13. oktober 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ang. skoler er hvert trinn på Kviltorp nå delt i 3, med 70-90 elever pr trinn. Skolebygget er dimensjonert for 2 klasser pr trinn. Derav brakker etc. Det er nybygg på planen i løpet av noen år, men det igjen vil gå drastisk ut over det flotte uteområdet til skolen. Anonymkode: dafe1...5e4 Er vel kun ett trinn med over 70 elever. Hvilke byskoler har et stort flott uteområde? Endret 13. oktober 2018 av wildfig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #11 Del Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, wildfig skrev: Er vel rimelig stappfult på Langmyra og Sellanrå også. Mye mer småbarnsfamilier på Årø enn i bysentrum, da de færreste unge har økonomi til å kjøpe eneboliger med renoveringsbehov til 4-5 mill. Busser går det i ett sett, og dersom man er opptatt av det sosiale aspektet er Årølia helt topp. Om man er glad i snømåking og fjellturer er Nordbyen fint. Hm, kanskje vi skal kjøre en tur til Årø og se neste gang vi er hjemme. For meg er det «på landet» og rett ved flyplass og støyende vei. Kanskje har det endret seg. Ser det er nye hus der og derfor er det også dyrt. Jeg har nær familie i sentrum, derfor frister det å kjøpe der selv om det nok følger med litt oppussing. Høres jo nesten ut som det ikke er plass til flere småbarnsfamilier i Molde pga trange skoler! Samboeren min elsker å måke snø btw hehe Anonymkode: 82337...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #12 Del Skrevet 19. oktober 2018 På 13.10.2018 den 9.59, wildfig skrev: Er vel kun ett trinn med over 70 elever. Hvilke byskoler har et stort flott uteområde? Uteområdet på Kviltorp er bedre enn hva man forventer av en byskole i alle fall. Anonymkode: dafe1...5e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #13 Del Skrevet 19. oktober 2018 På 13.10.2018 den 12.18, AnonymBruker skrev: Hm, kanskje vi skal kjøre en tur til Årø og se neste gang vi er hjemme. For meg er det «på landet» og rett ved flyplass og støyende vei. Kanskje har det endret seg. Ser det er nye hus der og derfor er det også dyrt. Jeg har nær familie i sentrum, derfor frister det å kjøpe der selv om det nok følger med litt oppussing. Høres jo nesten ut som det ikke er plass til flere småbarnsfamilier i Molde pga trange skoler! Samboeren min elsker å måke snø btw hehe Anonymkode: 82337...bb3 Årø er som du beskriver, men Årølia, feltet over Krohn-gården, er temmelig idyllisk. Opp mot Årødalen og så til høyre like etter tidl. Årø Stål, nå Ferro. Men som sagt dyrt samt at Kviltorp er nærmeste skole. Anonymkode: dafe1...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #14 Del Skrevet 25. juli 2020 Drar opp igjen min egen tråd. Vi har fortsatt ikke bestemt oss, men nå må ta en avgjørelse pga eldste starter på skolen neste år. Årølia er plutselig høyaktuelt siden jeg leser det kommer en helt ny skole. Etter å ha bodd i oppussing siste x antall årene vil jeg også ha nybygg og det ser jeg masse av i årølia. Er det noen her som bor i årølia? Trives dere? Anonymkode: 82337...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #15 Del Skrevet 25. juli 2020 Det er vedtatt både skole og dagligvarebutikk i årølia Anonymkode: c254d...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #16 Del Skrevet 25. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Drar opp igjen min egen tråd. Vi har fortsatt ikke bestemt oss, men nå må ta en avgjørelse pga eldste starter på skolen neste år. Årølia er plutselig høyaktuelt siden jeg leser det kommer en helt ny skole. Etter å ha bodd i oppussing siste x antall årene vil jeg også ha nybygg og det ser jeg masse av i årølia. Er det noen her som bor i årølia? Trives dere? Anonymkode: 82337...bb3 Den skolen har de ventet på lenge allerede, og gudene må vite når den faktisk kommer. Ellers er Årølia et flott område med masse unger og tette byggefelt. Jeg personlig ville fortsatt heller gått for vestkanten av byen. Anonymkode: dafe1...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #17 Del Skrevet 25. juli 2020 Forresten vil jeg på det sterkeste anbefale å unngå Kviltorp skolekrets så langt mulig. Ikke nok med at den er overfylt og at utbyggingen av ny europavei gjennom Molde kan medføre at mesteparten av uteområdet til skolen forsvinner, men ledelsen er mildest talt elendig. Anonymkode: dafe1...5e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 25. juli 2020 #18 Del Skrevet 25. juli 2020 Herregud, hvorfor anbefaler dere henne årølia, og kviltorpområdet med hennes ønsker?? Jeg ville helt klart funnet meg noe på vestsiden, og ikke østsiden som du blir anbefalt her. Hvorfor bosette seg ved flystripa og hovedveien, når hun har råa til et mer rolug område? Sollihøgda, og kringsjå, har veldig fin utsikt, og gangavstand til sentrum, og turområder. Bjørseth er mer ned på flata, men et vwldig fint område, som også har fin utsikt. Kvam er også fint, for eksempel rundt høgskolen. Da er du tett på bjørseth, og har fortsatt gangavstand til by-fasilitetene. Vestsiden er generelt sett et mer grøntområde, enn østsiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 25. juli 2020 #19 Del Skrevet 25. juli 2020 Litt skriveleifer her og der, ser jeg. Skolene på kvam og sellanrå er også nyere, enn langmyra og kviltoro. Bekkevoll ungdom skole er også renovert i nyere tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #20 Del Skrevet 25. juli 2020 Angående skoler, så vil jeg slå et slag for Molde Friskole på Bjørset. Det er en 1-10 skole som er fantastisk, det er en kristen privatskole med få elever og et enestående personale. Ellers er vel Bjørset og Kringsjå veldig populært siden det er sentrumsnært og med flott utsikt. Hvis ikke jeg husker feil er det et synkende elevtall på Kvam skole nå, det er vel et generasjonsskifte der ute nå. Anonymkode: b1e5d...356 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå