Gå til innhold

Denne dama hadde anorexia

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Eh' date=' nei? Anoreksi er noe du gjør psykisk og fysisk for å få, kreften dytter du ikke inn på deg "med vilje".[/quote']

Jeg kan si med hånda på hjertet at jeg ikke har gjort noe med vitende og vilje for å få de problemene jeg har hatt. Og det er ikke sånn at man ser på det som noen måte å dø på. Det er en sykdom. Akkurat som ingen har bedt om å ende opp som narkomane på plata (sikkert en dårlig sammenligning, men den beste jeg kom på i farta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke trådstarter

Så de narkomane nede på plata har ikke tatt noe stoff i det hele tatt, og endte nedpå plata sånn helt uten videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: Det ante meg at jeg ville få høre det eksempelet der. Ingen velger å ende opp som narkomane, da, selvom de har tatt et uheldig valg!!

Og når det gjelder spisevegring, så dreier det seg vel ikke om et uheldig valg engang, ikke min erfaring iallefall. Det er ikke noe man velger, var det som var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke trådstarter

POENGET mitt er at du ikke våkner opp en morgen og finner ut at du har anoreksi!

Så - fortell meg hvordan du fikk anoreksi, da? Så kan du gjerne fortelle om noen du kjenner som har fått kreft, og sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå må du, gjest, gi deg. Jeg har hatt anoreksia, og jeg utviklet seg av seg selv, det ligger psykisk, det er ikke noe man finner ut at man vil få av seg selv!

Og moren min døde av kreft, fordi det også utviklet seg og ble verre og verre, men hun ville det heller ikke! Skjønner?? Og det er to forskjellige sykdommer, men det er sykdommer! :roll::(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Foreldrene tenker kanskje på historier som denne? Om hun ikke har det vondt når hun ligger der, om de fortsatt håper på at det kan skje et mirakel og at hun vil sultes til døde om de tar bort slangene, må de da absolutt ta bort slangene?

http://www.onlinemagasinet.no/artikkel.php...D=12&ArtID=1166

Jeg vet ikke om jeg hadde klart å ta bort slangene på en av mine kjære om håpet ikke var helt borte? Men nå vet jeg ikke så mye om koma da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest porselen

Anorexi er et symptom på psykiske problemer. Det handler om at de anorektiske piner seg ned i vekt for det kan de kontrollere selv. De sliter med noe de kanskje ikke klarer å definere og som de kanskje ikke klarer å kontrollere selv. Men vekten sin, og hva de spiser er et område kan de bestemme over og ha full kontroll på. Fokuset blir på vekten og maten istedet for det problemet egentlig gjelder og det kan ta lang tid før de vet hva det egentlige problemet er.

Man kan godt si at det er selvpåført, ved at det er de selv som begynner med å stikke fingeren i halsen..... men det blir for enkelt ......

To av mine venninner har døtre med spiseforstyrrelser, begge sliter med en indre udefinerbar uro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Eh, nei? Anoreksi er noe du gjør psykisk og fysisk for å få, kreften dytter du ikke inn på deg "med vilje".

Begge deler kan sies å være livsstilssykdommer.

Hvorfor spiser du så mye dritt, puster inn bylufta, røyker og drikker alkohol? Hvorfor dytte på deg kreft med vilje på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...