Gå til innhold

Denne dama hadde anorexia

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest skindeep
Skrevet

Tror du de gjør dette med vilje?

De har et psykisk problem, når de ser seg selv i speielen så ser de noen som er feit og tykk..

Det blir nesten som en hallusinasjon. Likens som at noen kan se en blå nisse sitte i et tre (uten at noen andre kan se det) ,

Så ser de en tykk person når de ser på seg selv. Og da vil de slanke seg, men hver gang de ser seg selv så er de fortsatt like tykk!

Og til slutt blir dette veldig forvirrende for den personen det gjelder og velger å ikke spise mat i det hele tatt, for å se om det kanskje hjelper ?

Dette har ikke skjedd meg, så egentlig har jeg vel ikke rett til å uttale meg om dette, men kommer bare med en liten tanke på hvordan det hele kan skje.

Gjest gjest1
Skrevet

Anoreksi er et sykelig ønske om å bli tynn...ikke en morbid måte å ta selvmord på.

Forøvrig litt merkelig at du fokuserer på at denne kvinnen hadde anoreksi før hun fikk hjerneslag. Det som engasjerer de fleste er at kvinnen var hjernedød (ergo klinisk død), men fortsatt ble kroppen holdt i live.. På grensen til uetisk.

Gjest Anonymous
Skrevet

TIL MODERATOR: Kan du få slettet dette innlegget? Det er et framprovoserende og helt idiotisk innlegg som får folk med anorexia til å framstå som selvmordskandidater. (Les teksten til trådstarter) :evil:

Hilsen søster til ei med spiseforstyrrelser.

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig i at dette er et idiotisk innlegg som kun er postet for å provosere.

Skrevet

Anorksia er en psykisk lidelse på fysiske symptomer.

Gjest Catwoman
Skrevet

1. anorexi er en skdom og ikke et selvmordsforsøk

2. anorexi er ikke attraktivt, men det har blitt en mer og mer utbredt sykdom

Det du sier blir like dumt som å si til en med kreft :

"hvorfor syns du det er attraktivt å dø av kreft?"

du hører hvor teit det låter ikke sant?

Gjest Anonymous
Skrevet
Det du sier blir like dumt som å si til en med kreft :

"hvorfor syns du det er attraktivt å dø av kreft?"

du hører hvor teit det låter ikke sant?

Nå er ikke kreft noe man BER om å få, men anoreksi "skaper" du jo selv. Å sammenligne kreft og anoreksi blir bare for dumt. :roll:

Skrevet
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=270897

Og hun kollapset og fikk hjerneblødning på grunn av det.

Dere med anoreksia- hvorfor er dette en attraktiv slutt på livet?

Vet jeg provoserer nå, men det er meningen.

Det er ofte en fordel å sette seg inn i fakta i en sak før man uttaler seg. Det finnes utallige sider med fakta om spiseforstyrrelser, der du kan lese om hvordan bl.a anorexia utvikles. Som flere andre har påpekt, dette er en psykisk lidelse, ikke et selvmordsforsøk. Det er ofte en reaksjon på et traume, og som regel noe som oppstår i nokså ung alder. Det er en forsvarsmekanisme mer enn noe annet.

Skrevet

Idiotisk innlegg.. helt meningsløst...enig i at dette bør fjernes!

Trådstarter har tydeligvis ikke satt seg inn i psykiske lidelser....

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er ikke kreft noe man BER om å få, men anoreksi "skaper" du jo selv. Å sammenligne kreft og anoreksi blir bare for dumt. :roll:

Hallo?! Hvorfor er det egentlig ingen av moderatorene eller lignende som får dette idiotiske innlegget slettet?? :o

Gjest Catwoman
Skrevet

Det var jo defor jeg skrev dette : "du hører hvor teit det låter ikke sant"

Man velger like lite å få anoreksi som man velger å få kreft forøvrig.

Hvor har du, trådstarter, lest at hun hadde anoreksi forresten?

Gjest Anonymous
Skrevet
Man velger like lite å få anoreksi som man velger å få kreft forøvrig.

Eh, nei? Anoreksi er noe du gjør psykisk og fysisk for å få, kreften dytter du ikke inn på deg "med vilje".

Gjest Anonymous
Skrevet

Da vil jeg gjerne ha en forklaring på at kreft og anoreksi er helt det samme :wink:

Gjest gjest1
Skrevet
Da vil jeg gjerne ha en forklaring på at kreft og anoreksi er helt det samme :wink:

Selvfølgelig er det ikke det samme. Det ene er i hovedsak en psykisk sykdom, mens det andre er fysisk. Men hva er poenget ditt?

At man fortjener å dø hvis man har en psykisk lidelse? Det kan du umulig mene. Hvis du virkelig mener dette, så mangler du visse sosiale egenskaper. Som feks empati..

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, har jeg vel ikke sagt heller, har jeg?

Jeg bare refererte til innlegget til Catwoman at hun legger det på samme måte med å sammenligne kreft og anoreksi.

Skrevet

Igjen: Det er de færreste som får dette pga at de vil slanke seg. Oftest ligger det mange ting bak f eks et traume av en art.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg har aldri sagt at anoreksi og kreft er det samme, eller har noen likheter.

Jeg kom kun med et eksempel for å illustere hvor tåpelig det du sier er.

Gjest gjest1
Skrevet

Synes du skal tenke over hvorfor du gjør dette... Det er slettes ikke hyggelig. Hvordan tror du dine innlegg påvirker de som har anoreksi, eller de som kjenner noen som har anoreksi?

Det er nesten litt skremmende å lese det du skriver, det er så slemt gjort.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå var det ikke jeg som var trådstarter heller da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...