AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #1 Skrevet 10. oktober 2018 Vi har begynt å tenke på barn snart og snakker mye om hvor mange barn vi ønsker, hvordan livet vil bli fremover, fordelen av å få barn ung eller vente noen år osv. Ønsker å høre deres tanker og hvorfor dere har valgt som dere har gjort. Er det greit å få 2-3 tette barn eller litt aldersforskjell? Vi har også vært litt inne på tanken om å kun få et barn. Jeg vet at han er veldig redd for å miste all "frihet". Man vet jo ikke "hvilket" barn man får eller hvor mye utfordringer han/hun krever. Dette må jo tas som det kommer. Men om man har et barn så konsentrerer man seg kun om det ene barnet, vi har kanskje mer økonomisk frihet. Det er jo billigere med et barn og kanskje vi faktisk får mulighet til å hjelpe han/hun økonomisk i fremtiden, slik at han/hun får større frihet økonomisk (f.eks spare til egenkapital osv). Det er jo også lettere å holde styr på et barn, men så vet jeg jo at det nok er sunnest med flere søsken. Jeg er mer av den oppfatning at vi først bør finne ut når vi vil ha barn og deretter se om vi faktisk ønsker flere når vi har fått vårt første barn. Anonymkode: 35d0c...47d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #2 Skrevet 10. oktober 2018 Dette er jo ting dere må kjenne på selv, og ta det litt etterhvert. Tror det viktigste er at man er samkjørt på grunnverdiene i barneoppdragelse og hvordan dere skal være foreldre, og være en familie. Uavhengig av hvor mange barn dere evt får i fremtiden. Jeg har tre barn. De to første er tette, og siste er en attpåklatt. Vi var unge når vi fikk eldste, og jeg syns barseltiden var grusom, så derfor ville jeg bli fort ferdig med barseltiden og småbarnslivet. Der og da var det nok for oss. Vi hadde nok med de to, og det var en strevsom tid. (Mye glede og altså! Angrer ikke på valget) Etterhvert som ting ble enklere, vi mer voksne, hus og jobb litt mer på plass og ungene større fant vi ut at vi ønsket en til, og det kom en liten attpåklatt. Helt fantastisk. for meg var det fint å få to tette der vi var i livet. Og de har nå utrolig mye glede av hverandre. De er bestevenner og leker mye sammen. De passer på hverandre og er generelt mye med hverandre. De har samme venner. Det å få en attpåklatt var jo og perfekt. Har god tid til hans behov. Vi slapper mer av nå, og har ikke så mange baller i luften som vi hadde med de andre ( jobb og studier). Selv om skolebarn og små barn krever forskjellige ting, så syns jeg ikke det er så vanskelig å finne på noe med alle sammen. Anonymkode: dde2e...2c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå