AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #1 Skrevet 10. oktober 2018 Hunder bjeffer jo gjerne i ulike situasjoner og noen situasjoner er kanskje mer "godtatt" enn andre? I såfall i hvilke situasjoner? Jeg har selv en hannhund og han bjeffer mot absolutt alt av hannhunder. Vi forsøker selvsagt å trene på dette. Vi har trent lenge og jeg får kun kontakt med han om vi er på goooood avstand, men når vi er nær, så bare "klikker" det for. Forsøker derfor å gå en annen vei eller i en god u-sving, er redd de andre hundeeierne tenker jeg ikke har kontroll osv (har han jo i bånd, han bjeffer bare). Av den grunn får han kun hilse på tisper og vi er av og til med andre som har tispe for å gå tur, la de leke osv. Anonymkode: 0c70a...c9b
Tabris Skrevet 11. oktober 2018 #2 Skrevet 11. oktober 2018 Bjeffing er jo sånn sett bare språk, men ofte er så er bjeffing symptom på en følelse/sinnstilstand (aggresjon, frykt, frustrasjon), og da ønsker man gjerne å jobbe med å endre den følelsen sånn at hunden kan ha det bedre i situasjonen. Så for min del har det ikke så mye å si hva folk måtte mene, men hvordan hunden faktisk har det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå