AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #1 Skrevet 10. oktober 2018 Hvordan gjør dere det? Har en 2-åring som fortsatt trenger 1,5 t søvn på dagtid. Nå er vi i en periode med mye tull rundt søvnen i tillegg, så bruker lang tid på å sovne. Resultatet er at det er vanskelig å få til besøk som ligger litt lenger unna enn bare noen minutter. Det blir enten stress før sovingen, eller stress etterpå (for vi må jo hjem igjen til leggingen). Å sove borte blir som regel bare tull, det er for spennende å sove på "nye" steder. Anonymkode: f4622...77a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #2 Skrevet 10. oktober 2018 Det var sånn min begynte da han sluttet å sove på dagen. Da var det noen uker hvor de ikke fikk han til å sove i barnehagen og han sovnet på vei hjem. Han trengte jo sånn sett den duppen, men i barnehagen sa de det var slik det gjerne var i en fase før de slutter. Slitsomt, men det gikk over. Ville ikke kjempet for å få han til å sove, og vil dere fortsatt holde på duppen så må dere jo nesten leve deretter og være hjemme når han skal sove? Anonymkode: a7500...7a0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3 Skrevet 10. oktober 2018 Jeg tror det er for tidlig å slutte med dagsovingen, han blir helt umulig uten. Gidder ikke ta med meg en pottesur unge på besøk, da kan vi like gjerne være hjemme Vi holder på å redusere lengden på duppene, men problemet her er jo innsovingen. Anonymkode: f4622...77a
Ny Bruker Skrevet 13. oktober 2018 #4 Skrevet 13. oktober 2018 Vi planlegger besøk utenom sovetiden. Ikke noe prblem.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5 Skrevet 13. oktober 2018 På 10.10.2018 den 12.30, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er for tidlig å slutte med dagsovingen, han blir helt umulig uten. Gidder ikke ta med meg en pottesur unge på besøk, da kan vi like gjerne være hjemme Vi holder på å redusere lengden på duppene, men problemet her er jo innsovingen. Anonymkode: f4622...77a Jo, men de går gjerne inn i den fasen hvor de slutter før behovet er helt over, så da er de grinete og sutrete en periode. Det er helt normalt, min var også det. Men når man bruker 1-2 timer på innsoving på dagtid, så er det ofte fordi de egentlig begynner å bli klare til å slutte med dupp. Så her sluttet vi å kjempe for å få han til å sove når han ikke ville, så gikk det over etterhvert. Anonymkode: a7500...7a0
Atea Skrevet 13. oktober 2018 #6 Skrevet 13. oktober 2018 On 10/10/2018 at 12:15 PM, AnonymBruker said: Hvordan gjør dere det? Har en 2-åring som fortsatt trenger 1,5 t søvn på dagtid. Nå er vi i en periode med mye tull rundt søvnen i tillegg, så bruker lang tid på å sovne. Resultatet er at det er vanskelig å få til besøk som ligger litt lenger unna enn bare noen minutter. Det blir enten stress før sovingen, eller stress etterpå (for vi må jo hjem igjen til leggingen). Å sove borte blir som regel bare tull, det er for spennende å sove på "nye" steder. Anonymkode: f4622...77a Vet om småbarnsforeldre som planlegger kjøreturen hjem når det er tid for dagsoving, eller når barnet skal legge seg på kvelden. Da er det bare å bære barnet inn og i sin egen seng. Da sikter jeg til en kjøretur som tar cirka en og en halv time. Har selv vært barnevakt til barn som kjenner meg godt, og da har jeg trillet en kort tur til barnet sovner. Gjelder en på samme alder, men når barnet ble større spurte jeg om det ville sove i senga eller i vogna. Det tok ofte en halv times tid ekstra når barnet valgte reisesenga, men da vekket jeg til samme tid som vanlig, fordi foreldrene mente det var best for å unngå å utsette leggetiden på kvelden. Hadde mulighet til å ha vogna med babycall rett utenfor verandadøra. Mine barn var vant til å sove andre steder, men akkurat i den alderen holdt vi ganske strengt på rutinene hvis jeg ikke husker feil. Det vil si at vi holdt oss mest hjemme når det var tid for å sove midt på dagen.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 On 10/10/2018 at 12:15 PM, AnonymBruker said: Hvordan gjør dere det? Har en 2-åring som fortsatt trenger 1,5 t søvn på dagtid. Nå er vi i en periode med mye tull rundt søvnen i tillegg, så bruker lang tid på å sovne. Resultatet er at det er vanskelig å få til besøk som ligger litt lenger unna enn bare noen minutter. Det blir enten stress før sovingen, eller stress etterpå (for vi må jo hjem igjen til leggingen). Å sove borte blir som regel bare tull, det er for spennende å sove på "nye" steder. Anonymkode: f4622...77a Ammer eller triller søvn, eller så sov han bare ikke den dagen (19 mnd). Anonymkode: 77614...56d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå