AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #1 Skrevet 10. oktober 2018 Jeg er nå innkalt til legetime på Haukeland. Jeg vil måtte reise dit med fly og babyen (da 6,5 mnd) må være med. Hvordan gjør jeg det? Serviceskranken på Flesland kunne fortelle at det ikke finnes noe form for oppbevaringsbokser på flyplassen. Ergo må jeg enten dra prampacken med meg hele dagen eller sjekke inn vogna uten. Jeg kan ikke se at noen av delene vil fungere. Jeg har derfor tenkt å ta med bæresele og kanskje en mykbag slik at ungen har noe å sove i. Mykbagen må da kjøpes for formålet og jeg er derfor usikker på om disse blir for små for ungen. Hva tenker dere? Har dere noen andre forslag til å løse dette? For ordens skyld; Turen vil starte klokken 10:00 og vi vil være hjemme klokken 18:30 omtrent. Pasientreiser vil ikke la meg ta med ledsager da det ikke er medisinske grunner som tilsier at det er behov for dette, og det blir vanskelig økonomisk å betale for flybillettene til en ledsager selv. Anonymkode: ac48d...506
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #2 Skrevet 10. oktober 2018 Kanskje du kan leie en reisetrille (babyzen yoyo) som du kan ha med som håndbagasje? Den kan legges flat så babyen kan sove i den, og er enkel å klappe sammen. Vet at f.eks Barnombord.no leier ut, eller du kan sjekke på Finn om noen leier ut privat. Her jeg bor (Oslo-området) er det flere som leier ut for 200-300 kr pr dag. Anonymkode: d3b48...5cb
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3 Skrevet 10. oktober 2018 Får du ikke lagt prampacken under vogna da? Så er den ikke så mye i veien liksom. Alternativt reisetrille som går som håndbagasje. eller kjøpe en rimelig brukt som du tar sjansen på å sende som den er. Anonymkode: 56a86...ce4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #4 Skrevet 10. oktober 2018 En reisetrille som du kan legge ryggen flat på er et godt alternativ, samt bæresele for selve reisen. Og husk endelig nok bleier. Det får du ikke kjøpt på flyplassen om krisen er ute. Anonymkode: d09c3...3ab
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #5 Skrevet 10. oktober 2018 Tusen takk for svar! Prampacken er såpass stor at den ikke passer under vogna. Kanskje ei billig, brukt trille som sendes som den er blir beste alternativ. Reise med baby skulle ikke være enkelt.. Noterer meg bleier i haugevis! Hvis det er riktige dagen trenger vi mengder x) Anonymkode: ac48d...506
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 FB; be venner om å få låne en vogn for en dag? Anonymkode: 02f7f...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #7 Skrevet 10. oktober 2018 Kan ikke babyen bare sove i bæreselen? Om det ikke går ville jeg funnet en lite reisetrille som kan bli med som håndbagasjen, eller pakkes inn i slike blanke "søppelposer" du får ved innsjekk av spesialbagasje. Anonymkode: 0d9a2...907
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #8 Skrevet 10. oktober 2018 Reiste på dagstur for legetime en annen plas i landet. med baby på 3 uker. Hadde med nok mat til baby for dagen pluss ekstra i tilfelle kanselleringer, klesskift til baby, bleier etc. prampacken hadde jeg under vogna når den ikke var i bruk. Baby i bæresjal inne på flyplassen og til/fra fly Null stress Anonymkode: f6fa3...ed6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #9 Skrevet 10. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Reiste på dagstur for legetime en annen plas i landet. med baby på 3 uker. Hadde med nok mat til baby for dagen pluss ekstra i tilfelle kanselleringer, klesskift til baby, bleier etc. prampacken hadde jeg under vogna når den ikke var i bruk. Baby i bæresjal inne på flyplassen og til/fra fly Null stress Anonymkode: f6fa3...ed6 Og passer ikke prampacken under vogna så har den bærestroppen som gjør at du kan ha den hengende på trers over styret Anonymkode: f6fa3...ed6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #10 Skrevet 10. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og passer ikke prampacken under vogna så har den bærestroppen som gjør at du kan ha den hengende på trers over styret Anonymkode: f6fa3...ed6 Den stroppen som er merket sort rundt Anonymkode: f6fa3...ed6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #11 Skrevet 10. oktober 2018 Ledsager avgjør sykehuset. Du må ringe poliklinikken eller avdelingen du skal til å prate med dem om behov for ledaager. Ellers må du forhøre deg om "lånevogner" på sykehuset eller kjøpe deg en reisetlle du kan legge flatt. Anonymkode: 55c68...aaf
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #12 Skrevet 10. oktober 2018 Hva med å leie et eget fly for anledningen? Det gjør alltid vi når vi skal på kortere weekendturer i Europa. Rutefly er så nasty. Anonymkode: fa4fe...60d 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #13 Skrevet 11. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke babyen bare sove i bæreselen? Om det ikke går ville jeg funnet en lite reisetrille som kan bli med som håndbagasjen, eller pakkes inn i slike blanke "søppelposer" du får ved innsjekk av spesialbagasje. Anonymkode: 0d9a2...907 Babyen kan sove i selen, men ser for meg at jeg selv vil sette pris på en plass å legge ungen fra meg i løpet av dagen. 😇 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Den stroppen som er merket sort rundt Anonymkode: f6fa3...ed6 Det var jeg ikke klar over at fantes på prampacken. Må stikke å se om den fortsatt er inntakt på vår. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ledsager avgjør sykehuset. Du må ringe poliklinikken eller avdelingen du skal til å prate med dem om behov for ledaager. Ellers må du forhøre deg om "lånevogner" på sykehuset eller kjøpe deg en reisetlle du kan legge flatt. Anonymkode: 55c68...aaf Det måtte være medisinske grunner for å få dekket ledsager av pasientreiser. Og for å sitere kundeservice hos pasientreiser «baby er ingen medisinsk årsak»🙈 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å leie et eget fly for anledningen? Det gjør alltid vi når vi skal på kortere weekendturer i Europa. Rutefly er så nasty. Anonymkode: fa4fe...60d Beste løsning så langt! Kanskje jeg bare spør pappa om jeg får låne hans...😉 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: ac48d...506
Vera Vinge Skrevet 11. oktober 2018 #14 Skrevet 11. oktober 2018 Hvis det var meg, ville jeg reist med babyen i sele eller sjal, hatt en liten sekk på ryggen og evt hatt en mykbag ved siden av hvis man har en baby som vil sove der. Evt kjøpt en trille som kan legges ned i ryggen. Eller bare sendt vogna uten pram pack (det har jeg gjort, men da den var ny pakket jeg den inn på tilsvarende vis og nå som den er godt brukt har jeg bare sendt den som den er).
PonniPetra Skrevet 11. oktober 2018 #15 Skrevet 11. oktober 2018 Hei, jeg har flydd med baby flere ganger og du ber bare om å få ta med vogna frem til gaten. Da legger de den forsiktig under og setter den klar ved utgangen av flyet. Å kjøpe nytt utstyr for en dagstur virker veldig ekstremt synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #16 Skrevet 24. januar 2019 TS her. Tenkte det kunne være greit å oppdatere i tilfelle noen står i samme situasjon som meg en gang. Det hele endte med at jeg selv dekket flybilletter for at far skulle bli med på reisen, og hei hvor glad jeg er for den avgjørelsen! En dagstur med så små (som ikke egentlig var så små) marginer tidsmessige hadde ikke vært gjennomførbart alene - slik jeg ser det. Vi tok med den vanlige vogna innpakket i prampack. Frakting av selve prampacken når vognen var oppslått viste seg å ikke være noe problem. Jeg hadde ikke plass under vogna og den lot seg ikke henge over styret, men over skuldra gikk greit. Det som virkelig ble utfordringen var heller å sette sammen vogna (hvor hjulene måtte av og på) når vi landa på flyplassen. Her måtte babyen blitt liggende på det skitne, kalde flislagte gulvet på Flesland mens jeg styrte dersom jeg var alene. Hele prosessen med å pakke ned vogna igjen vet jeg heller ikke hvordan jeg skulle løst uten hjelp. For ordens skyld: På flybussen fant vi ingen mulighet til å ta med baby uten å ha med eget bilsete. Bybanen ble uaktuell grunnet tid. Eneste alternativet ble altså taxi. Dette var ingen problem da det var flere drosjebiler med bilsete i bagasjerommet. Det kan være greit å vite at pasientreiser ikke dekker dette heller. Jeg er en stor tilhenger av tanken om at man får til hva man vil, men i denne situasjonen var jeg overlykkelig for at jeg valgte å ta med samboer på turen. Han kunne samtidig passe på at baby fikk den søvnen som var nødvendig selv om jeg hadde min legetime å forholde meg til. Anonymkode: ac48d...506
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå