Gjest Lompa Skrevet 20. mars 2005 #1 Skrevet 20. mars 2005 Hei. har litt brunost-rester liggende og tenkte å prøve å lage prim selv. Noen som har oppskrift? Og går det an å tilsette forskjellig smak? Tenkte på at det finnes jo både karamell og vaniljeprim i butikkene....
Gjest LoisLane Skrevet 20. mars 2005 #5 Skrevet 20. mars 2005 Anbefales! Varm prim er supergodt (sunt? ehh...)!
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #6 Skrevet 20. mars 2005 Jeg gjør faktisk dette ganske ofte (annenhver måned eller noe, med de akkumulerte brunostskalkene), men jeg pleier ikke å bruke melk. Tar fløte, jeg, og varmer opp med brunostbitene oppi til det har smelta. Har oppi litt sirup også, og lar det koke litt til passe konsistens (den blir hardere når den avkjøles, så den må ikke være for tyktflytende). Her i huset kjøper vi aldri syltetøy, sjokade, nutella, sunda el.l. (ikke prim heller, for den saks skyld), men hjemmelaget prim som sukkerpålegg av og til må være lov!
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #7 Skrevet 21. mars 2005 For å slippe alle skalkene kjøper vi nå bare i skiver.
-Fisken- Skrevet 21. mars 2005 #8 Skrevet 21. mars 2005 For å slippe alle skalkene kjøper vi nå bare i skiver. Huff, synes de skivene er altfor tykke, jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #9 Skrevet 21. mars 2005 Ja, de er i tykkeste laget synes jeg og,men nå er problemet borte med skalker. Vil aldri ta meg tid til å koke prim heller. Ingen som spiser det her. Det går faktisk bort en del ost i skalker. irritasjonen over at noen skjærer osten skjevt, som man må rette opp osv..er også borte. nå er det bare skiver og ingen ting går til spille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå