Gå til innhold

Hvor kan jeg flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å ha dyr, og har sett på litt annonser i det siste.
Så klart har jeg ikke bil eller mye i sparing. Har bodd et sted som for så vidt er greit, men vil bo et bedre sted, så tenkte å flytte til neste år.
Har kun funnet en annonse på finn som viser noen som leier ut i oktober til neste år, men er da en kjellerleilighet.

Jeg håper litt at noen kan gi gode råd. 

Grensen min er rundt 10 000, helst med strøm inkludert og bod (da jeg vil ha alle tingene mine for en gangs skyld). 
Depositum regner jeg med å kunne fikse, har depositum her jeg bor, og regner med at jeg burde kunne dekke eventuelt manglende penger med skattefritak eller de skarve sparepengene jeg har. Ser at mange sier de ikke vil ha folk via nav, eller folk i nav, men har hittil vært ærlig om dette, ettersom jeg ikke har lyst at folk skal finne på en unnskyldning for å kaste meg ut (slik som plassen jeg bode før denne). 😕 

Har ikke bil eller lappen, får neppe hjelp til å flytte (kanskje nav?), har aap, men burde få uføretrygdet neste år (skal prøve å snakke med nav om det, om jeg kan slippe det eller om det finnes noe jeg kan gjøre). Uansett, jeg vil øke levestandarden min og bo en bedre plass. 
Vil bo nært Oslo, helst ikke for langt unna da det er noen steder jeg liker å henge. 
Hadde tenkt å bruke skattepenger (om jeg får skattelette neste år) til lappen, men finner det uholdbart å fortsette å bo her. Blir veldig varmt, og er alt for stresset med at det er så lytt og slikt. 😕 
Uføretrygdede eller skattefritak i grunn, så burde jeg ha mer penger, og vil flytte. Lappen kan jeg alltids fikse senere.

Tenker at husbanken kan hjelpe meg om det blir overlappende betaling en periode med husleie.

Det jeg trenger råd til:
Transport/flytting
Finne en god plass nært kollektiv transport og helst tog
Noe annet jeg eventuelt ikke har tenkt på? 
Andre råd om hus/leilighet/hybel? 

Anonymkode: 7f0e0...dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg trenger råd til:
Transport/flytting
Finne en god plass nært kollektiv transport og helst tog
Noe annet jeg eventuelt ikke har tenkt på? 
Andre råd om hus/leilighet/hybel? 

Transport og flytting; Høre med frivillighetssentralen på det stedet du bor. De kan gjøre dette for en billig penge. Både hjelpe pakke ned, bære, samt transport av tingene dine til nytt sted. 

Finne en god plass nært kollektiv transport : Bruk google maps, søk opp stedet du kunne tenke deg å flytte til sjekk ut hva som ligger nært kollektiv transport muligheter. Du bør har i mente at de fleste småsteder også utenfor Oslo, må man ofte ta en buss for å komme til toget. 

Ting du kanskje ikke har tenkt på; Søk støtte til flytting via NAV. Glem lappen til du er i bedre økonomisk situasjon. Få tak på lokalaviser til stedene rundt Oslo du kunne tenke deg å flytte til på biblioteket, se etter leilighetsannonser osv. 

Skrevet
På ‎10‎.‎10‎.‎2018 den 14.19, Karkta skrev:

Transport og flytting; Høre med frivillighetssentralen på det stedet du bor. De kan gjøre dette for en billig penge. Både hjelpe pakke ned, bære, samt transport av tingene dine til nytt sted. 

Finne en god plass nært kollektiv transport : Bruk google maps, søk opp stedet du kunne tenke deg å flytte til sjekk ut hva som ligger nært kollektiv transport muligheter. Du bør har i mente at de fleste småsteder også utenfor Oslo, må man ofte ta en buss for å komme til toget. 

Ting du kanskje ikke har tenkt på; Søk støtte til flytting via NAV. Glem lappen til du er i bedre økonomisk situasjon. Få tak på lokalaviser til stedene rundt Oslo du kunne tenke deg å flytte til på biblioteket, se etter leilighetsannonser osv. 

:helen:

Er mye usikkerhet for min del, så er fint å få litt hjelp.
Vet du hva slags frivillighets sentraler det er?

Har ingen oversikt, og har vansker med å finne info. Er litt vanskelig for meg. :sukk:
Er derfor jeg prøver å få så mye oversikt som mulig før neste år, blir alltid overveldet, så prøver å få en plan klar.

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

:helen:

Er mye usikkerhet for min del, så er fint å få litt hjelp.
Vet du hva slags frivillighets sentraler det er?

Har ingen oversikt, og har vansker med å finne info. Er litt vanskelig for meg. :sukk:
Er derfor jeg prøver å få så mye oversikt som mulig før neste år, blir alltid overveldet, så prøver å få en plan klar.

Du får ikke hjelp til å flytte, økonomisk fra nav så lenge du ikke er en arbeidssøker som har fått en jobb et annet sted. Frivillighetssentraler kan hjelpe deg med nye møbler, noe annet har jeg ikke hørt om, og i alle fall ikke flyttehjelp. Beklager å si det, men du kan få leid noe i Nord-Norge eller i helt usentrale strøk kanskje, men du vil aldri få støtte til å flytte dit. Drømmen om dyr må du sette på vent. 

Det jeg ville gjort var å sette inn en annonse, men du har færre sjanser dess flere dyr du har. 

Anonymkode: 070ba...874

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke hjelp til å flytte, økonomisk fra nav så lenge du ikke er en arbeidssøker som har fått en jobb et annet sted. Frivillighetssentraler kan hjelpe deg med nye møbler, noe annet har jeg ikke hørt om, og i alle fall ikke flyttehjelp. Beklager å si det, men du kan få leid noe i Nord-Norge eller i helt usentrale strøk kanskje, men du vil aldri få støtte til å flytte dit. Drømmen om dyr må du sette på vent. 

Det jeg ville gjort var å sette inn en annonse, men du har færre sjanser dess flere dyr du har. 

Anonymkode: 070ba...874

Jeg er aap, og vil muligens være ung uføretrygdet neste år 😰
Regner med å kunne dekke økonomisk det å flytte selv om jeg finner rimelige løsninger og muligens gratis hjelp.
Jeg har heler ikke dyr akkurat nå, men tenker at om jeg fant en plass å bo med mulighet for dyr, så kan det eventuelt hjelpe meg å bli frisk da jeg vil ha litt selskap i hverdagen og få noe å leve for. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...