AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg bor i en studentblokk hvor jeg hver eneste kveld får hasjlukt inn hos meg. Det er naboer som står og røyker. Jeg er veldig imot narkotika pga tidligere selvopplevd problematikk knyttet til dette. Men samtidig så lever vi i 2018 hvor det er såpass vanlig og det verste man gjør er å være en tyster. Men kjenner meg mektig lei av dette, er generelt lite hyggelig å få røyklukt inn der man bor, spesielt ille når det er hasj... Har sagt ifra til studentskipnaden men de ber meg bare om å ringe politiet, men er som sagt ikke interessert i å være en tyster. Hvis jeg går bort til dem og sier ifra selv og jeg en dag bestemmer meg for å ringe onkel blå likevel, så vet dem at det er meg som har tystet. Hva ville dere gjort i dette tilfellet? Anonymkode: 6879c...ddf
kflu Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Ville ringt politi, du får jo røyklukt i leil, klær, møbler. 18
Drakan Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 Du burde melde fra. Du kan bli anklaget for narkobruk om du lukter narkotika 😕 13
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 Særlig.. dagens teiteste! Men jeg ville gitt de beskjed om å ha seg en annen plass for neste gang ringer du politiet. Anonymkode: 94e6d...c06 15
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #5 Skrevet 9. oktober 2018 Her er det bare å melde. Du har rett til et liv uten narkotika oppi trynet q Anonymkode: 4c8ca...9de 8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 For det første. Politiet kommer ikke til å gjøre en dritt. Også er det da bare å si til dem at de må røyke et annet sted. Tro meg, de kommer garantert til å etterkomme forespørselen din av åpenbare årsaker. Graden av hysteri om dagen er jo helt utrolig. Folk må da kunne klare å fikse noen problemer i sitt eget liv uten å må løpe til staten for trivielt småtteri. Anonymkode: e0b70...589 14
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #7 Skrevet 10. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første. Politiet kommer ikke til å gjøre en dritt. Også er det da bare å si til dem at de må røyke et annet sted. Tro meg, de kommer garantert til å etterkomme forespørselen din av åpenbare årsaker. Graden av hysteri om dagen er jo helt utrolig. Folk må da kunne klare å fikse noen problemer i sitt eget liv uten å må løpe til staten for trivielt småtteri. Anonymkode: e0b70...589 Jo, de kommer til å gjøre noe. Det er ikke lenge siden jeg hørte om folk som ble kastet ut på grunn av dette. Skjønner godt at TS blir lei av den gjengen, så ta kontakt med politiet. Anonymkode: fc49f...eb5 8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #8 Skrevet 10. oktober 2018 Hva er det med å ringe politiet for alt mulig? Jeg forstår at en kontakter dem hvis det er vold og bråk i bildet, men fordi noen står og røyker hasj? Please. Du sier selvfølgelig til dem at om de kan gå litt unna fordi du plages av lukten. Om politiet skulle finne på å komme, og da har de sikkert lite å gjøre, så er det verste som skjer at noen får en bot. De kommer ikke til å slutte med røykingen for det. Såfremt det ikke oppbevares en del der som noen selger videre. Det er så vanlig å røyke hasj nå i alle miljøer, så ikke tro at dette er en prioritering for politiet. Anonymkode: 11000...b43 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #9 Skrevet 10. oktober 2018 Politiet burde ha langt viktigere ting å ta seg av, enn å kaste bort tid og ressurser på slikt tull og tøys... Anonymkode: b83cd...828 6
hutula1 Skrevet 10. oktober 2018 #10 Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Hvilken studentsamskipnad er dette? Jeg vet at i følge SIT sine regler, så er det forbudt å røyke i nærheten av deres studentboliger. Endret 10. oktober 2018 av hutula1 2
Ron Paul Skrevet 10. oktober 2018 #11 Skrevet 10. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Politiet burde ha langt viktigere ting å ta seg av, enn å kaste bort tid og ressurser på slikt tull og tøys... Anonymkode: b83cd...828 Man skulle ihvertfall tro det, men i realiteten er nok å springe etter offerløse forbrytelser viktigere enn å hindre vold, innbrudd og liknende for mange politifolk. Lettere å øke oppklaringsprosenten på den måten.
waco Skrevet 10. oktober 2018 #12 Skrevet 10. oktober 2018 14 timer siden, kflu skrev: Ville ringt politi, du får jo røyklukt i leil, klær, møbler. Ville du sagt i fra til dem det gjelder hvis dem spurte deg da?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #13 Skrevet 10. oktober 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første. Politiet kommer ikke til å gjøre en dritt. Også er det da bare å si til dem at de må røyke et annet sted. Tro meg, de kommer garantert til å etterkomme forespørselen din av åpenbare årsaker. Graden av hysteri om dagen er jo helt utrolig. Folk må da kunne klare å fikse noen problemer i sitt eget liv uten å må løpe til staten for trivielt småtteri. Anonymkode: e0b70...589 Narkotikamisbruk er ikke trivielt småtteri. Det er ulovlig Anonymkode: c51e4...9da 11
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #14 Skrevet 10. oktober 2018 Står dem ute eller inne å røyker? Hvorfor tøffer du deg ikke litt opp, og sier ifra til de det gjelder selv? Når du lukter det så går du dit lukten kommer fra, så sier du at hvis dem ikke slutter (eller går jævlig lagt vekk) så ringer du politiet. Bare husk på det at selv om du ringer politiet, så kommer dem ikke til å slutte å røyke hasj. De er vel voksne mennesker i studentfasen, som gjør dette fordi dem har lyst. At det går utover deg er jo trist. Få deg et duftlys. Anonymkode: 3d120...514 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #15 Skrevet 11. oktober 2018 Snakk med dem selv eller lukk vinduet. Tysting er utrolig lite kult. Anonymkode: 9ce6b...227
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #16 Skrevet 11. oktober 2018 Politiet har bedre ting å bruke tiden på. Anonymkode: 9ce6b...227
Gjest O.G. Skrevet 11. oktober 2018 #17 Skrevet 11. oktober 2018 På 10.10.2018 den 0.48, AnonymBruker skrev: Jeg bor i en studentblokk hvor jeg hver eneste kveld får hasjlukt inn hos meg. Det er naboer som står og røyker. Jeg er veldig imot narkotika pga tidligere selvopplevd problematikk knyttet til dette. Men samtidig så lever vi i 2018 hvor det er såpass vanlig og det verste man gjør er å være en tyster. Men kjenner meg mektig lei av dette, er generelt lite hyggelig å få røyklukt inn der man bor, spesielt ille når det er hasj... Har sagt ifra til studentskipnaden men de ber meg bare om å ringe politiet, men er som sagt ikke interessert i å være en tyster. Hvis jeg går bort til dem og sier ifra selv og jeg en dag bestemmer meg for å ringe onkel blå likevel, så vet dem at det er meg som har tystet. Hva ville dere gjort i dette tilfellet? Anonymkode: 6879c...ddf Ikke legg deg opp i det.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #18 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg hadde reagert på røykingen, ikke at det er hasj. Men å få røyk rett inn på rommet er totalt uaktuelt. Be dem om å røyke et annet sted. Anonymkode: d44c9...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #19 Skrevet 11. oktober 2018 (endret) På 11.10.2018 den 12.57, O.G. skrev: Ikke legg deg opp i det. Fordi? Innlegget er ryddet for svar til slettet innhold. Anonymkode: 6879c...ddf Endret 12. oktober 2018 av Elaine Marley
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #20 Skrevet 11. oktober 2018 Det anser jeg ikke som tysting, det er ulovlig og bør slåes ned på! Anonymkode: c067e...d6d 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå