Gå til innhold

Langvarig tørrhoste - er det kreft??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner stort sett ut alt på Google, men her kommer jeg til kort. Finner ingen artikler med beskrivelse av mitt slim....

Har snart hostet i 6-7 uker, hovedsakelig etter jeg har lagt meg. Hoster jeg vanlig, kommer det ikke noe opp - altså tørrhoste. Men visst jeg type kremte-hoster, kommer det opp gult slim. Men det som skiller seg fra det jeg finner på nett, er at i mitt slim et det noe som ligner brødsmuler?? Er dette matrester eller størknet blod?? Jeg er festrøyker og har allergi - er ofte plaget med tett nese...Kan jeg ha fått fremmedlegeme i lungene pga. tett nese kanskje? Har ikke feber, men vondt i lungene/ryggen. Æsj, er så redd for kreft og fikk ikke legetime før om to uker... vææ :(

Anonymkode: 31deb...729

Skrevet (endret)

dra til legen.
Ingen kan diagnosere deg her, og ikke bruk google. Det er ikke en doktor og kan ikke gjøre prøver og lignende. 
Legen. I morgen.
Du kan ringe og si det haster, du kan dra til legekontor uten avtale. Du er klar over det? Dra til legen. 

Endret av Drakan
  • Liker 2
Skrevet

Høres ut som lungebetennelse. Lege i morgen. 

Anonymkode: 99889...82b

• Liker 2
Skrevet

Usj, håpet på at kanskje noen hadde opplevd det samme og at det var ufarlig. Forventer absolutt ikke å få en diagnose, her inne...Og google kan man fint gjøre, så sant man klarer å filtrere og tenke logisk, tenker jeg....

Tenkte jo ikke å oppta en akutt-time med dette. Man kan fort bli litt urimelig bekymret. Jeg har akkurat født et barn også og føler det er mye som ikke stemmer med kroppen min om dagen😅...Har jo som sagt ikke feber og har relativt god allmentilstand. 

Men tusen takk for svar :)

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Usj, håpet på at kanskje noen hadde opplevd det samme og at det var ufarlig. Forventer absolutt ikke å få en diagnose, her inne...Og google kan man fint gjøre, så sant man klarer å filtrere og tenke logisk, tenker jeg....

Tenkte jo ikke å oppta en akutt-time med dette. Man kan fort bli litt urimelig bekymret. Jeg har akkurat født et barn også og føler det er mye som ikke stemmer med kroppen min om dagen😅...Har jo som sagt ikke feber og har relativt god allmentilstand. 

Men tusen takk for svar :)

Man trenger ikke ha feber for å ha en atypisk lungebetennelse. Ville dratt til legen. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske vanlig å hoste i månedsvis. Trenger ikke å bety lungebetennelse eller kreft. Jeg har selv omtrent kronisk hoste. Ikke noe galt her. Likevel så er det greit å gå til legen og sjekke det. 

Anonymkode: 6f880...935

• Liker 1
Skrevet

Eller astma? Det meste annet er vanligere enn kreft når hoste er eneste symptom. 

Anonymkode: 4f805...eca

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller astma? Det meste annet er vanligere enn kreft når hoste er eneste symptom. 

Anonymkode: 4f805...eca

Tenkte også i den retningen siden ts sier hun er allergisk. Men hun sier ikke mot hva. Det kan være et forstadiet til astma. Jeg er hyper-allergisk mot katt. Tror jeg hostet i et halvt år etter å ha feriert med to katter. Hund går bra heldigvis. Men jeg har det alltid i bakhodet, at det kan skje igjen, det er tragisk siden jeg er så glad i dyr. Legen tar det på alvor og utstyrer meg med alt, til og med ventoline, og råder meg til å aldri besøke folk som har katter over mer enn noen få timer. 

Og allergitabletter gjør at jeg får hodepine, og blir gretten. Nok om det.

Ts har neppe kreft. En ung småbarnsmor som er festrøyker får ikke lungekreft. Sånn egentlig, og det er tilfelle. Gamle fiskere med pipa i baklomma får det. Ikke vi andre. 

Anonymkode: 67175...e1f

• Liker 1
Skrevet

Fikk akutt-time i dag. Og legen min trodde jeg hadde astma..Så nå blir det røntgen og pustetest.

Blir godt å utelukke alvorlige lidelser. Etter jeg ble mamma har jeg blitt sååååå redd for å bli syk og dø. Hjelper ikke at unormalt mange i min familie har avgått med døden i følge av lungekreft...

Uff og huff...Føler meg så hysterisk og svak om dagen

Skrevet

Ta en tur til legen

Anonymkode: 8efc8...101

Skrevet

Det kan minne om KOLS, men dette vil legen din finne ut av ved følgende undersøkelser:

1. Spirimitri
2. Blodprøver
3. Lungerøntgen
4. Lytting på lungene

Det vil kunne gi deg et svar på om noe er galt, men bestill tid hos legen så fort som mulig.

Anonymkode: cd034...7ff

Skrevet

Sånn har jeg det og. Legen min sa det var vanlig å hoste lenge, men det har enda ikke gitt seg🤷‍♀️ Akkurat nå hoster jeg pga sykdom, men når det er over skal jeg ta en tur til legen igjen.  

Skrevet

Jeg hostet i 4 1/2 år. Tok alle mulige prøver, alle var fine. Så plutselig sluttet jeg bare å hoste. Fant aldri ut hva det var.

Anonymkode: 79bb0...f82

Skrevet

Langvarig hoste trenger ikke være lungekreft, atypisk lungebetennelse eller noe annet farlig. I alle fall ikke om hoste er det eneste du plages med. De aller fleste gangene dreier det seg om hoste som henger igjen etter en virusinfeksjon.

Anonymkode: 17378...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...