Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor borte for første gang for å studere, og i dag har jeg følt skikkelig på hjemlengselen. Særlig nå når jeg prøver å sove føles det ekstra vondt, og ukene frem til jul føles som en evighet. Jeg snakker med mamma en dag i uka på tlf, og nesten hver dag på messenger (vi har en familiechat). Og vennene mine både chatter jeg og snapper med ofte. Men jeg savner de så fælt! 

På en måte er det jo fint, at jeg har noen å være så glad i, men jeg har ikke klart å konsentrere meg om skolearbeid i dag og har bare følt meg nedfor..

Hva gjør jeg for å holde ut til juleferien?

Anonymkode: c2b3c...500

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt og som du selv sier, egentlig ganske fint at man savner de hjemme, men det er selvfølgelig slitsomt når det står på som værst. Det kommer helt sikkert lettere perioder! Har du blitt kjent med noen på studiet? Inviter noen med på kafé, på tur eller spør om de vil være med i en kollokviegruppe. Gå på trening. Meld deg inn i et kor eller hva nå du synes er kjekt. Prøv å holde deg opptatt med ting, slik at tiden går fortere og du ikke får så mye tid til å kjenne på savnet. Gjerne ting som ikke bare handler om skolearbeid, men som også handler om å leve livet. 

Anonymkode: 986f0...9d4

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er normalt og som du selv sier, egentlig ganske fint at man savner de hjemme, men det er selvfølgelig slitsomt når det står på som værst. Det kommer helt sikkert lettere perioder! Har du blitt kjent med noen på studiet? Inviter noen med på kafé, på tur eller spør om de vil være med i en kollokviegruppe. Gå på trening. Meld deg inn i et kor eller hva nå du synes er kjekt. Prøv å holde deg opptatt med ting, slik at tiden går fortere og du ikke får så mye tid til å kjenne på savnet. Gjerne ting som ikke bare handler om skolearbeid, men som også handler om å leve livet. 

Anonymkode: 986f0...9d4

Jeg gjør jo allerede dette, men ikke hver dag. Jeg trenger også tid for meg selv, hvis ikke blir jeg utslitt av folk. 

Anonymkode: c2b3c...500

Skrevet

Det er en tilvenningssak, det kan du trøste deg med. Etter hvert vil du synes det er litt godt å komme tilbake til leiligheten og studiene når du har vært borte på ferie.

Hvis du allerede har kjente som du kan tilbringe tid sammen med når du har lyst til noe sosialt, så ville jeg konsentrert meg om studiet ellers, slik at jeg kunne ta skikkelig fri når jeg dro hjem på ferie. Det er mange som må bruke ferie o.l. til å lese, men hvis du bruker tiden effektivt, kan du kose deg skikkelig når du drar hjem til jul. Studietiden er noe forbigående, det er en erfaring som du kommer til å vokse på, du lærer deg å være selvstendig, og takle å ha hjemlengsel. Ukene går fort til jul...

Anonymkode: 6a3b3...635

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen. Jeg flyttet til studiebyen pga.eksen, men så ble det slutt og jeg bor nå alene. Studiet er slik at man ikke kan bytte by, og jeg er litt "stuck" her. Har venner og hobbyer å holde på med, men er ensom og reiser mye hjem. Har ikke annet tips enn at det blir bedre! Det var verst første semesteret jeg var alene. 

Anonymkode: b44d9...33d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...