AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Vi har to barn, ca 350000 i gjeld(studielån), det samme i egenkapital. Ca 800000 i året, kun en av oss med fast jobb. Har fått finansieringsbevis for 1900000, Søkte om dette pga et spesifikt hus, men ser jo at det blir vanskelig å kjøpe for dette. Får vi mer lån?🤔 gruer meg til å ringe banken så måtte spørre her først! Takk for alle svar Anonymkode: 478e8...424
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Vi søkte hos DNB forrige uke og fikk beskjed at vi får 1,8 mill. mens hos sparebanken 1 fikk jeg tlf idag at vi kan få 3mill. så jeg ville ringt/søkt litt rundt/banker og spurt. Anonymkode: efc9a...34b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 Glemte å skrive at vi har ca. 1.5 i EK(fra nåværende bolig) og 320 000 i studielån (gjeld) på meg.. Anonymkode: efc9a...34b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 har to barn også og samme inntekt som dere 400 000 på hver (800 000kr tilsammen) Anonymkode: efc9a...34b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #5 Skrevet 10. oktober 2018 Jeg ville forsøkt Storebrand hvis dere ikke har gjort det. Søkte lån i DnB for et par år siden da vi skulle ut på boligmarkedet, og vi ble tilbudt 1.950.000 i boliglån. Har vært kunde der i "alle" år og spart mye så ble litt sjokkert. Huset vi så på lå ute til 2.900.000 så det gikk ikke. Gikk da til Storebrand og fikk 3.100.000 i finansieringsbevis. Kjøpte huset for 3 mill blankt etter budrunde. Så verdt å se seg rundt etter andre banker. Argumentet til DnB var forresten at vi hadde for lav inntekt og at jeg hadde 300.000 i studielån. At vi alltid har spart over 10.000 i måneden og aldri hatt andre lån ville dem ikke høre om engang, selv om husleien vi har betalt var ca det samme som lånet kom på i måneden. Storebrand så ikke på studielånet engang de, sa at det var så lite i måneden i forhold til hvor mye vi satt igjen med. Har bodd i huset i snart tre år, og sparer mellom 5 og 7 tusen i måneden enda, så vil si DnB er dårlige på å ta hensyn til andre faktorer enn lønn. Anonymkode: 259cf...2a3 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 Takk for svar - da er det håp😁 Da får jeg få ut fingern og ringe banken! Anonymkode: 478e8...424
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #7 Skrevet 10. oktober 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville forsøkt Storebrand hvis dere ikke har gjort det. Søkte lån i DnB for et par år siden da vi skulle ut på boligmarkedet, og vi ble tilbudt 1.950.000 i boliglån. Har vært kunde der i "alle" år og spart mye så ble litt sjokkert. Huset vi så på lå ute til 2.900.000 så det gikk ikke. Gikk da til Storebrand og fikk 3.100.000 i finansieringsbevis. Kjøpte huset for 3 mill blankt etter budrunde. Så verdt å se seg rundt etter andre banker. Argumentet til DnB var forresten at vi hadde for lav inntekt og at jeg hadde 300.000 i studielån. At vi alltid har spart over 10.000 i måneden og aldri hatt andre lån ville dem ikke høre om engang, selv om husleien vi har betalt var ca det samme som lånet kom på i måneden. Storebrand så ikke på studielånet engang de, sa at det var så lite i måneden i forhold til hvor mye vi satt igjen med. Har bodd i huset i snart tre år, og sparer mellom 5 og 7 tusen i måneden enda, så vil si DnB er dårlige på å ta hensyn til andre faktorer enn lønn. Anonymkode: 259cf...2a3 Har akkurat samme erfaring med DnB. Jeg hadde også vært kunde der i alle år og var i greit betalt fast jobb med kun studielån. Jeg fikk et høyere i en annen bank. Merkelig at DnB ikke ser mer på hvor økonomisk man er ifh sparing ja. Jeg legger av 10 000 kr i mnd til sparing nå uten problem, betaler jo like mye i boliglån pr mnd som jeg gjorde når jeg leide. Sjekk med flere banker og forhør dere også om renten. Anonymkode: 5492d...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå