AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Eksen til eksen. Har vært redd for at denne personen vil sende en falsk melding til bv. Tenker på det hele tiden og har selvfølgelig lest for mange skrekkhistorier at jeg begynner å bli gal! Vi har absolutt ingenting å skjule, men hvem vil oppleve noe sånt likevel? Jeg lurte litt på hvordan dette kan gå dersom denne personen gjør dette. Når både lege, helsestasjon og bhg sier positive ting om oss som foreldre, kan denne bekymringsmeldingen har så mye å si? Den er personen er veldig utspekulert, og jeg er redd bv vil tro på denne personen enn oss Anonymkode: 79391...2cb
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eksen til eksen. Har vært redd for at denne personen vil sende en falsk melding til bv. Tenker på det hele tiden og har selvfølgelig lest for mange skrekkhistorier at jeg begynner å bli gal! Vi har absolutt ingenting å skjule, men hvem vil oppleve noe sånt likevel? Jeg lurte litt på hvordan dette kan gå dersom denne personen gjør dette. Når både lege, helsestasjon og bhg sier positive ting om oss som foreldre, kan denne bekymringsmeldingen har så mye å si? Den er personen er veldig utspekulert, og jeg er redd bv vil tro på denne personen enn oss Anonymkode: 79391...2cb Har dere ingen ting å skjule, så har dere ikke det. Det er bare å fortsette med deres vanlige liv. Skulle barnevernet kontakte dere er dere samarbeidsvillige og fortsetter som før. Anonymkode: 324b4...2d0 17
kikkana Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eksen til eksen. Har vært redd for at denne personen vil sende en falsk melding til bv. Tenker på det hele tiden og har selvfølgelig lest for mange skrekkhistorier at jeg begynner å bli gal! Vi har absolutt ingenting å skjule, men hvem vil oppleve noe sånt likevel? Jeg lurte litt på hvordan dette kan gå dersom denne personen gjør dette. Når både lege, helsestasjon og bhg sier positive ting om oss som foreldre, kan denne bekymringsmeldingen har så mye å si? Den er personen er veldig utspekulert, og jeg er redd bv vil tro på denne personen enn oss Anonymkode: 79391...2cb Nei så lenge han ikke har noe å komme med annet en løgn eller tomme meninger, skal du i utg punktet ikke ha noe å være redd for. Barnevernet er klar over at hat meldinger fra nabo, eks og andre person eksisterer. Det er ikke noe nytt for dem. Men det finnes eksempler på hvor høytstående individer klarer å utnytte sin status ved bruk av barnevern. Da disse kan ha høyere terskel for å bli trodd. Rekner med at du eller dere ikke har noe med denne eksen å gjøre? 3
jabx Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eksen til eksen. Har vært redd for at denne personen vil sende en falsk melding til bv. Tenker på det hele tiden og har selvfølgelig lest for mange skrekkhistorier at jeg begynner å bli gal! Vi har absolutt ingenting å skjule, men hvem vil oppleve noe sånt likevel? Jeg lurte litt på hvordan dette kan gå dersom denne personen gjør dette. Når både lege, helsestasjon og bhg sier positive ting om oss som foreldre, kan denne bekymringsmeldingen har så mye å si? Den er personen er veldig utspekulert, og jeg er redd bv vil tro på denne personen enn oss Anonymkode: 79391...2cb Skrekkhistoriene er bare løgn. Ned mot 1% av sakene barnevernet ser på ender med omsorgsovertakelse. Det skal virkelig være ille før man mister omsorgen. Før det prøver de alt de kan med andre hjelpetiltak. Ja, de burde faktisk vært mer frampå med omsorgsovertakelse, men dessverre er foreldrevernet sterkt her i landet. 11
Duff Skrevet 10. oktober 2018 #5 Skrevet 10. oktober 2018 Men det er ikke sendt noen bekymringsmelding? Du er bare redd for at set skal skje? Hvorfor bruke energien på noe som ikke er ett problem før det er ett problem? 7
Gjest BearMama Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Eksen til eksen. Har vært redd for at denne personen vil sende en falsk melding til bv. Tenker på det hele tiden og har selvfølgelig lest for mange skrekkhistorier at jeg begynner å bli gal! Vi har absolutt ingenting å skjule, men hvem vil oppleve noe sånt likevel? Jeg lurte litt på hvordan dette kan gå dersom denne personen gjør dette. Når både lege, helsestasjon og bhg sier positive ting om oss som foreldre, kan denne bekymringsmeldingen har så mye å si? Den er personen er veldig utspekulert, og jeg er redd bv vil tro på denne personen enn oss Anonymkode: 79391...2cb Hva tror du vil skje? Tenk logisk. Tror du de kommer med politi, slår ned døren og tar barna dine fordi en person har sendt inn en bekymringsmelding uten hold? Mest sannsynlig henlegges saken når barnevernet ser at det ikke er noe grunn til bekymring. I verste fall tar de en samtale med dere der det også kjapt blir avklart om dere er omsorgsfulle foreldre. Altså er det ikke noe å tenke på. Endret 10. oktober 2018 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #7 Skrevet 10. oktober 2018 8 timer siden, jabx skrev: Skrekkhistoriene er bare løgn. Ned mot 1% av sakene barnevernet ser på ender med omsorgsovertakelse. Det skal virkelig være ille før man mister omsorgen. Før det prøver de alt de kan med andre hjelpetiltak. Ja, de burde faktisk vært mer frampå med omsorgsovertakelse, men dessverre er foreldrevernet sterkt her i landet. Det er ikke alltid de prøver andre hjelpetiltak først. Noen blir jo fratatt barnet rett etter fødsel. Anonymkode: ef497...46b 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #8 Skrevet 10. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alltid de prøver andre hjelpetiltak først. Noen blir jo fratatt barnet rett etter fødsel. Anonymkode: ef497...46b Ja, på bakgrunn av tungtveiende bekymringsmeldinger fra det norske helsevesenet. Anonymkode: 7d14f...459 11
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #9 Skrevet 10. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alltid de prøver andre hjelpetiltak først. Noen blir jo fratatt barnet rett etter fødsel. Anonymkode: ef497...46b Barnevernet går ikke akkurat inn på fødestua og tar med seg en tilfeldig unge, da... Det er en veldig god grunn til det hvis noen blir fratatt barnet rett etter fødsel, og sannsynligvis har det vært forsøkt med hjelpetiltak allerede før fødselen. Anonymkode: 6b923...824 6
Gjest tranedatter Skrevet 10. oktober 2018 #10 Skrevet 10. oktober 2018 (endret) ..feil post Endret 10. oktober 2018 av tranedatter
Millimani Skrevet 10. oktober 2018 #11 Skrevet 10. oktober 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Eksen til eksen. Har vært redd for at denne personen vil sende en falsk melding til bv. Tenker på det hele tiden og har selvfølgelig lest for mange skrekkhistorier at jeg begynner å bli gal! Vi har absolutt ingenting å skjule, men hvem vil oppleve noe sånt likevel? Jeg lurte litt på hvordan dette kan gå dersom denne personen gjør dette. Når både lege, helsestasjon og bhg sier positive ting om oss som foreldre, kan denne bekymringsmeldingen har så mye å si? Den er personen er veldig utspekulert, og jeg er redd bv vil tro på denne personen enn oss Anonymkode: 79391...2cb Hvorfor være bekymret? Slik du skriver det så har det jo ikke kommet noen bekymringsmelding enda. Det skal svært mye til før barnevernet fysisk tar barn bort fra sitt biologiske hjem, og det skjer aldri uten samtaler med barnevernet eller andre parter som for eksempel helsesøster først. 1
jabx Skrevet 10. oktober 2018 #12 Skrevet 10. oktober 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alltid de prøver andre hjelpetiltak først. Noen blir jo fratatt barnet rett etter fødsel. Anonymkode: ef497...46b Ja, i noen få tilfeller, når det er åpenbar fare for barnet. Jeg har aldri sagt at de ALLTID prøver hjelpetiltak først.
jabx Skrevet 10. oktober 2018 #13 Skrevet 10. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Minner om Natasha og Erik som mistet barna sine på grunn av en falsk diagnose. Løgn. De hadde flere bekymringsmeldinger mot seg. 4
minister-mio Skrevet 10. oktober 2018 #14 Skrevet 10. oktober 2018 Det er jo ikke sendt noen melding. Tror du det er veldig vanlig at folk sender falske bekymringsmeldinger til barnevernet 1
Anglofil Skrevet 11. oktober 2018 #15 Skrevet 11. oktober 2018 Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, samt svar til dette. Yvonne (teamleder)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå