AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Ser på nrk1 nå. Det er om overgrep. En kvinne forteller (anonymt) at hun ikke hadde fått så mye oppmerksomhet, møtte en fyr som ga henne oppmerksomhet. Beskriver han med alle de ordene som enhver mann blir beskrevet. "snill""omtenksom" osv. Og jeg blir egentlig bare trist. Jeg har falt for veldig forskjellige menn. Men sistnevnte la opp til at vi skulle bli bedre kjent. Han er nå seg, har aldri hørt noe stygt om han. Men han er omtenksom. Problemet mitt er at jeg blir redd alle som fremstår omtenksomme etter hvert. De snur sikkert helt om den dagen vi flytter sammen. Tenker jeg. Og så blir jeg en av alle disse kvinnene som lot seg forføre. Jeg vet ikke hvor grensa for å være RAUS med komplimenter går, eller for å være snill. Jeg vil vel tro de fleste som er i fine forhold også vil beskrive partner som snill og omsorgsfull. Så jeg som kvinne har to valg. Å fortsette som jeg gjør. Fryse ut de jeg liker som vil bli bedre kjent/viser interesse. Og forbli singel, veldig kjedelig, men man slipper straffen i det minste. Gi etter for følelsene mine, bli straffet, gå og vente på når det starter. Kvinnen sier at mannen lever livet videre. Hun er den som sitter igjen med skam, angst og livet ødelagt. Men dette tror jeg bare er et bevis på at kvinner er avhengige av erkjennelse. "jeg ble jo forført", er jo det som sies hele tiden. Anonymkode: 3b465...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Hæ? Det her skjønte jeg ikke noe av. Er du full? Anonymkode: f8f6c...ae2 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 Hva mener du egentlig? Det er da et mindretall av menn som er overgripere og voldsmenn. Anonymkode: a1650...3c9 5
Gjest Mass Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 Noen menn er gode på å spille omtenksom og noen kvinner er dårlige på å se gjennom det. Jeg glemmer bare aldri venninnen min som beskrev den nye fyren sin som så omtenksom og god, men når jeg møtte ham så skjønte jeg at hun bare var naiv. Dette var ikke en voldtektsmann, men poenget.. selv om noen beskriver noen som omtenksom så er det ikke en gitt sak at de er så omtenksomme som de skal ha det til.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #5 Skrevet 9. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du egentlig? Det er da et mindretall av menn som er overgripere og voldsmenn. Anonymkode: a1650...3c9 #NotAllMen Anonymkode: 39e2b...e65 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #6 Skrevet 9. oktober 2018 4 minutter siden, Mass skrev: Noen menn er gode på å spille omtenksom og noen kvinner er dårlige på å se gjennom det. Jeg glemmer bare aldri venninnen min som beskrev den nye fyren sin som så omtenksom og god, men når jeg møtte ham så skjønte jeg at hun bare var naiv. Dette var ikke en voldtektsmann, men poenget.. selv om noen beskriver noen som omtenksom så er det ikke en gitt sak at de er så omtenksomme som de skal ha det til. jeg har jo også opplevd dette. Møtte en venninne (mange år siden) som nettopp hadde funnet seg en mann. Første møtet med han følte jeg at det var noe med han som ikke var bra og at hun lot seg blende av god fasade. Nå må hun ha voldsalarm.. Men det er litt vanskeligere å dømme for meg selv. For det sies at kjærlighet gjør blind. Så hvordan vet jeg egentlig om jeg ser det jeg vil se eller om jeg fakisk dømmer riktig? Anonymkode: 3b465...0ce 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #7 Skrevet 9. oktober 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Det her skjønte jeg ikke noe av. Er du full? Anonymkode: f8f6c...ae2 Nei jeg er avholds. Poenget er at vi kvinner har det egentlig veldig enkelt men også så vanskelig. Vi kan handle etter følelsene og bli straffet hardt. Så hardt at det blir med oss resten av livet. Vi kan velge å ikke gå etter noe som frister, kjede livet av oss i stedet, og leve uten nærhet men ikke straffes for å gå etter følelsene. Anonymkode: 3b465...0ce
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #8 Skrevet 10. oktober 2018 12 hours ago, AnonymBruker said: jeg har jo også opplevd dette. Møtte en venninne (mange år siden) som nettopp hadde funnet seg en mann. Første møtet med han følte jeg at det var noe med han som ikke var bra og at hun lot seg blende av god fasade. Nå må hun ha voldsalarm.. Men det er litt vanskeligere å dømme for meg selv. For det sies at kjærlighet gjør blind. Så hvordan vet jeg egentlig om jeg ser det jeg vil se eller om jeg fakisk dømmer riktig? Anonymkode: 3b465...0ce La en venninne møte han og spør hun om å være ærlig med hva hun syntes etterpå? Anonymkode: 41573...c43 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #9 Skrevet 10. oktober 2018 På grunn av mye negativ (seksuell) oppmerksomhet i min barndom og ungdomstid. Pluss de mennene som moren min og storesøsteren min har og er sammen med, velger jeg å være ensom, alene og singel. Jeg velger heller det, enn et helvete med fysisk og psykisk vold, rusmisbruk og krangling. Jeg orker det ikke. Jeg vil ikke ha mer av slikt i livet mitt, og for å unngå det må jeg være alene. Anonymkode: 0a948...b60 1
Trolltunge Skrevet 10. oktober 2018 #10 Skrevet 10. oktober 2018 Slike tråder gjør meg som kvinne trist på vegne av alle de fine, snille og omtenksomme menn som finnes. For ja, de finnes så absolutt! Forhold er likevel ikke enkle bestandig. Det er alltid to mennesker med ulik bakgrunn, ulike tanker, ulike rutiner, ulike behov, osv som skal forenes i et samarbeid. Det krever raushet, godhet og omtanke fra begge. Når man møter mennesker, uansett kjønn, er det viktig å være åpen for å lære det mennesket å kjenne. DET mennesket! Å kjenne et menneske tar tid, og ja det kan ende med at man finner ut at man ikke passer sammen. Det kan føles som en skuffelse når man over tid har investert i forholdet, og trodde det var et grunnlag man kunne møtes og vokse på, men livet selv blir en skuffelse dersom man ikke er villig til å forsøke. Det blir et ensomt liv, fullt av redsel og fordommer. Lengsel etter noe man selv avviser. Det lyserosa forholdet der alt er perfekt finnes ikke. Hvordan man kan unngå å se rundt seg og se at det finnes mange flotte menn som elsker sine kjære og gjør sitt beste, det kan jeg likevel ikke forstå. Det finnes også mange flotte single menn som drømmer om kjæreste, barn og familieliv. En å elske og ta vare på... IKKE slå, misbruke, forsømme, utnytte og krenke!!!!! Den typen menn finnes også. OG den type kvinner! De fleste av oss er likevel ikke slik! For de fleste er de største utfordringene i et forhold å enes og trekke i samme retning, selv om man i utgangspunktet er to ulike mennesker. Det er utfordrende nok, men verdt det, når man treffer en som er glad i deg, og ønsker å finne ut av slikt sammen med deg. Vold og misbruk er ikke det de fleste par sliter med! Å tro at de fleste menn har slike tendenser er hårreisende! Det er selvfølgelig ting man bør lære seg å styre unna. Misbruk av alkohol og stoffer gir ikke et stabilt forhold. Overstrømmende og overfladisk sjarm, som fort vendes til kulde, er dårlig tegn. Sykelig sjalusi og stort kontrollbehov vil gi store utfordringer. Med mer. Det er derfor man må lære å kjenne det mennesket, og være klok nok til å trekke seg tilbake når slikt fremkommer. Men ikke FØR man iheletatt har gitt mennesker en sjanse, bare fordi det finnes slike mennesker! For de er i mindretall! 3
HalldirV2 Skrevet 10. oktober 2018 #11 Skrevet 10. oktober 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser på nrk1 nå. Det er om overgrep. En kvinne forteller (anonymt) at hun ikke hadde fått så mye oppmerksomhet, møtte en fyr som ga henne oppmerksomhet. Beskriver han med alle de ordene som enhver mann blir beskrevet. "snill""omtenksom" osv. Og jeg blir egentlig bare trist. Jeg har falt for veldig forskjellige menn. Men sistnevnte la opp til at vi skulle bli bedre kjent. Han er nå seg, har aldri hørt noe stygt om han. Men han er omtenksom. Problemet mitt er at jeg blir redd alle som fremstår omtenksomme etter hvert. De snur sikkert helt om den dagen vi flytter sammen. Tenker jeg. Og så blir jeg en av alle disse kvinnene som lot seg forføre. Jeg vet ikke hvor grensa for å være RAUS med komplimenter går, eller for å være snill. Jeg vil vel tro de fleste som er i fine forhold også vil beskrive partner som snill og omsorgsfull. Så jeg som kvinne har to valg. Å fortsette som jeg gjør. Fryse ut de jeg liker som vil bli bedre kjent/viser interesse. Og forbli singel, veldig kjedelig, men man slipper straffen i det minste. Gi etter for følelsene mine, bli straffet, gå og vente på når det starter. Kvinnen sier at mannen lever livet videre. Hun er den som sitter igjen med skam, angst og livet ødelagt. Men dette tror jeg bare er et bevis på at kvinner er avhengige av erkjennelse. "jeg ble jo forført", er jo det som sies hele tiden. Anonymkode: 3b465...0ce Tror du overanalyserer dette alt for mye, og dessuten blir dette veldig kjønnsfokusert. Har du noen gang stoppet opp og prøvd å se ting fra en manns perspektiv? I så fall bør du ha kommet fram til den samme konklusjonen som gjelder deg selv og kvinner, menn lar seg også forføre, menns hjerter knuser de og, og menn sitter også igjen med en følelse av skyld og skam. Vi er ikke så ulike, vi kvinner og menn. Menn har følelser de også, og den samme frykten som kvinner har når det kommer til å bli dumpet, såret, eller "lurt" i et forhold. Nå som det er ryddet av veien, så er forhold en skummel ting, og det er en reell fare for at man sitter igjen med et knust hjerte og følelsen av å være en tosk. Det hører med, og det gjør liksom hele denne dansen så fryktelig spennende også, melankolsk, dyster, samtidig glad og sprudlende...dette er jo en av tingene som virkelig gjør livet levende, på godt og ondt. Men skal man vinne må man våge, så enkelt er det. Hjertet ditt vil bli knust, kanskje opp til flere ganger. Men slik vokser du, du får erfaring, du lærer deg hva som er riktig for deg og hva som er feil. 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #12 Skrevet 10. oktober 2018 Dette her som TS skriver fatter jeg absolutt ingenting av. Hva er poenget hennes? Anonymkode: be2ef...4a8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #13 Skrevet 10. oktober 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette her som TS skriver fatter jeg absolutt ingenting av. Hva er poenget hennes? Anonymkode: be2ef...4a8 Slik JEG tolker henne så må kvinner enten velge å fremstå som dumme og naive som valgte å bli forført og endte opp som mishandlet på en eller annen måte i et forhold, eller så må vi velge å være alene. Anonymkode: a1650...3c9 1
Gent82 Skrevet 10. oktober 2018 #14 Skrevet 10. oktober 2018 Det skulle vært en ordning sånn at gode oppegående folk fikk et dokument på det og et kvalitetsstempel. Det ville gjort jakten på kjærligheten mye enklere. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #15 Skrevet 10. oktober 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: På grunn av mye negativ (seksuell) oppmerksomhet i min barndom og ungdomstid. Pluss de mennene som moren min og storesøsteren min har og er sammen med, velger jeg å være ensom, alene og singel. Jeg velger heller det, enn et helvete med fysisk og psykisk vold, rusmisbruk og krangling. Jeg orker det ikke. Jeg vil ikke ha mer av slikt i livet mitt, og for å unngå det må jeg være alene. Anonymkode: 0a948...b60 Det er nok mange kvinner som opplever det slik, dessverre. Og til de som kritiserer kjønnsfokus o.l.: Det er beviselig langt flere menn enn kvinner som utfører seksualovergep, voldtekter og annen grov vold, det aller meste skjer i relasjoner. Majoriteten av ofre for seksualforbrytelser er av hunkjønn. Majoriteten av de mennesker som unngår nære relasjoner pga. frykt for flere seksuelle overgrep er av hunkjønn. Så ja - dette er virkelig et kjønnet problem. Anonymkode: 38672...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #16 Skrevet 10. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og til de som kritiserer kjønnsfokus o.l.: Det er beviselig langt flere menn enn kvinner som utfører seksualovergep, voldtekter og annen grov vold, det aller meste skjer i relasjoner. Majoriteten av ofre for seksualforbrytelser er av hunkjønn. Majoriteten av de mennesker som unngår nære relasjoner pga. frykt for flere seksuelle overgrep er av hunkjønn. Så ja - dette er virkelig et kjønnet problem. Anonymkode: 38672...cdf For at det skal være et kjønnet problem må det være forskjell på ofre og ofre og overgriper og overgriper. Er alle ofre ofre, eller er det forskjell på ofrene? Hva er forskjellen? Er alle overgripere overgripere eller er det forskjell på overgriperne? Hva er forskjellen på overgriperne? Det er flere menn enn kvinner som kjører i beruset tilstand. Likevel bekjemper vi kjøring i beruset tilstand (med kjønnsnøytrale lover, med politi som tar lovbruddet like alvorlig, uavhengig av kjønn på lovbryteren). Det er ganske enkelt fordi den som kjører i beruset tilstand og kjører ihjel et barn har drept det barnet uavhengig av kjønn på forbryteren. Barnet er 100% dødt uavhengig av hvem som kjørte i beruset tilstand. På samme måte er offeret traumatisert for livet, uavhengig av kjønn på overgriperen og uavhengig av kjønn på offeret. Argumenter for saken din! Ikke vær feig og trekk deg nå. Jeg vil se noen gode argumenter fra din side på dette. Anonymkode: 39e2b...e65 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #17 Skrevet 10. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: For at det skal være et kjønnet problem må det være forskjell på ofre og ofre og overgriper og overgriper. Er alle ofre ofre, eller er det forskjell på ofrene? Hva er forskjellen? Er alle overgripere overgripere eller er det forskjell på overgriperne? Hva er forskjellen på overgriperne? Det er flere menn enn kvinner som kjører i beruset tilstand. Likevel bekjemper vi kjøring i beruset tilstand (med kjønnsnøytrale lover, med politi som tar lovbruddet like alvorlig, uavhengig av kjønn på lovbryteren). Det er ganske enkelt fordi den som kjører i beruset tilstand og kjører ihjel et barn har drept det barnet uavhengig av kjønn på forbryteren. Barnet er 100% dødt uavhengig av hvem som kjørte i beruset tilstand. På samme måte er offeret traumatisert for livet, uavhengig av kjønn på overgriperen og uavhengig av kjønn på offeret. Argumenter for saken din! Ikke vær feig og trekk deg nå. Jeg vil se noen gode argumenter fra din side på dette. Anonymkode: 39e2b...e65 Hva er saken din da? Hva vil du egentlig fram til? Anonymkode: 38672...cdf
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #18 Skrevet 10. oktober 2018 Tja.. det går an å bergense følelser til annen person har vist i handling/ord/ tid, at dette er ektefølt, alt annet må man kvitte seg med. Anonymkode: 13fe7...a1d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #19 Skrevet 10. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er saken din da? Hva vil du egentlig fram til? Anonymkode: 38672...cdf At overgrep må bekjempes. At overgripere er overgripere uavhengig av kjønn og ofre er ofre uavhengig av kjønn. Du vet, den motsatte holdningen som du har, at ikke alle overgripere er overgripere og at ikke alle ofre er ofre. Jeg fikk bare ikke med meg noen argumenter for påstanden din. Er det derfor du er så interessert i å diskutere person, meg, heller enn sak? Fordi du innser at du ikke har noen argumenter? Anonymkode: 39e2b...e65 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #20 Skrevet 10. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: At overgrep må bekjempes. At overgripere er overgripere uavhengig av kjønn og ofre er ofre uavhengig av kjønn. Du vet, den motsatte holdningen som du har, at ikke alle overgripere er overgripere og at ikke alle ofre er ofre. Jeg fikk bare ikke med meg noen argumenter for påstanden din. Er det derfor du er så interessert i å diskutere person, meg, heller enn sak? Fordi du innser at du ikke har noen argumenter? Anonymkode: 39e2b...e65 Jeg er helt enig i at overgrep må bekjempes, uansett hvem ofrene eller overgriperne er, og har ikke gitt uttrykk for noe annet heller. Denne tråden handler uansett om kvinners frykt for å utsettes for overgep av menn de har relasjoner til, pga. negative opplevelser de har hatt tidligere, og jeg påpeker noen faktiske forhold som har skapt dette problemet. Majoriteten av ofrene for seksualforbrytelser er kvinner, og majoriteten av overgriperne er menn. Majoriteten av kvinner er heterofile, og det vil da være mest aktuelt å skulle forholde seg til menn mtp. kjærlighetsliv. For de kvinnene som har så negative opplevelser med menn som f.eks. voldtekt, har dette bidratt til bl.a. en frykt for seksuell kontakt med menn. Noen velger da å forholde seg til kvinner istedet, eller å være alene. Ønsket om nærhet er der som regel, men frykten er dessverre sterkere. Seksualitet har så til de grader med kjønn å gjøre, det er kjønnsdrifter og kjønnslig aktivitet. Seksualisert voldsbruk rammer ekstra hardt hva følelsesliv angår, og påvirker seksualiteten direkte, og evnen til å føle trygghet i seksuelle forhold. Jeg har ikke uttrykt noe om din person, bare spurt om klargjøring av hva du mener. Du ser forskjellen? Jeg spør om hva du mener med formuleringer som: "Ikke alle ofrene er ofre, ikke alle overgripere er overgripere". Anonymkode: 38672...cdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå