AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Har ei datter på 14. Håret hennes blir fett bare timer etter at hun vasket det. Har prøvd å bytte sjampo og sånt, men ingenting hjelper. Hvorfor skjer dette? Anonymkode: 9480e...0b1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #2 Skrevet 10. oktober 2018 Har dere vært hos frisøren? En frisør kan se på hodebunnen hennes og kanskje finne årsaken. Eventuelt er hudlege også et alternativ, men det vil eventuelt frisøren ta opp om nødvendig. Anonymkode: 2fa63...252 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3 Skrevet 10. oktober 2018 Hva slags sjampo har du prøvd? Jeg kan ikke bruke sjampo for volum eller normal hår ellers blir det bare livsløs og ikke bra. Anonymkode: 6b781...1cb
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #4 Skrevet 10. oktober 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ei datter på 14. Håret hennes blir fett bare timer etter at hun vasket det. Har prøvd å bytte sjampo og sånt, men ingenting hjelper. Hvorfor skjer dette? Anonymkode: 9480e...0b1 Mnår kroppen og hodebunnen utskiller produkter så blir håret fett. Det er en ting som hjelper, og det er å vaske håret med en mild shampoo gjerne av typen volumshampoo som gir håret litt "løft" fra hodebunnen. Har hun andre problemer i form av kviser eller mye menssmerter? Hvis ikke så er daglig hårvask det som hjelper henne å se og å føle seg vel. Eller dere får ta en prat med helsesøster eller lege for å se at hun er "frisk". Tryllemidler finnes ikke, uansett hvilke oppløftende svar du måtte få i tråden her. Anonymkode: a025d...a1d 1
Antoinette Skrevet 10. oktober 2018 #5 Skrevet 10. oktober 2018 Ta henne med til en ordentlig frisør for en hodebunnsanalyse og følg opp hjemme med gode produkter. Ikke mer First Price, Define og annen drit. 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 Ofte skiller hodebunnen ut ekstra fett fordi den er dehydrert. Særlig om man bruker mye produkter eller vasker håret ofte. Man stripper hodebunnen for fukt. Det kan være verdt å prøve en god fuktkur i hodebunnen og håret et par ganger i uken. Det fungerte iallefall for meg. Anonymkode: cf411...4ad
Carrot Skrevet 10. oktober 2018 #7 Skrevet 10. oktober 2018 Enig med Antoinette! Samtidig er måten man vasker håret på med på å avgjøre resultatet, og hvor ofte man "fingrer" med håret gjennom tiden etterpå..
Milanos Skrevet 10. oktober 2018 #8 Skrevet 10. oktober 2018 Hvis man vasker håret for ofte blir det fett nesten med en gang. Tror det har mye å si hbor mye balsam man bruker og hvor høyt opp mot hodebunnen man tar det. Ville nok gjort som de andre sier, ta henne med til frisør og få anbefalt noe som passer håret bedre 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #9 Skrevet 10. oktober 2018 Ikke bruk balsam, det er første bud. Prøv fungoral eller sebamed mot flass (begge apotek) hjelper enormt mot fett hår! Anonymkode: 553e4...58d 1
Blingblingtahei Skrevet 10. oktober 2018 #10 Skrevet 10. oktober 2018 Ungdom har jo ofte fett hår, det er jo mye hormoner I sving som igjen gjør at håret blir fett. Kjøp en sjampo uten silikon, gjerne fra frisør og få noen tips i samme slengen. Tror nok problemet vil gå over etterhvert som hun blir eldre, men jo oftere hun vasker håret jo fortere vil det bli fett og det vil ikke forsvinne før hun slutter å vaske håret dagelig. 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #11 Skrevet 10. oktober 2018 Hvor ofte vasker hun det? Bruker hun balsam i hodebunnen eller kun på tuppene? Anonymkode: 35fe7...4c1
Gjest Karkta Skrevet 10. oktober 2018 #12 Skrevet 10. oktober 2018 Henger meg på andre her angående dette med å vaske håret for ofte. Samt bruk av shampoo, hårkurer, balsam og andre hårprodukter. Var selv plaget med alt for fett hår i tenårene på grunn av over vasking av det. Selv om man dusjer hver dag, kanskje opp til flere ganger om dagen om ungdommen driver med idrett osv. kan man lett bruke en badehette slik at man ikke vasker håret hver gang man dusjer, og kanskje bare vaske selve håret 1 - 2 ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #13 Skrevet 15. oktober 2018 Har hatt samme problem i mange år... bare the body shop sin fuji hair scrub som funker for meg, bruker den som sjampo. så bare balsam i tuppene. Anonymkode: 10257...de8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #14 Skrevet 15. oktober 2018 On 10/10/2018 at 11:52 AM, Antoinette said: Ta henne med til en ordentlig frisør for en hodebunnsanalyse og følg opp hjemme med gode produkter. Ikke mer First Price, Define og annen drit. First Pricce-sjampoen har kommet best ut i test mot dyre frisjørsjampoer flere ganger. Sjelden jeg er uenig med deg, men her må du oppdatere kunnskapen din. Anonymkode: 25781...3de
pedagog Skrevet 15. oktober 2018 #15 Skrevet 15. oktober 2018 Hun er 14 år, det er helt normalt. Verken å vaske for ofte eller for sjelden er årsaken. Årsaken er hormoner, ganske enkelt.
Måbarefåsiat... Skrevet 15. oktober 2018 #16 Skrevet 15. oktober 2018 Min guttunge er midt i puberteten og har fett hår som bare det. Sykkelhjelm og lue hjelper ikke på, akkurat. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #17 Skrevet 15. oktober 2018 45 minutter siden, pedagog skrev: Hun er 14 år, det er helt normalt. Verken å vaske for ofte eller for sjelden er årsaken. Årsaken er hormoner, ganske enkelt. Tenker at det er riktig det du sier her, men tenker også at det er mulig å forsøke å gjøre noe med det likevel. Er enig med dere andre som foreslår en tur til en god frisør og dette med å ikke vaske håret for ofte. Man må igjennom en periode med fett hår da, men det blir bedre på sikt. En annen ting kan også være at hun har tørr hodebunn slik at hodebunnen skiller ut mer "fett" for å smøre den tørre hodebunnen, og som da gir fett hår. Dette var mitt problem, som ble mye bedre etter at jeg brukte Cosmica for tørr hodebunn fra apoteket. Og balsam/kurer skal kun brukes i lengdene, ikke inn mot hodebunnen. Anonymkode: 84df8...563
pedagog Skrevet 15. oktober 2018 #18 Skrevet 15. oktober 2018 20 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker at det er riktig det du sier her, men tenker også at det er mulig å forsøke å gjøre noe med det likevel. Er enig med dere andre som foreslår en tur til en god frisør og dette med å ikke vaske håret for ofte. Man må igjennom en periode med fett hår da, men det blir bedre på sikt. En annen ting kan også være at hun har tørr hodebunn slik at hodebunnen skiller ut mer "fett" for å smøre den tørre hodebunnen, og som da gir fett hår. Dette var mitt problem, som ble mye bedre etter at jeg brukte Cosmica for tørr hodebunn fra apoteket. Og balsam/kurer skal kun brukes i lengdene, ikke inn mot hodebunnen. Anonymkode: 84df8...563 Det eneste som kan gjøres er å vente noen år. Å styre med hudpleier, lege osv er bare tull. Dette er hormonelt og helt vanlig hos en tenåring. Tørr hodebunn har hun garantert ikke.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #19 Skrevet 15. oktober 2018 Som de andre sier: det er hormonelt og helt normalt. Hvis det plager henne: spons en god shampo til henne (frisørshampo) og se om det er blir noen forskjell. Hun kan ellers prøve med å unngå alt av stylingprodukter og la håret være mest mulig i fred. Anonymkode: 59a8a...031
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #20 Skrevet 15. oktober 2018 Kjøp tørrshampoo til henne. Jeg har hatt superfett hår hele livet, har prøvd alle shampooer, har vært hos frisør og hudlege mange ganger, men hodebunnen min produserer bare mer olje enn normalt. Jeg bruker batiste tørrshampoo, og tar det i nyvasket rent hår. Da suger den til seg olje i løpet av dagen. Jeg sprayer også rikelig i håret før jeg legger meg, og da kan jeg faktisk gå en dag i mellom vask. Trikset er utentvil å bruke tørrshampoo forebyggende riktignok. FØR det blir fett, med en gang det er tørt. Anonymkode: 2b761...688
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå