Gå til innhold

Barn på samvær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man, eller hvordan hadde du stilt deg til om far/mor til ditt/dine barn drikker endel alkohol hver helg, dette medan han/hun har samvær med barnet/barna, vi snakker 1 flaske 40% hver helg og 1 6'er med øl. Har man ret til å nekte samvær? Samvær uten overnatting? Barna er 8-10 år. 

Få høre hva dere synest. 

Anonymkode: e9c19...ed2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er alt dette på en kveld? Det er ikke ok, selvfølgelig er det ikke det. Man blir ganske beruset av slike mengder og det er ikke forenlig med ansvar for barn. Hadde tatt det opp med forelderen i første omgang og eventuelt rådført meg med barnevernet om jeg ikke nådde frem. 

Anonymkode: 284e6...6cc

Skrevet

Alt dette er fordelt på fredag og lørdag. Han/hun har aldri på 25 år vore uten denne mengde alkohol i helgene. Har pratet masse om denne vanen uten at det går inn, blir bare pottesur.. Feriene er det nesten hver dag. 

Skrevet

Man skal aldri overlate ungene sine til noen som man ikke er sikker på er i stand til å ta vare på dem.  Gjør man det, er man selv en uansvarlig forelder. 

Jeg hadde umiddelbart bedt om et møte via Familievernkontoret, og tatt opp min bekymring.  Forsøk å komme fram til enighet slik at barnas rett til samvær med begge foreldrene imøtekommes.  

• Liker 1
Skrevet

Takk for innspill! 

Skrevet

Hadde aldri i verden godtatt det. Om vedkommende ikke kan holde seg edru den korte perioden barna er der, bør samværet avlyses. Kontakt familievernkontoret for hvordan du skal gå videre. Barna kan ikke ha det sånn.

Anonymkode: 41e09...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...