Gå til innhold

Menn kan ikke ha kvinnelige venner???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal ikke mannfolka få lov til å ha kvinnelige venner selvom de er gift eller har kjæreste/samboer??

Hører om mange menn som bare har kompiser og ikke venninner fordi de er redd for å at kjæresten skal tro han er utro etc etc..

Anonymkode: 2f42e...bb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi menn går bare rundt med tanker om å stikke sin pikk i henne. Det er kun og bare derfor menn er vennlige mot oss kvinner. De har et håp om at venninnen deres skal bli singel så han kan ligge med henne. Eller kanskje få ligget med henne likevel. Det er alt menn tenker på.

Anonymkode: 4b8a4...f92

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi menn går bare rundt med tanker om å stikke sin pikk i henne. Det er kun og bare derfor menn er vennlige mot oss kvinner. De har et håp om at venninnen deres skal bli singel så han kan ligge med henne. Eller kanskje få ligget med henne likevel. Det er alt menn tenker på.

Dummeste jeg har hørt! For en utrolig generaliserende tanke! 

Jeg har mange kompiser, noen av dem har nok i sin tid håpet på at det skulle bli noe mer, men mange er også kun svært gode venner, barndomsvenner som ikke kunne ha tenkt seg ‘å stikke pikken i meg’. Mange har samboere/er gift. 

Menn kan absolutt ha kvinnelige venner, på lik linje som at kvinner kan ha mannlige venner! Lar man ikke samboeren sin ha venner av motsatt kjønn, så er man rett og slett altfor usikker på både seg selv og forholdet. Jeg hadde revurdert hele forholdet mitt, om jeg ikke stolte såpass på kjæresten at jeg lot han ha sine kvinnelige venner. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg har alltid hatt mannlige venner, studiekamerater, kollegaer, treningskompiser etc. Aldri har noen av de lagt an på meg selv om mulighetene har vært der. Trofaste, skikkelige menn, som fint kan ha vennskap uten at det er «noe mer». Men vi henger ikke for å henge og drikke vin, liksom, vi er jo sammen på ulike aktiviteter, konsert, trening, kurs, lønningspils, evt ta en kjapp kaffe for å prate om noe spesielt.  Og mannen min får ha venninner på samme måte, selvfølgelig. 

• Liker 4
Skrevet

Kanskje mennene her inne kan svare på det? 

Anonymkode: cc2f6...5ed

• Liker 2
Skrevet

Min mann er ikke interessert i å være venner med kvinner han ikke synes er tiltrekkende. Da er jeg litt skeptisk må jeg si. Jeg baserer ikke vennskap på hvor tiltrekkende folk er. 

Anonymkode: 9df63...7c8

• Liker 9
Skrevet

Når man er voksen, og skal ha 100% jobb, familie, et par unger, trening og kanskje en hund som skal gås tur med to ganger om dagen, og en hobby, samt sviktende helse og energi med årene, så har ikke folk flest så mye tid til venner. Hørt om tidsklemma? De fleste har knapt nok tid til å opprettholde en sunn livsstil. Venner av motsatt kjønn er i hovedsak noe unge folk driver på med før de etablerer seg. 

Anonymkode: e54e1...173

• Liker 7
Skrevet

Fordi dama di liksom skal være bestevennen din. 

Anonymkode: 9821b...1a4

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi dama di liksom skal være bestevennen din. 

Anonymkode: 9821b...1a4

Man trenger input fra omverdenen. Det er urealistisk å tro at en partner dekker alle behov.

• Liker 6
Skrevet

Det er sant, menn tiltrekkes først og fremst av kvinnens seksuelle attraktivitet. Men dette er bare i første omgang. Jeg kan nok vanskelig forestille med å bli "venn" med en kvinne bare for vennskapets skyld, men det er fordi den seksuelle attraksjonen kommer i veien. Likevel har jeg kvinnelige venner, som er helt uaktuelle som noe mer. Fordi jeg har blitt kjent med dem, og dermed blitt bevisst deres personlige egenskaper som jeg setter pris på, utover den ytre attraksjon.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man er voksen, og skal ha 100% jobb, familie, et par unger, trening og kanskje en hund som skal gås tur med to ganger om dagen, og en hobby, samt sviktende helse og energi med årene, så har ikke folk flest så mye tid til venner. Hørt om tidsklemma? De fleste har knapt nok tid til å opprettholde en sunn livsstil. Venner av motsatt kjønn er i hovedsak noe unge folk driver på med før de etablerer seg. 

Anonymkode: e54e1...173

Det er bare tøys. Men kanskje det er sånn for deg?

Anonymkode: e5ee7...03d

• Liker 4
Skrevet

Jeg er kvinne og har mannlige venner(og de har jo følgelig minst en kvinnelig venn, altså meg). Jeg tenker at folk som ikke har venner av motsatt kjønn virkelig går glipp av noe, jeg kan faktisk ikke tenke meg et liv uten at de er vennene mine. Jeg har venner som jeg synes både er fysisk attraktive og de som ikke er det sånn forøvrig.

Jeg har reist mye, bodd i utlandet både her og der, og dette er nærmest noe særnorskt, at man ikke skal ha venner av motsatt kjønn. Noe som er helt absurd i det som liksom skal være verdens mest likestilte land. Å velge venner basert på kjønn blir det samme som å velge venner basert på hudfarge. Man velger venner basert på kvalitetene deres, ikke noe annet.

Anonymkode: a8735...38c

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som man spør på Kvinneguiden, så får man svar... 

Anonymkode: bab7b...7e3

• Liker 1
Skrevet

Skulle gjerne hatt noen nære mannlige venner. Menn er på mange måter mer behagelige å omgås. 

Anonymkode: d4914...5b3

Skrevet

Skrevet
3 timer siden, Pingeting skrev:

Dummeste jeg har hørt! For en utrolig generaliserende tanke! 

Jeg har mange kompiser, noen av dem har nok i sin tid håpet på at det skulle bli noe mer, men mange er også kun svært gode venner, barndomsvenner som ikke kunne ha tenkt seg ‘å stikke pikken i meg’. Mange har samboere/er gift. 

Menn kan absolutt ha kvinnelige venner, på lik linje som at kvinner kan ha mannlige venner! Lar man ikke samboeren sin ha venner av motsatt kjønn, så er man rett og slett altfor usikker på både seg selv og forholdet. Jeg hadde revurdert hele forholdet mitt, om jeg ikke stolte såpass på kjæresten at jeg lot han ha sine kvinnelige venner. 

Ikke for å være ufin - men da er du ikke fin nok. Menn kan ikke ha FINE venninner. Sånn er det bare.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg hadde en venninne tidligere som jeg på ingen måte noengang hadde romantiske eller seksuelle tanker om. Så ja, det går.

Men tror det hadde vært vanskeligere om jeg hadde en venninne som var skikkelig fin.

Endret av æøå*
Skrevet

Det å si at menn ikke kan ha et vennskapelig forhold til en kvinne, er som å si at to lesbiske kvinner eller to homofile menn - ikke kan ha venner av samme kjønn og legning i frykt for å bli lagt an på.

Så idiotisk at man i det hele tatt orker å diskutere dette temaet. Kjønn spiller da ingen rolle for vennskapet sin del. Jeg har mange mannlige venner, men de fleste har dame. Ingen har lagt an på meg.

Anonymkode: 83c52...3a2

• Liker 4
Skrevet
40 minutter siden, FrodeF said:

Ikke for å være ufin - men da er du ikke fin nok. Menn kan ikke ha FINE venninner. Sånn er det bare.

Det er bullshit!

Anonymkode: e5ee7...03d

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, FrodeF skrev:

Det kan godt hende at de ikke synes jeg er fin nok, jeg er dog fornøyd med utseende mitt, men jeg forstår jo at alle har forskjellig smak 🙂

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...