AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Vi leier ett hus, bodd her i ca 1 1/2 år nå, skal bo her 6 mnd til. De vil leier av bodde her før vi flyttet inn og skal flytte tilbake når vi flytter ut. Nå er jeg redd for at de kommer til å kreve oss for mye av depositumet pga slitasje. Vi flyttet inn med en sønn på 7-8mnd og fikk en til etter å ha bodd her ca 8 mnd. Jeg var i jobb ca 2 mnd, da var mannen hjemme med sønnen. Så ble jeg sykemeldt og vi var hjemme alle sammen i ca 3mnd før mannen fikk seg ny jobb. Har gått hjemme med begge barna og mannen skal gå hjemme med de noen mnd. Siden vi har oppholdt oss MASSE i stua/på kjøkkenet, har gulvene blitt betydelig slitt. Vi har hund i tillegg.. Jeg tenker det er over "normal slitasje" om barna hadde vært i barnehage og vi på jobb, men her har det vært folk konstant. Vi må jo kunne bruke hjemmet så mye vi vil tross alt. Hva tenker dere? Kan de kreve oss for over normalt slitte gulv når det er brukt så flittig? Andre deler av huset syns det ikke at vi har vært egentlig. Har ikke råd til å bruke masse av depositumet på nye gulv🙈 Anonymkode: 3b736...ad3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #2 Skrevet 10. oktober 2018 Hund er nok ikke å regne som normal slitasje. Anonymkode: 2e046...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3 Skrevet 10. oktober 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hund er nok ikke å regne som normal slitasje. Anonymkode: 2e046...0e3 Vil tro at om huseier godkjente hundehold, så kan de ikke si noe på det i ettertid. De må jo ha visst at slitasjen ble deretter. Anonymkode: 80bcf...4e5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #4 Skrevet 10. oktober 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi leier ett hus, bodd her i ca 1 1/2 år nå, skal bo her 6 mnd til. De vil leier av bodde her før vi flyttet inn og skal flytte tilbake når vi flytter ut. Nå er jeg redd for at de kommer til å kreve oss for mye av depositumet pga slitasje. Vi flyttet inn med en sønn på 7-8mnd og fikk en til etter å ha bodd her ca 8 mnd. Jeg var i jobb ca 2 mnd, da var mannen hjemme med sønnen. Så ble jeg sykemeldt og vi var hjemme alle sammen i ca 3mnd før mannen fikk seg ny jobb. Har gått hjemme med begge barna og mannen skal gå hjemme med de noen mnd. Siden vi har oppholdt oss MASSE i stua/på kjøkkenet, har gulvene blitt betydelig slitt. Vi har hund i tillegg.. Jeg tenker det er over "normal slitasje" om barna hadde vært i barnehage og vi på jobb, men her har det vært folk konstant. Vi må jo kunne bruke hjemmet så mye vi vil tross alt. Hva tenker dere? Kan de kreve oss for over normalt slitte gulv når det er brukt så flittig? Andre deler av huset syns det ikke at vi har vært egentlig. Har ikke råd til å bruke masse av depositumet på nye gulv🙈 Anonymkode: 3b736...ad3 Tok du bilder før dere flyttet inn slik at du kan sammenligne før dere flyttet inn og etter at dere har flyttet inn? Gulv blir ikke så enormt slitt av at mennesker lever normale liv på dem i ca. To år, men hund sliter nok en del. Så du må nesten beregne at du må dekke nye gulv dersom gulvene er så ille som du gir uttrykk for. Du kan ikke bare bo i leiebolig og ikke ta vare på huset. Anonymkode: 011a6...573
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #5 Skrevet 10. oktober 2018 Tja. Avhengig av gulv, utgangspunkt og avtaler. Vi leier ut en leilighet der vi har akseptert dyrehold med flere dyr. Vi la et ekstremt slitesterkt høytrykkslaminat gulv og har ikke sett slitasje på 5 år. Jeg ville forventet slitasje med dyr, så hadde ikke styra så mye med det om det ble slitasje. Den andre leiligheten jeg leier ut har et billig parkettgulv. Jeg ønsker ikke barn og dyr i den leiligheten. Her ser vi større slitasje (over 10 år), men har forståelse for det pga billig gulv og liten leilighet uten entre til å ta av seg sko. Så har vel en forventing om større slitasje her. Dere skal ivareta leiligheter dere bor i, men dere skal jo få lov å leve normalt! Det som er viktigst for meg er at leieboer gir beskjed om slike ting, så ordner det seg. Anonymkode: 7e8a5...232
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 Takk for svar! Ser det er lett å skylde på hunden her, men har leid i mange år med hund uten at gulvene har blitt spesielt slitt. Det er først med barn i hus at det har gått ille. Jeg tenker en kombinasjon av vilter guttunge(det er helt umulig å ta i mot alt som blir kastet når du ammer et spedbarn samtidig) og veldig lite barnevennlige gulv..jaja, tipper gulvet er billig å bytte ut om det kommer til det😂 Anonymkode: 3b736...ad3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå