Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er forskjell på eau de toilette eau de parfume? Er toilette den samme duften som parfume i sterkere variant? Må bestille via nett så har ikke mulighet til å lukte før kjøp. Vet toilette selges på blant annet kicks etc. Takk for hjelp :) 

Anonymkode: 3ba1f...fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eau de toilette er mer flyktig, duften forsvinner raskere.  Jeg kjøper alltid Eau de parfume.  

Anonymkode: f6ef9...d16

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eau de toilette er mer flyktig, duften forsvinner raskere.  Jeg kjøper alltid Eau de parfume.  

Anonymkode: f6ef9...d16

Men gjelder det for soleil blanc også?

Skrevet

Det gjelder for all godlukt. Eau de toilette  synes jeg forsvinner alt for fort.

Skrevet

Men det jeg spør om er om Tom Ford soleil blanc eau de parfum lukter det samme som toilette? Ikke varigheten.. 

Skrevet

Ja selvfølgelig lukter de det samme! Det er jo samme godlukt, men eau parfum er ikke så mye "utspedd" eau de toilette.

Skrevet
17 timer siden, Belima skrev:

Ja selvfølgelig lukter de det samme! Det er jo samme godlukt, men eau parfum er ikke så mye "utspedd" eau de toilette.

Hvorfor lukter ikke Estee Lauder bronze goddess eau fraiche og bronze goddess intense parfume det samme da? Hvis det er det samme mener du? De to variantene lukter helt forskjellig. 

Skrevet

Leste om de fra Estee Lauder og ser jo at de to har en del forskjellige ingredienser, noe som overrasket meg. Har selv brukt dufter fra Estee Lauder, men aldri tenkt den muligheten før. Jobbet som ung i parfymeri og lærte bare at det var forskjell på varighet av duften i forhold til styrke. Eau de perfume og eau de toilette. Det samme sies når jeg spør i parfymerier i dag.
Beklager at jeg ikke kan svare deg mer utfyllende.

Skrevet
23 timer siden, Belima skrev:

Leste om de fra Estee Lauder og ser jo at de to har en del forskjellige ingredienser, noe som overrasket meg. Har selv brukt dufter fra Estee Lauder, men aldri tenkt den muligheten før. Jobbet som ung i parfymeri og lærte bare at det var forskjell på varighet av duften i forhold til styrke. Eau de perfume og eau de toilette. Det samme sies når jeg spør i parfymerier i dag.
Beklager at jeg ikke kan svare deg mer utfyllende.

Jeg har begge bronze goddess variantene. Kjøpte først skinsent og likte den såpass godt at jeg ville ha den i en sterkere versjon som satt lenger på huden. Bestilte eau de parfum versjonen på nett og ble så skuffa når den kom. Bronze goddess skinsent minner meg om sol, kokos, solkrem og litt vanilje. Eau de parfum lukter krydder, orientalsk og musk. Derfor jeg lurte på om det er slik med soleil blanc også. For likte ikke toilette versjonen, men leser at folk synes eau de parfum lukter mer kremete, kokos og vanilje. Skulle gjerne luktet på den før evt kjøp. Men ingen parfymerier har den i nærheten av meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...