Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en del hull i CV-en.

Det dreier seg stort sett om forsinkelser i studiet på grunn av prestasjonsangst, depressjoner og usikkerhet.

Forhåpentligvis sitter jeg med Cand.polit. etter jul. Jeg kommer nok ikke til å gå for de mest ambisiøse jobbene (departement o.l.), men hva skal jeg skrive på cv-en for periodene som bare kokte vekk til ingenting?

Et alternativ er å bare la det være hull, så får de heller spørre på intervjuet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på arbeidssøker-kurs og da sa han at det var bedre å skrive noe enn å la det være hull.

Du kan jo f eks skrive hjemmeværende? Det skrev jeg istedenfor arbeidsledig...

Gjest gjest1
Skrevet

Er du sikker på at du ikke reiste rundt jorden i den perioden? 8)

Hull på CV anbefales ikke.

Skrevet

Hadde du småjobber e.l. da disse hullene dukket opp? Gikk du kurs eller passet barn?

Hva som helst kan brukes, men det kan bli negativt om du forteller hele sannheten.

Jeg synes også at det er greiere med hull under utdannelse enn etter utdannelse. Man kan jo godt ta seg noen månder fri for å finne ut hva man vil videre og evt. reise, ta et vikariat m.m.

Jeg ville prøvd å fulle de fleste hullene. Hvis du lar det stå åpent kan det hende at du går glipp av intervjuer og da får du ikke noen sjanse til å forklare deg.

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Hull under utdannelsen trenger ikke å se så ille ut hvis det ikke dreier seg om for mange år. Et 2-årig studium kan godt "kamufleres" som treårig. Folk skjønner at det dreier seg om forsinkelser - det er da ganske vanlig.

Vær litt raus med årstallene og fyll inn studiet med fagene. Mange vet ikke hva en "grad" betyr og ved å være spesifikk iht. hvilken kurs du har tatt, vil du også kunne fylle inn med verdifull informasjon.

Eks:

2001-2003: markedsføring, kvalitativ metode, strategi 1

2003-2005: Organisasjonsfag, ledelse,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...