Gå til innhold

Jeg er fra en sånn "kjedelig" realistisk familie, og så er jeg den jeg er......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker familien min. Men mamma er den eneste som fant seg mann fra andre kanten av landet og fikk barn med han (meg). Hun endte selv opp med en mann fra hjembygda si (vår) til slutt. Hun flyttet tilbake så fort hun var ferdig med utd. 
Hele familien min er veldig lik. Omtrent alle bor i samme bygd, noen et par mil unna. Det er ikke noe galt med familien min på den måten, saken er at jeg er så forbanna annerledes, og skyldes dette at jeg kan ha arvet min far? Han har ikke bodd i Norge på kjempe mange år og jeg vil ikke bo i Norge. 
INGEN i min familie liker oppmerksomhet av noe slag, så ingen er ledere, ingen tar selfies, og ingen flytter utenlads. På farsiden er det visst vanlig å flytte mye på seg. 
Men jeg sitter nå og ønsker meg til et land som er mindre populært. De i min slekt reiser til Spania og Hellas på ferie. Jeg vil østover.....

Anonymkode: f63c7...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dra østover på ferie, flytt til et annet land, eller en annen by. Det er du som skal leve livet ditt, ikke familien din.

Anonymkode: 0d7a5...f9a

• Liker 5
Skrevet

Da gjør du som du selv vil og bryr deg ikke om hva slekta mener. Ikke verre enn det! Jeg har valgt bort barn og får ofte kommentarer fra foreldrene mine om det. Men det var deres lykke, ikke min. For deg er lykken å reise ut og oppdage verden, det er det for meg også. Men det er bare ikke alle som greier sette seg inn i andres livsvalg, så kanskje vil du få noen kommentarer av familien. Men du vil aldri angre på årene du reiste ut! Jeg vokste mer på de årene jeg bodde i utlandet enn de periodene jeg bodde i norge. 

Anonymkode: 4a838...7d9

• Liker 2
Skrevet

Tenker jo at du kan bli leder, ta selfie og utenlands selv om ingen i din mor sin familie har gjort det...

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet? Det er da ikke uvanlig å ta andre valg enn familien.

Anonymkode: 5ce58...f04

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du bør flytte til en by og få litt mer inntrykk? For det virker veldig rart å tenke at det skulle være en problemstilling at du vil reise på ferie til et land i øst. Men kan jo skjønne det om du fremdeles bor i den bygda.

Anonymkode: c030c...39c

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener. Noen har mer eventyrlyst og lopper i blodet enn andre. Jeg har ei venninne av sigøynerslekt, og selv om hun er født og oppvokst i Norge, med veldig norske forhold, så mener jeg man kan merke loppene i henne. Ikke rart at du undres 😊

Du gjør jo som du vil med livet ditt, og det vet du vel. Jeg forstår det som at du også er ute etter å forstå deg selv, og å finne ut om farssiden av slekta di har noen spennende mennesker du kan kjenne deg igjen i.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Skriblerinna skrev:

Jeg skjønner godt hva du mener. Noen har mer eventyrlyst og lopper i blodet enn andre. Jeg har ei venninne av sigøynerslekt, og selv om hun er født og oppvokst i Norge, med veldig norske forhold, så mener jeg man kan merke loppene i henne. Ikke rart at du undres 😊

Du gjør jo som du vil med livet ditt, og det vet du vel. Jeg forstår det som at du også er ute etter å forstå deg selv, og å finne ut om farssiden av slekta di har noen spennende mennesker du kan kjenne deg igjen i.

Fint at noen forstår. Saken min er den at jeg føler meg veldig annerledes fra familien og det er litt ensomt. 
ALLE har en partner fra distriktet her. Jeg vil ha partner i utlandet. 

Skrevet
På 10.10.2018 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Fint at noen forstår. Saken min er den at jeg føler meg veldig annerledes fra familien og det er litt ensomt. 
ALLE har en partner fra distriktet her. Jeg vil ha partner i utlandet. 

Som Skriblerinna sier, høres ut som du er i ferd med å definere deg selv og bli til den du er! Det er et steg i den prosessen å definere seg vekk fra sin familie, ta avstand fra det de gjør, for å finne sin egen vei. Når du blir eldre, kan du imidlertid finne at det er mange ting du synes er flott med din familie, og som du også vil gjøre til ditt eget. 

Kjenn på magefølelsen. Plukk verdier litt her og litt der, litt fra mamman din sin slekt, litt fra pappan, litt fra venner og litt fra deg selv. Alt sammen bidrar til å gjøre deg til deg.

Anonymkode: adc0d...f00

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...