Gå til innhold

Mattehjelp!??? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg går påbygging studieforberedende, og ønsker meg så godt resultat som mulig i matte. På første prøven vi hadde nå fikk jeg 4! :) og målet mitt er 5. Det vil si at jeg må ha 5 på neste prøve nå.

Hun har skrevet ganske utfyllende om hva det er jeg bør jobbe mere med, men jeg lurer på om noen av dere har noe tips, evt erfaringer om det hjelper å leie en privat lærer? Er en mnd igjen nå til neste prøve, så litt tid har jeg. Jeg vil bare disponere den så riktig som mulig.

Håper noen kan dele erfaringer :) blir veldig glad da! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med å leie privat lærer, men hvis du ikke har foreldre eller annen familie som kan hjelpe deg, kan du kanskje henvende deg til nærmeste lærerhøgskole og henge opp en forespørsel etter hjelp noen timer per uke. Mulig du kunne henvendt deg til administrasjonen ved skolen og spurt hvordan du best kan gå frem for å skaffe deg hjelp.

Men, i hvor stor grad du vil ha utbytte av privatundervisning avhenger mye av hvor god den private læreren/studenten er til å formidle stoffet til deg, for som i skolen ellers, så er ikke alle lærere/lærerstudenter like godt egnet.

Anonymkode: 6cda6...a75

Skrevet

Da jeg studerte hendte det at det kom opp en lapp på infotavlen fra elever ved VGS som ønsket mattehjelp. Flinke mattestudenter er vanligvis ikke vonde og be, og sikkert langt rimeligere enn å leie en lærer. Lærerhøgskolen er dog kanskje ikke rette sted å henvende seg, med tanke på ryktet de har om lave mattekunnskaper. Har du ikke et universitet i nærheten, kan eldre medelever på skolen være et alternativ.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk fra en 2 i matte til en 5’er i matte da jeg gikk opp som privatist. Jeg ble aldri klok på tall i mattetimen og tok saken i egne hender og regna mattestykker på egenhånd mye hjemme. Da gikk jeg inn på mattematikk.org å regnet alle gamle eksamensoppgaver fra 2005 og frem til idag. De regnet jeg på om og om igjen helt til jeg forsto det. 

Å regne matteoppgaver i boka var bortkasta for meg, for ekamensoppgavene gjør det veldig mye mer komplisert. Så jeg fikk ingen overaskelser eller bakoversveis når jeg fikk utlevert eksamenen 🙂

Anonymkode: 2e696...e7d

• Liker 1
Skrevet

Tror en del har nytte av privat lærer, men da må en være motivert selv og ikke tro at denne gjør jobben, og en må ha flaks med læreren. Jeg vet at en del studenter ved MatNat på UiO tar slike jobber ved siden av studiet, og underviser både som privatperson og via mer organiserte grupper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...