Mari Y Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter #21 Skrevet 19. oktober 2018 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller jo... Mobbere fortjener ikke noe godt! Anonymkode: f62b9...209 Eller på denne måten: Bli gjort oppmerksom på det at de mobber. Jobbe med holdninger. Jobbe med å endre atferd. Det er egentlig vanskelig å gi noen fasit, fordi aarsakene er i utgangspunktet ulike. Var nylig på et foredrag om politisk ekstremisme, og laerte enda mer at dersom man bare straffer folk for resten av livet så tror jeg ikke man kommer noen vei. Endret 20. oktober 2018 av Mari Y
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #22 Skrevet 20. oktober 2018 13 timer siden, Mari Y skrev: Eller på denne måten: Bli gjort oppmerksom på det at de mobber. Jobbe med holdninger. Jobbe med å endre atferd. Det er egentlig vanskelig å gi noen fasit, fordi aarsakene er i utgangspunktet ulike. Var nylig på et foredrag om politisk ekstremisme, og dersom man bare straffer folk for resten av livet så tror jeg ikke man kommer noen vei. .. Anonymkode: f62b9...209
Mari Y Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter #23 Skrevet 20. oktober 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: .. Anonymkode: f62b9...209 Jepp. Dessverre er det slik at alle mennesker kan gjøre feil. Det finnes vel knapt mennesker som bare har vaert snille hele tiden. Når det gjelder mobbing, så tror jeg det svaert ofte dreier seg om holdninger, eller oppdragelse hjemmefra. Foreldre som snakker stygt om innvandrere, funksjonshemmede, andre grupper, foran barna. Foreldre som snakker stygt overfor hverandre. Og kanskje foregaar mobbingen hjemme, og barna tar med seg holdningene videre. Så jeg tror det er viktig å ha fokus på holdninger, evt ha flere miljoe-terapeuter på skolen. Som klarer å fange opp ting som foregaar. Mer fokus på psykisk helse i skolen tror jeg også kan vaere en fordel. Alle mennesker kan gjøre feil, men det er hva man laerer av det som egentlig teller mest, er mitt poeng. Endret 20. oktober 2018 av Mari Y
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå