AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Sikkert veldig dumt spørsmål. Men jobber som ringevikarer i kommunen, når jeg skrev kontrakt var de veldig nøye med å skrive opp og godkjenne ansiennitet. Men har det noen betydning for lønnen min når jeg kun er ringevikar? Anonymkode: aed46...a5b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Hei, slik jeg forstår det, så må "påløper" ansiennitet når du har hatt over 15 eller 16 timer med arbeidserfaring i uken. Bolkene går fra enten 0 til 2 år, eller 0 til 4 år. Førstegangstjeneste, sivilforsvaret, o.l teller også som generell godkjent ansiennitet. Du får lønn etter ansiennitet, selv om du er ringevikar. Slik om du f.eks har 8 år med ansiennitet, og blir ringevikar, så får du lønn for den ansienniteten du har. Du starter ikke på null når du blir ringevikar. Anonymkode: 32c5c...2fb
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 De godkjente litt over 6 år, men fremdeles får jeg minstesats. Så trodde kanskje man måtte være fast ansatt får å gå oppover i lønnsstigen. Er 2,4,6,8,10,16 og 20 års der jeg jobber. Anonymkode: aed46...a5b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 Dersom de har godkjent 6 år ansiennitet, så skal du få lønn for det, ikke minstesats. Kan det ha vært noe feil på internt? Ta det opp med de som er ansvarlige for lønn. Anonymkode: 32c5c...2fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå